Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Rengöra K-jet spridare

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    914

    Rengöra K-jet spridare

    Sprutbilden på originalspridarna (K-jettronic) till min T8 ser för jäklig ut och motorn går riktigt illa över 2500 rpm.

    Dags att rengöra spridarna kanske!

    Lyckligtvis har jag en liten ultraljudstvätt, men vilken vätska ska jag använda? Jag har kört dem ett par gånger i rödsprit och kanske har detta hjälpt. Har ej testat ännu.

    Nån som har ett recept på framgång? Bara lägga dem i ett bad av något? Köpa en flaska insprutningsrengöring och släppa ner dem där i?

    /David
    900 T8 -88a E85, MegaSquirt + EDIS. Bruksbil: Turbokonverterad Ford 1987.
    I garaget: Mekar långlopps Volvo 360, justerar turbotryck på Forden. T8 i ide.
    Senaste uppdatering: 100131

  2. #2
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 119
    Medlem#
    6234

    Re: Rengöra K-jet spridare

    Citat Ursprungligen postat av David V
    Sprutbilden på originalspridarna (K-jettronic) till min T8 ser för jäklig ut och motorn går riktigt illa över 2500 rpm.

    Dags att rengöra spridarna kanske!

    Lyckligtvis har jag en liten ultraljudstvätt, men vilken vätska ska jag använda? Jag har kört dem ett par gånger i rödsprit och kanske har detta hjälpt. Har ej testat ännu.

    Nån som har ett recept på framgång? Bara lägga dem i ett bad av något? Köpa en flaska insprutningsrengöring och släppa ner dem där i?

    /David
    testat stp spridar rengöringsmedel?? En arbetskamrats far hade testat det och de tyckte den gick piggar sen efteråt..

    mvh//Mr_Lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    914

    Re: Rengöra K-jet spridare

    [quote=Mr_Lööf]
    Citat Ursprungligen postat av "David V":374lh6l8
    Sprutbilden på originalspridarna (K-jettronic) till min T8 ser för jäklig ut och motorn går riktigt illa över 2500 rpm.

    Dags att rengöra spridarna kanske!

    Lyckligtvis har jag en liten ultraljudstvätt, men vilken vätska ska jag använda? Jag har kört dem ett par gånger i rödsprit och kanske har detta hjälpt. Har ej testat ännu.

    Nån som har ett recept på framgång? Bara lägga dem i ett bad av något? Köpa en flaska insprutningsrengöring och släppa ner dem där i?

    /David
    testat stp spridar rengöringsmedel?? En arbetskamrats far hade testat det och de tyckte den gick piggar sen efteråt..

    mvh//Mr_Lööf[/quote:374lh6l8]

    Det kanske kunde hjälpa, men det känns som mer akut åtgärd krävs.
    Motorn går ej att varva över 2500, den misständer grovt, hackar och hostar. Gasar jag mer så dör den nästan.

    Men kanske är det inte nån dum idé att köpa sån rengöring och låta dem bada i det nått dygn. Jag har ju redan plockat bort dem.

    /David
    900 T8 -88a E85, MegaSquirt + EDIS. Bruksbil: Turbokonverterad Ford 1987.
    I garaget: Mekar långlopps Volvo 360, justerar turbotryck på Forden. T8 i ide.
    Senaste uppdatering: 100131

  4. #4
    Steg 6
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    6 566
    Sådan SPD spridarrengöring eller va den heter, är inte den till för att hällas i tanken under drift?

    Mvh
    9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95

  5. #5
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 119
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av Weggen
    Sådan SPD spridarrengöring eller va den heter, är inte den till för att hällas i tanken under drift?

    Mvh
    Jo den hälls i en fulltank hela flaskan. Finns en svart och en röd.. den svarta är till akuta tillfällen och den röda är till underhåll..

    mvh//Mr_Lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    914
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf
    Citat Ursprungligen postat av Weggen
    Sådan SPD spridarrengöring eller va den heter, är inte den till för att hällas i tanken under drift?

    Mvh
    Jo den hälls i en fulltank hela flaskan. Finns en svart och en röd.. den svarta är till akuta tillfällen och den röda är till underhåll..

    mvh//Mr_Lööf
    Jo så är det nog tänkt från början!

    Men eftersom jag knappt kan köra bilen så skruvade jag av korken och plumsade ner dem direkt i flaskan.
    Så nu ligger där där i och skramlar. Jag ger flaskan en omskakning då och då och vänder på den ibland. Vi får se om det hjälper!

    /David
    900 T8 -88a E85, MegaSquirt + EDIS. Bruksbil: Turbokonverterad Ford 1987.
    I garaget: Mekar långlopps Volvo 360, justerar turbotryck på Forden. T8 i ide.
    Senaste uppdatering: 100131

Liknande ämnen

  1. Rengöra spridare själv?
    Av Turbogillis i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2013-12-21, 22:53
  2. Bränsletryck eller Rengöra spridare Vs förbrukning.
    Av Bus i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-08-21, 01:08
  3. Rengöra LMM?
    Av bluetaily i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2005-07-23, 22:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •