Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Viggen eller 9-5 snurra???

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    markaryd/Gbg
    Inlägg
    50

    Viggen eller 9-5 snurra???

    Är det någon som har förslag på vad jag ska köpa å vad som passar???
    jag har en 900 2,0t å vill plocka ung 300hk. Vill inte göra förmycket med svetsa ny flens å så.... ....

    MVH77Erik

  2. #2
    Racecrew
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    1 142
    Medlem#
    6252
    viggen och 9-5 aero har samma turbo, räcker väl precis till 300hk, sen kan man väl fråga sig hur stabila dom är

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 802
    Medlem#
    5228
    På en 900 2.0t så är ju 18t#6 de självklara valet om de ska vaar bolt on. Baar byta olje och vattenslangar så passar de rakt på
    De räcker till dryga 300 hk..
    9-5 2.3T BioPower MapTun

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av NocaL
    viggen och 9-5 aero har samma turbo, räcker väl precis till 300hk, sen kan man väl fråga sig hur stabila dom är
    Med bättre kobra, bättre IC och mer bränsle räcker de till ganska prick 300 hk.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  5. #5
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Borås.
    Inlägg
    2 710
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Citat Ursprungligen postat av NocaL
    viggen och 9-5 aero har samma turbo, räcker väl precis till 300hk, sen kan man väl fråga sig hur stabila dom är
    Med bättre kobra, bättre IC och mer bränsle räcker de till ganska prick 300 hk.

    Mvh

    KK
    284hk plockade vi ur min bil hos Maptun. Vet inte hur mycket mer som går att locka ut. I mitt fall är det 284 rätt stabila hästar. Jag kör orginalspridare och orginal bränsletryck. Kanske går att plocka några hästar extra med lite mer soppa.

    Jag hade Crossflowintercooler under mappningen och bromsningen men en kina-ic dyker upp i April. Har Cobra från 9-3 viggen (mig veterligen samma som 9-5 aero dvs största cobran som passar bolt on på 15T 5#).
    #5607 | 9-3ss 2.0t 2008

  6. #6
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av Mafnus
    284hk plockade vi ur min bil hos Maptun. Vet inte hur mycket mer som går att locka ut. I mitt fall är det 284 rätt stabila hästar. Jag kör orginalspridare och orginal bränsletryck. Kanske går att plocka några hästar extra med lite mer soppa.

    Jag hade Crossflowintercooler under mappningen och bromsningen men en kina-ic dyker upp i April. Har Cobra från 9-3 viggen (mig veterligen samma som 9-5 aero dvs största cobran som passar bolt on på 15T 5#).
    Jag tänker på eftermarknadskobra alt. kungskobra, för att kunna plocka ut det sista.

    Crossflow-IC är OK, men den duger egentligen inte för de där effekterna om man skall vara lite petig...

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  7. #7
    Steg 2
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Borås.
    Inlägg
    2 710
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Citat Ursprungligen postat av Mafnus
    284hk plockade vi ur min bil hos Maptun. Vet inte hur mycket mer som går att locka ut. I mitt fall är det 284 rätt stabila hästar. Jag kör orginalspridare och orginal bränsletryck. Kanske går att plocka några hästar extra med lite mer soppa.

    Jag hade Crossflowintercooler under mappningen och bromsningen men en kina-ic dyker upp i April. Har Cobra från 9-3 viggen (mig veterligen samma som 9-5 aero dvs största cobran som passar bolt on på 15T 5#).
    Jag tänker på eftermarknadskobra alt. kungskobra, för att kunna plocka ut det sista.

    Crossflow-IC är OK, men den duger egentligen inte för de där effekterna om man skall vara lite petig...

    Mvh

    KK
    Jag håller med till 100% om att den bara är ok. Den räcker en fullgasrepa ungefär. Men bättre IC är på ingång
    #5607 | 9-3ss 2.0t 2008

  8. #8
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 404
    Till viggen motorn finns ju också td04 18T 5# som även passar 9-5 Aero.
    Den räcker lite längre men kräver lite mer uppdatering av hårdvaran för att få ut mest av snurran!

    MVH

    F
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  9. #9
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik.j
    Till viggen motorn finns ju också td04 18T 5# som även passar 9-5 Aero.
    18T #5?

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    1 881
    Medlem#
    891
    Citat Ursprungligen postat av KK
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik.j
    Till viggen motorn finns ju också td04 18T 5# som även passar 9-5 Aero.
    18T #5?

    Mvh

    KK
    Visst .......Bäst i test

Liknande ämnen

  1. TD05 snurra. Lite info, eller erfarenheter?
    Av Nordenstrom i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 80
    Senaste inlägg: 2016-09-08, 07:45
  2. Trim 60 eller TD04-16T snurra?
    Av Hedley i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 08:56
  3. viggen eller nya aerofront!!
    Av Tommyh82 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-21, 19:25
  4. Viggen ok eller 4 kolvare på og9-3?
    Av Magnus Aero i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-01, 18:56

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •