Hej!
Nu funkar biljäveln igen Återstår bara lite finlir med inredning och installera pumpcontrollern så man slipper höra den förbannade pumpen surra som 5 tusen ilskna getingar hela tiden
Mvh
Björn
Hej!
Nu funkar biljäveln igen Återstår bara lite finlir med inredning och installera pumpcontrollern så man slipper höra den förbannade pumpen surra som 5 tusen ilskna getingar hela tiden
Mvh
Björn
[quote=lillen 761][quote="BjörnR":xj5xfrc4]Hej!Ursprungligen postat av "lillen 761":xj5xfrc4
Ja det är Richard som har portat toppen.
Mvh
Björn[/quote:xj5xfrc4]
Han är en bra vän till mig! Han är riktigt duktig på det där med toppar och motorer,han sa att han portat till nån Björn med en Saab,tyckte det här stämde bra in....
"vi" har en topp färdigportad i garaget också,ska se hur det slutar? Receptet på den övriga motorn är snarlik din...
Mvh Magnus[/quote:xj5xfrc4]
Tja!
Jo är nöjd med portningen, dock var det nå'n nere på Gotland som fräste ventilsätena också, men dessa blev inte alls bra.
Mvh
Björn
Han som fräst sätena gör det inte längre,han har blivit rätt sjuk tydligen,har varit krasslig rätt länge nu...
Richard har snackat om att skaffa en egen fräs,det kan nog bli riktigt bra det!
Vad kul att bilen funkar igen! lycka till i fortsättningen...
/M
Akta skinnet!
Ursprungligen postat av BjörnR
9-3 Aero Sc ttid
The Red Rocketeer
Hej!
Bytte tillbaka till trimboxen igen för första gången efter uppstart, och nu är det lite strul med VSS'en igen. Skall fixa imorrn hade jag tänkt. Har även passat på att installera en Aeromotive fuel pump controller. Hoppas att ljudnivån blir lite tystare nu iaf. Hoppas på att åka neråt mot Örebro inom snar framtid för att reda ut lite eventuella fel i boxen.
Mvh
Björn
Hej!
Hur gick besiktningen? Smet den igenom ?
mvh Johan
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Hör av dig när du är i stan nästa gång så man får sig en provåkning....
9000 2,3T "aero" -97, 900 Aero -87, 900 Aero clon -84, 900 T16 -91, 900i -90, V4 cab -79, 9-5 2,0 Biopower -07
Hej,Ursprungligen postat av BjörnR
Kör du med Zeitronix eller liknande logger? Hur ser det ut?
Mvh
KK
Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.
Kan svara åt BjörnR där han kör tyvärr inte med Zeitronix eller liknande.
/Mvh
Kör: Saab 900 Talladega -97 MapTun Individual 574Hk/710Nm i motorn, 516,6 på hjulen! E85 Sommaren 2009 uppskattningsvis 650hk+
Garaget
Hej!
Björn, hur stabilt är bränsletrycket vid låglast? Jag tänkte på att om BTR'en har svårt att evakuera och trycket varierar kan ju adaptionen bli helt uppåt väggarna. En tanke bara.
Mvh
Hur gick det då?
Hade en fin 9-5 Aero -06 :/
Hej!
Har vart ner hos MapTun och de har fått göra om lite i programmet.
Effekten blev nu endast runt 450-480hk, med spikdetekteringen återställd till original, 70hk+ mindre nu än vid första mappningen
Maskinen är spikkänslig på 4ans cyl, varför vet jag inte. Blir ett annat topplock till nästa år.
En positiv sak finns dock, nu har jag iaf en fungerande tomgång
Mvh
Björn
Ja du får väl se de från den ljusa sidan bilen funkar ju ialla fall.. sen så är ju inte motorn direkt pressad heller
Andreas Jansson
Skoda octavia rs1 -04
Den luktar gott ialla fall!
Hoppas du får till det där spik problemet!
Så du kan få dom där sista hästarna!
/Roberth
jaa ialla fall så att han kan dra den längre än 6300 rpm ialla fallUrsprungligen postat av Roberth
Andreas Jansson
Skoda octavia rs1 -04
Björn, Vart har du tänkt lägga varv stoppet igentligen? 7500rpm eller?Ursprungligen postat av Antejasse
/Roberth
Aj då, vad surtUrsprungligen postat av BjörnR
Samma topp som du rasade med alltså? Såg du inga skador på den?
Du får njuta i bilköer då
Mvh Christian
Hade en fin 9-5 Aero -06 :/
Hur går det?? Dax för lite uppdatering kanske...
9000 2,3T "aero" -97, 900 Aero -87, 900 Aero clon -84, 900 T16 -91, 900i -90, V4 cab -79, 9-5 2,0 Biopower -07