Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Angående displayen till acc`n

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    151

    Angående displayen till acc`n

    Hej o hopp!

    Satt och kikade efter någon tråd som liknade mitt problem, men hittade inget.... Jag provar då att fråga istället.

    Det har börjat försvinna (pixlar) delar av siffrorna i displayen till acc`n (alltså inte SIDen) det konstiga är att pixlarna är olika döda beroende på vad det ska stå i displayen.. tex kan översta pixeln på en 8:a vara borta men den finns om det är en 9:a (om ni förstår vad jag menar)

    Är det något glappt? eller är det samma problem med lödningen som folk brukar laga på SIDen?

    Frågan är då kan man laga acc-displayen på samma sätt som man gör med SIDen?

    Bilen är den samma som i signaturen

    Ciao....
    9-3 2.0T 185hk - 2002
    Lagom är bäst..
    Saab är botmedlet mot lusten

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Skellefteå
    Inlägg
    179
    en ny acc enhet kostar 550kr på sdcc. säkert snabbaste och bekvämaste sättet. annars har ajg hört att du kan plocka lös själva displayen och stryka den med strykgärn, har dock inte testat detta så jag kan inte rekomendera de. Hör med SDCC
    Saab 9-3 -99 T5 230hk

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Gotland
    Inlägg
    257
    Det är glapp i lödningen till flatkabeln till displayen som orsakar att "pixlar" försvinner på ACC:n också.

    Men det verkar som det är knepigare att laga än till SID:en…en som jag känner och som har
    utrustning för att löda ytmonterat manuellt lyckades återställa nästan alla ”pixlar” på en som
    nästan ingen av ”pixlarna” syntes på…endast två streck på ”fläktstapeln” fattas nu.
    Det verkar som om det behövs mer värme än till SID:en så jag tror inte strykjärnsmetoden
    funkar så bra till ACC:n. Jag har lämnat en till till honom att prova på.

    Annars kan jag också rekommendera SDCC…jag beställde en därifrån men den som jag
    fick saknade också ”pixlar” men utan några som helst problem så skickade dom en ny som funkar.
    Kör Saab 9-3 -00 T5Suite steg3

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    151
    Okey... Jag hade fått för mig att den var "gift" med bilen och att man skulel behöva en tech2 för att gifta den med bilen....

    Men så är det då inte, eller?
    9-3 2.0T 185hk - 2002
    Lagom är bäst..
    Saab är botmedlet mot lusten

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Gotland
    Inlägg
    257
    Nej så är det inte...du behöver bara göra en ny kallibrering.
    Kör Saab 9-3 -00 T5Suite steg3

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Inlägg
    7 006
    Någon som vet om samma sak gäller 9-5?
    Min gamla panel från -99 är oläsbar och söker jag på http://genuinesaab.com/pricing
    så framkommer det att Saab bytt artikelnummer på panelen inte mindre än 7 gånger mellan -98 och -04. Passar allihop i en -99? Vi får väl anta att det sista numret är det mest gångbara...
    Fredrik J

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    151
    Citat Ursprungligen postat av Turbo_Charlie
    Nej så är det inte...du behöver bara göra en ny kallibrering.
    Okey.. tackar så mkt för hjälpen!
    9-3 2.0T 185hk - 2002
    Lagom är bäst..
    Saab är botmedlet mot lusten

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Fbg
    Inlägg
    217
    Strök ihop flatkabeln för ett par veckor sedan... eftersom jag inte var så försiktig när jag skulle dela på ACC huset innan jag lackade det...
    Fick typ panik när kabeln lossnade från kretskortet. Riktigt dålig konstruktion måste jag säga. Men efter att tittat lite på en tråd här på forumet tog jag bakplåtspapper och strykjärn och satte igång. Strök, satte ihop huset, kopplade in det... Såg typ 20% av vad som egentligen skulle visas... Efter 3e isärtagning och ihopsättning fungerade det perfekt. Man måste verkligen stryka i typ 2x 30 sek... Tycket första gången jag försökte att det verkade alldeles för länge, och jag trodde att kabeln skulle smälta, men 3e gången strök jag typ 2x 30 sek, och det blev perfekt
    För er som funderar på att dela på ACC huset... fundera ett par gånger
    Det gäller att när man lossat alla skruvar MÅSTE man trycka PÅ skärmen samtidigt som man drar ut kretskortet. Annars sitter skärmen kvar i höljet, och så står man där med enbart kretskortet i handen.. och skärm+kabel kvar i höljet.
    9-3 Aero 02

Liknande ämnen

  1. Displayen till färddatorn tappar punkter? (og9-3 Aero)
    Av -=Aero=- i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-24, 18:54
  2. Färddator displayen kan man byta till en ny?
    Av Dorfmeister i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 20:44
  3. Displayen till färddator/radio
    Av krucken i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-09-23, 18:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •