Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Infotainment och Bluetooth i ny 9-3 SC 1.9 TiD

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    3

    Infotainment och Bluetooth i ny 9-3 SC 1.9 TiD

    Hej,
    Har en ny 9-3 SC 1.9TiD med Infotainment Prestige 300 med Navi, eller det skulle det i alla fall vara. Enligt instruktionen ska den ha fem högtalare i framrutan och en sub o bagaget. Hittar suben men bara tre högtalare i framrutan. Nån som vet om två är dolda?

    Vid beställningen och leveransen sas det också att cd-växlaren fanns i bagaget. Hittar inte nån sådan nu men kanske är det så att det inte går att beställa cd-växlaren om man har navi också. Verkar faktiskt vara så enligt broschyrer men det hade väl varit kul om säljaren visste det också.

    Sista frågan är om någon har råkat ut för att bluetoothkopplingen till mobilen kopplar ner hela tiden? Systemet hittar telefonen fint och talar om att koppling finns. Efter ca 10 sekunder kopplar den ner. Några gånger har jag kommit så långt att systemet säger att den laddar ner adressboken men sen lägger den av. Har en SonyEricsson W880i, kan det vara telefonen eller bilen som är problemet?

    Kul om det fanns några svar eller tips. Är i övrigt riktigt glad över bilen, trodde nog inte att jag nånsin skulle bli det i en diesel...

    mvh
    Daniel

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 855
    Medlem#
    4458
    Framhögtalarna kan ju vara räknade med separat mellanregister och diskant. Har du då en center plus mellanregister och diskant på varje sida så blir det fem.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327
    Gällande högtalarna har du 2 st på var sida samt 1 center (5st tot) 1 i var dörr (2st) samt 2 på var sida i bageluckan (4st tot) samt subben (blir 12). Det är 13 på SS:en då subben är ersatt av 2 st i hatthyllan. (det systemet finns dock inte längre utan är ersatt av ett Bose-system).
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    3
    Tack för svar.

    Det kanske är så att man bara ser tre i framrutan då? Prylen är ju att jag inte vet om jag fått Prestige 300 som jag beställde (jag har i alla fall betalat för det men säljaren har missat både ett annat...) Kan jag på något sätt verifiera vilken anläggning jag har? För jag kan totalt bara se 8 högtalare inklusive sub.

    mvh
    Daniel

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    119
    Citat Ursprungligen postat av dabr
    Tack för svar.

    Det kanske är så att man bara ser tre i framrutan då? Prylen är ju att jag inte vet om jag fått Prestige 300 som jag beställde (jag har i alla fall betalat för det men säljaren har missat både ett annat...) Kan jag på något sätt verifiera vilken anläggning jag har? För jag kan totalt bara se 8 högtalare inklusive sub.

    mvh
    Daniel
    Har du en Sub så ska du ha en 300-anläggning.
    Bara 300 som har Sub.

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2004
    Ort
    Stockholm, men Made in Taiwan
    Inlägg
    3 327
    de 4 som sitter i brädan fram samt de 4 i luckan bak sitter under samma galler på var sida, så alltså 2st/galler.
    Klicka HÄR för att komma Mitt i Garaget!
    Kör: Tre tüskar och en svensk...

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    3
    Så var det förstås, TACK!

    Har fortfarande problem med bluetooth-handsfreen. Funkar fint med en Sonyericsson V600i men med min W880i kopplar den ner sig efter tio sekunder. Antagligen någon version av bluetooth ska kolla med SonyEricsson. Nån som haft problemet?

    mvh
    Daniel

Liknande ämnen

  1. Infotainment, AVR
    Av exile82 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-30, 11:42
  2. Hur ser man att man har Infotainment 300 på en 9-3 cab
    Av overlake i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-17, 19:23
  3. Infotainment
    Av Micke-srs i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 11:57
  4. 9-3 ss ljudsystem infotainment och bluetooth
    Av limp1234 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-06, 12:56
  5. Infotainment i 9-3SC
    Av m2949 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-08, 00:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •