Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Byte av styrdon, behövs ej längre tack vare en kufisk gubbe.

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    458

    Byte av styrdon, behövs ej längre tack vare en kufisk gubbe.

    hej.

    Som det verkar måste styrdonet bytas i min 9000 cse -96 pga inga nycklar.

    Då jag kan mycket lite blir jag orolig över hur det verkar med chippningen i samband med detta.
    Det sitter ett nordic steg 1 i och jag undrar vad som kommer hända med chippningen då de byter detta.

    Innebär det komplikationer, kommer bilen bli som original eller kommer chippningen behållas?
    Funderade också på hur de på saab tänker om man berättar att bilen är chippad men kanske inte är någon fara.

    Kan några andra problem uppstå med anledning av att den är chippad måntro?

    mvh

  2. #2
    Företagsrepresentant
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    322

    Re: Byte av styrdon, vad händer med chippningen?

    Citat Ursprungligen postat av Lillsven
    hej.

    Som det verkar måste styrdonet bytas i min 9000 cse -96 pga inga nycklar.

    Då jag kan mycket lite blir jag orolig över hur det verkar med chippningen i samband med detta.
    Det sitter ett nordic steg 1 i och jag undrar vad som kommer hända med chippningen då de byter detta.

    Innebär det komplikationer, kommer bilen bli som original eller kommer chippningen behållas?
    Funderade också på hur de på saab tänker om man berättar att bilen är chippad men kanske inte är någon fara.

    Kan några andra problem uppstå med anledning av att den är chippad måntro?

    mvh
    Var inte orolig för det du. Biva bråkar inte med dig för att bilen är trimmad, gör dom det så hör bara avd dig så fixar vi det. Beträffande trimmet, ta med kvittot så får du den allra nyaste versionen helt gratis. Vi kallar det för garantiåtagande eller ett fel som inte du kan ro för. Välkommen när du har det nya styrdonet monterat.
    MVH, Rolf
    Swedish performance

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2003
    Inlägg
    126

    Re: Byte av styrdon, vad händer med chippningen?

    Citat Ursprungligen postat av nordictuning
    Citat Ursprungligen postat av Lillsven
    hej.

    Som det verkar måste styrdonet bytas i min 9000 cse -96 pga inga nycklar.

    Då jag kan mycket lite blir jag orolig över hur det verkar med chippningen i samband med detta.
    Det sitter ett nordic steg 1 i och jag undrar vad som kommer hända med chippningen då de byter detta.

    Innebär det komplikationer, kommer bilen bli som original eller kommer chippningen behållas?
    Funderade också på hur de på saab tänker om man berättar att bilen är chippad men kanske inte är någon fara.

    Kan några andra problem uppstå med anledning av att den är chippad måntro?

    mvh
    Var inte orolig för det du. Biva bråkar inte med dig för att bilen är trimmad, gör dom det så hör bara avd dig så fixar vi det. Beträffande trimmet, ta med kvittot så får du den allra nyaste versionen helt gratis. Vi kallar det för garantiåtagande eller ett fel som inte du kan ro för. Välkommen när du har det nya styrdonet monterat.
    MVH, Rolf
    DET KALLAR JAG SERVICE, mycket snyggt gjort, djupt imponerad, all credit till Ert företag för detta.

    Mvh
    Jag är inte alltid snäll, jag är inte alltid glad men jag är alltid jag
    FÖRVÄXLA INTE MIN SNÄLLHET MED DUMHET!!

  4. #4
    Företagsrepresentant
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    322

    Re: Byte av styrdon, vad händer med chippningen?

    Citat Ursprungligen postat av nordictuning
    Citat Ursprungligen postat av Lillsven
    hej.

    Som det verkar måste styrdonet bytas i min 9000 cse -96 pga inga nycklar.

    Då jag kan mycket lite blir jag orolig över hur det verkar med chippningen i samband med detta.
    Det sitter ett nordic steg 1 i och jag undrar vad som kommer hända med chippningen då de byter detta.

    Innebär det komplikationer, kommer bilen bli som original eller kommer chippningen behållas?
    Funderade också på hur de på saab tänker om man berättar att bilen är chippad men kanske inte är någon fara.
    Å andra sidan tror jag verkstaden menar styrdonet för VSS-larmet. Om det är så så tror jag inte det påverkar motorstyr/trimmet alls. Men jag kan ha fel.
    MVH, Rolf
    Kan några andra problem uppstå med anledning av att den är chippad måntro?

    mvh
    Var inte orolig för det du. Biva bråkar inte med dig för att bilen är trimmad, gör dom det så hör bara avd dig så fixar vi det. Beträffande trimmet, ta med kvittot så får du den allra nyaste versionen helt gratis. Vi kallar det för garantiåtagande eller ett fel som inte du kan ro för. Välkommen när du har det nya styrdonet monterat.
    MVH, Rolf
    Sorry, trodde det stod Linköping. Är det för långt att köra till oss så skicka styrdonet i stället.
    Förövrigt så tror jag det är styrdonet till VSS-larmet som verkstaden menar, och då händer nog inget med programvaran i motorstyr. I alla fall vad jag kommer ihåg. Men men, det var ett tag sedan jag sysslade med detta.
    MVH, Rolf
    Swedish performance

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    458
    tackar så jättemycket!

    att köra är lugnt så det löser sig.

    Får hoppas att inget händer, om inte annat lär jag ju märka om jag åker runt med original 170 hkr.

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    458
    tänkte bara lägga in en uppdatering.

    Jag behöver inte byta styrdonet längre tack vare en mystisk man på en bilelektronikfirma här i stan. Efter att jag tjatat lite hade han isär min fjärrkontroll och petade lite med fingrarna på kretskortet och helt plötsligt fungerade den.

    Vad han gjorde vet jag inte, vet inte ens om han vet det själv men fungerar gör det iaf så nu blir det raka vägen till saab imorgon bitti och köpa en ny nyckel som kodas in.

    Den gubben sparade mig ca 7000 riktigt tråkiga pengar.

    Nu ska de gå till roliga grejer med bilen. Toningen av bakrutorna som jag inte varit riktigt säker på om det är värt pengarna blir defenitivt av.

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 162
    Hur menar du nu? Skulle du byta ett styrdon för 7 loppor bara för att fjärrkontrollen inte fungerade?

  8. #8
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 816
    Hej !

    Hmm, denna tråden har jag missat...
    Byta motorstyret hade ju inte hjälpt alls, om problemet är att en nyckel pajjat.
    Byte av stöldlarmsstyrdon är det som gäller i så fall.
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    458
    Citat Ursprungligen postat av DrBoost
    Hej !

    Hmm, denna tråden har jag missat...
    Byta motorstyret hade ju inte hjälpt alls, om problemet är att en nyckel pajjat.
    Byte av stöldlarmsstyrdon är det som gäller i så fall.
    exakt. och just det nordictuning berättade.

    Och för att förklara så hade jag bara en nyckel och den la av, och enda sättet då är ju att byta larmstyrdonet, men som tur var behövdes inte det eftersom den nyckeln jag hade började fungera. Så nu blev det bara en ny reservnyckel istället.

Liknande ämnen

  1. 5mm Spacers 9-5 behövs längre bult?
    Av kIM0h i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-11-05, 22:59
  2. Byte till chipat styrdon Saab 9-3 Aero
    Av TurboJonte i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-13, 15:53
  3. Byte till syntetolja efter längre tid med mineral
    Av joH900 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 00:42
  4. Nyjusterad handbroms 9000 -97 tack vare er, men..
    Av Philip82 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-07-26, 22:00
  5. Saab Smile gubbe från reklamen, bild?
    Av Presho i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 17:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •