Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Bilen drar, svampig!!!!

  1. #1

    Bilen drar, svampig!!!!

    Behöver verkligen HJÄLP!!!

    Allt började med att jag skulle byta skivor runtom på bilen. höger fram gick bra det släppte med en slägghammare men vänsterfram gick inte lika bra fick ta fram stora släggan. Fixa ditt dom nya skivorna tvättade, slipade ordentligt innan jag monterade dom. Smöjde med kopparpasta monterade ditt beläggen också.

    När allt var på sin plats sen på kvällen skulle jag åka hem kände då att bilen drog till höger. Åkte tillbaka dagen efter och tog bort skivorna fram och beläggen så då att en av "låsnings plåtbiten" på belägget som man sätter närmast kolen var böjde fixade den. Och satte tillbaka allt men bilen drar fortfarande mest åt höger ibland vänster. Känns som om bilen vibrar mer nu inte så jätte mycket i ratten mer typ hela bilen.

    Ska säga att bromsarna låg, kanske ligger forfarande på lite grann. Men kolvarna gick fint när jag tryckte tillbaka dom med en polygrip (lite kraft men inte jätte mycket).

    Vad tror ni ska jag lämna in bilen till en verkstad och betala massor eller kan jag fixar själv????




    Ska kanske tillägga att min styrservo börjar att bli allt sämre och sämre, har kört slut på olja i styrservon en gång.

    9-3 2.0 T 98:a

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 405
    Hade du kopparpasta mellan skivan och navet så är de bara att ta bort och rengöra.
    Får INTE vara nått imellan där.
    På klossar är en annan sak.

    Sen så kan du ju göra en hjulinställning efter att du gått lös med släggan.
    Kan ju ha ändrat sig.

    MVH

    F
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  3. #3
    Får det inte vara koppar pasta där imellan varför?
    Tror du det räcker med att göra en framvagniställnig den känns jätte skum kan inte rikigt förklara men svampig!!

Liknande ämnen

  1. Bilen drar åt höger...
    Av MangeK i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-07-25, 00:05
  2. (9-5 -99) Bilen drar olja
    Av AEracing i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 09:20
  3. Bilen drar olja...
    Av Aero++ i forum Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2004-12-02, 15:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •