Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Anslutningar på AS3 stereo anläggningen

  1. #1

    Anslutningar på AS3 stereo anläggningen

    God kväll!

    Är det någon som äger en 9-5 Aero årsmodell 2005 som har en lista eller en bild över hur stereon ser ut på baksidan, och där man kanske kan koppla till extrautrustning....?

    Jag har navigationssystemet i min bil och skall enligt verkstan då också ha AS3 anläggningen, men har inte en susning om vilka möjligheter som döljer sig baktill på min bilstereo a´la modell SAAB integrerad......någon som kan upplysa mig om det...?

    Vet någon förresten också var man kan hitta en verkstadshandbok i bokform eller på DVD till min bil...kan vara bra å ha nåt å glo i när man sitter och funderar ibland! Har hittat Haynes variant, men jag tror den bara sträckte sig till årsmodell 2004.

    Tackar på förhand!
    Stålgråmetallick SAAB 9-5 Aero Sportkombi -05
    Som ett spjut på vägen...........

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 280
    Bara för att du har nav så har du inte automatiskt AS3, dock ser huvudenheten likadan ut oavsett om du har AS2 eller AS3..

    Bak har du bara tre multipinkontakter, en special "US" antenningång och GPS antenningång.

  3. #3
    Goddagens 93t!

    Varför jag sa som jag gjorde var just för att verkstan sa så, men varför dom sa så beror på att jag en gång frågade vad det fanns för anslutningar bak på stereon, om det fanns möjligheter att koppla in baslådor å skit men då fick jag svaret att "du hade väl navigation i din bil, öh ja...?, men då har du AS3 anläggningen".

    Ganska precis det svaret fick jag.

    Så, vad är dessa multipinkontakter för något, vad kan dom användas till, för dom två sistnämnda säger väl sig självt...?

    Lite irriterande när biltillverkarna sätter in sitt eget ploj hela tiden, hade varit bra om dom hade gjort biluslingen lite mer flexibel så man lättare kan lasta in sitt eget skrot, men det är ju klart, det är ju inte dom intresserade av.

    Ha en trevlig fredag!

    Solen skiner, åså har man eftermiddag...*stööön*
    Stålgråmetallick SAAB 9-5 Aero Sportkombi -05
    Som ett spjut på vägen...........

  4. #4
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Södra Sverige
    Inlägg
    3 280
    Enklast om du ska koppla in steg å grejjer är att gå in på slutsteget som sitter i höger a-stolpe.

    Finns en sida http://www.mitt-eget.se/saab/faq_audio.shtml#upgrade som du kan hitta en hel del matnyttig info på.

  5. #5
    Hrmmm ja hallå!

    Ser att jag har lite jobb och göra, frågan är om man kommer ha tid med nåt mer omfattande, inte till nåt "helombygge" i alla fall, det man fick se av kostnaden (om verkstad skall göra det alltså) så var det ruskigt dyrt.
    Och jag antar att det är 45.000 av dom 50.000 som är arbetskostnad eller nåt....

    Jag ska forska vidare på sidan du gav länken till, det kan komma intressanta grejer av det här. Tack för tipset!

    Nog för att man kan tycka att Aeron är en riktig brudmagnet (nåja, kanske inte alla som tycker det :-) så kan det ändå vara schyssta puckar med ordentligt ljud. Om inte annat har man nåt å njuta av själv.

    Jo förresten, är det bara nyare SAABar som har den där aux ingången för IPOD och sådant...? Jag har tydligen inget sånt, men en polare som köpte en få se nu, 06:a tror jag det var, hade en sådan, och kan då tydligen koppla just IPOD eller liknande....hade ju kunnat vara bra.

    ...även om FM sändare och MP3 spelare också "duger".....
    Stålgråmetallick SAAB 9-5 Aero Sportkombi -05
    Som ett spjut på vägen...........

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 687
    Om du har 9-5 -05 med NAV så kan du spela MP3 skivor direkt i enheten.
    Finns tyvärr ingen Line-in. Men det går ju alltid att ansluta sig via cd-växlaren som man gjort på alla tidigare modeller.
    Man lär så länge man lever.

  7. #7
    Jaha du, ansluta sig via CD växlaren sa du......

    Berätta mer om möjligheterna jag har att göra på det sättet.
    Man är ju inte så hemma på den biten, dessutom har jag använt CD växlaren men jag har aldrig forskat i hur jag kan använda den för att öka ljudutbudet och kraften i bilen.

    Jag hade egentligen bara en önskan, och det är att jag ska kunna koppla in ett slutsteg och baslåda.
    Jag vill ha bra ljud, men jag vill också ha tung bas precis som jag hade på förra bilen, dock ingen SAAB.

    Det där med MP3 skivor är väl en sak, men ska jag vara ärlig så slipper jag gärna alla dessa drällande skivor, till förmån för fasta lagringsmedia som minneskort, hårddiskar, USB och liknande, men jag inser att det nog inte blir lika lätt som i gammbilen!
    Stålgråmetallick SAAB 9-5 Aero Sportkombi -05
    Som ett spjut på vägen...........

Liknande ämnen

  1. Plocka bort AC anläggningen på 9000?
    Av Saaben i forum Allmänt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-09-22, 20:42
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-30, 01:09
  3. anslutningar på 9-5 oljefälla
    Av nallets i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-06, 19:44
  4. Anslutningar på generator
    Av Realpower i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-09, 14:08
  5. Ic fråga ang anslutningar!
    Av Freeboo i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-15, 21:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •