har planat svänghjulet på min ng900 (bägge ytorna, den som lamellen ska ligga mot+den som tryckplattan ska ligga mot) så att det blir samma avstånd som orig, men undrar om det bara är att bulta dit, eller om man måste shimsa något?
har planat svänghjulet på min ng900 (bägge ytorna, den som lamellen ska ligga mot+den som tryckplattan ska ligga mot) så att det blir samma avstånd som orig, men undrar om det bara är att bulta dit, eller om man måste shimsa något?
900aero
Nyfiken på detta med....
Har inte hört att man ska behöva shimsa, men lamellen är ju tjockare än original.
När jag körde med sinterlamell och viggentryckplatta shimsade jag tryckplattan för att få rätt anspänning på solfjädrarna.
Lyfter....
min beräknas gå snart så då kan jag berätta..
hoppas det kommer funka med bolt on iaf..
900aero
Funkar, det kommer det absolut att göra.
Frågan är bara om solfjädrarna på tryckplattan får max anspänning mot lamellen.
aha ja jo, men speclamellen är väl lika tjock som original? för om man då gör som jag och planar bägge ytorna på svänghjulet borde det ju gå bra, det enda som kan bli fel då är väl att man kan få problem med frikopplingen om inte slaven räcker till =p
men den borde ju gå ut betydligt längre än det lilla man tar av på svänghjulet..
900aero
funkar iaf prima..
900aero
Låter bra.
Monterade min häromdagen också, men har inte provkört ännu.
Hur mycket vrid har du i motorn?
min är helt original ännu tyvärr, men jag började uppgraderingen med kopplingen,Ursprungligen postat av Magnus 2074
900aero
Har just fått mitt svänghjul planat. Han tog av 1/10 mm så en schimsning verkar ganska onödig. Det är ju så lite att man knappt känner kanten.