Sidan 9 av 18 FörstaFörsta ... 7891011 ... SistaSista
Resultat 161 till 180 av 360

Ämne: Saab 9-5 TCR Banracer

  1. #161

    Re: Saab 9-5 TCR Banracer

    Citat Ursprungligen postat av Saneringa
    Måste börja med att säga att jag är mycket imponerad av både bygget och byggherren.
    Väldigt roligt att nån bygger banbil av en 9-5 sedan, inte den vanligaste modellen direkt när det byggs banbil.

    Att sedan modda så pass att det blir mittmotor gör det hela än mer imponerande.

    Appropå besiktningen tycker jag du ska regga den som ombyggt fordon, kommer bli en skitläcker streetracer!!!

    Tack!!


    //Oscar

  2. #162
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 578

    Re: Saab 9-5 TCR Banracer

    Har sett bilder på en sjujävla bakvagn på ett annat forum..

    Sjukt snyggt jobbat, ser fram emot nästa steg!

    /Calle
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  3. #163

    Re: Saab 9-5 TCR Banracer

    Blir inte så mycket skruvande med opererad fot, men jag har fixat lite med bygget ändå


    Nyinköpt bränsläpump, matarpump, regleringsventil för laddtrycksstyrning och MAP-givare.



    Och nu sitter jag och försöker klura ihop ett vettigt kopplingsschema. Är lite pilligt då min bil inte har de givare/strömställare som styrboxen är van vid.



    Här har jag ett tresidigt ordererkännande från Realcar. Mer om detta i slutet av november då det är hämtning i Vingåker.


    //Oscar

  4. #164

    Re: Saab 9-5 TCR Banracer

    Idag fick jag hem mina kopplingsplintar till installationen av styrsystemet. 2,5 kvadrat miniplintar, 200st.

    Har även beställt strömställare, indikeringslampor, 12V kylfläkt fläkt och USB-chassiegenomföring. Ramlar förhopningsvist in i slutet av veckan.


    //Oscar


  5. #165
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    115

    Re: Saab 9-5 TCR Banracer

    Brutalt Saab och grymt byggt 10p!
    Saab 9-3 2.0t

  6. #166
    Steg 4
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    4 637

    Re: Saab 9-5 TCR Banracer

    Citat Ursprungligen postat av Oscar88
    Idag fick jag hem mina kopplingsplintar till installationen av styrsystemet. 2,5 kvadrat miniplintar, 200st.

    Har även beställt strömställare, indikeringslampor, 12V kylfläkt fläkt och USB-chassiegenomföring. Ramlar förhopningsvist in i slutet av veckan.


    //Oscar

    Du vet att du måste krimpa dit ändhylsor på kabelkardelerna innan du skruvar fast dom i den typen av kopplingsplint va? Om du inte gör det så kommer dom att gå sönder, endera direkt (mer eller mindre avklipta) eller med tiden (då vibrationerna tar dom)...


    EDIT: Jävla schysst bygge för den delen
    Det är inte lätt att vara ett pucko...
    Byggde gruvborrmaskiner, stora jävlar. Nu slutbesiktigar jag dom istället...
    Svart SAAB 9-5 Aero Kombi -00

  7. #167
    Steg 2
    Reg.datum
    okt 2003
    Ort
    Mellanmjölkens land
    Inlägg
    2 112
    Medlem#
    5389

    Re: Saab 9-5 TCR Banracer

    Citat Ursprungligen postat av mågis
    Citat Ursprungligen postat av Oscar88
    Du vet att du måste krimpa dit ändhylsor på kabelkardelerna innan du skruvar fast dom i den typen av kopplingsplint va? Om du inte gör det så kommer dom att gå sönder, endera direkt (mer eller mindre avklipta) eller med tiden (då vibrationerna tar dom)...


    EDIT: Jävla schysst bygge för den delen


    Vi får väl hoppas då att han inte ska dra all el med EKK då! Har aldrig haft problem med skruvplintar samt RK/FK...

  8. #168

    Re: Saab 9-5 TCR Banracer

    Nu har jag börjat med elsystemet. Klippte kabelstammen och märkte alla kablarna. Layouten på elskåpet ses lite i bakgrunden.

    //Oscar




  9. #169

    Re: Saab 9-5 TCR Banracer

    Citat Ursprungligen postat av mågis
    Du vet att du måste krimpa dit ändhylsor på kabelkardelerna innan du skruvar fast dom i den typen av kopplingsplint va? Om du inte gör det så kommer dom att gå sönder, endera direkt (mer eller mindre avklipta) eller med tiden (då vibrationerna tar dom)...


    EDIT: Jävla schysst bygge för den delen
    Hylstång och hylsor finns och kommer användas

    //Oscar

  10. #170
    Steg 1
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    1 578

    Re: Saab 9-5 TCR Banracer

    Och du är född 1988 alltså. Nu pratar vi mindervärdeskomplex å det grövsta
    ng900 2.0t -97 Projektet - 393hk/517nm - Bilen som äääntligen går som sig bör!
    Bilen på Garaget

  11. #171

    Re: Saab 9-5 TCR Banracer

    Idag har jag byggt färdigt elplåten. Denna plåt ska sedan ner i en kopplingslåda. Säkringshållare, relän och kopplingsplintar kommer att sitta på insidan i lådan på väggarna.

    I lådan kommer även en CAN/USB adapter sitta, denna adapter kopplas till en USB chassiegonomföring i lådan. Så när det är dags för mappning är det bara att ta en USB-sladd och jacka in i utsidan på lådan, starta tändningen och sätta igång. Kan det bli enklare?

    Nu väntar jag bara på min kopplingslåda sedan kan jag börja koppla ihop allt.






    Den högra plintraden är för styrenhetens in och utgångar och den vänstra är till för lampor och strömställare.


    Såhär blev det, tycker det blev himla bra. Felsökning osv blir nog fasligt mycket enklare såhär. Blir även lätt att göra ändringar eller att koppla in saker i efterhand. Ording och reda





    Det går även att få loss handsken från styrenheten utan att behöva skuva bort något


    //Oscar

  12. #172
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    393
    Medlem#
    5159

    Re: Saab 9-5 TCR Banracer

    Ja se där, du verkar ju veta vad du pratar om. ska bli kul å se när detta blir klart!

  13. #173

    Re: Saab 9-5 TCR Banracer

    Nu har jag börjat koppla in sladdarna från styrenheten till plintarna. Märkning av kablarna återstår dock. Tycker att detta blev riktigt bra!

    //Oscar




  14. #174

    Re: Saab 9-5 TCR Banracer

    Citat Ursprungligen postat av Kallegogo
    Ja se där, du verkar ju veta vad du pratar om. ska bli kul å se när detta blir klart!

    Tack

  15. #175
    Grundladd ReinOs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Uppsala/Junsele
    Inlägg
    352

    Re: Saab 9-5 TCR Banracer

    Mycke kablar blir det..

    Ser bra ut för övrigt.
    [Rein-O Racing]
    Aircraft: Saab 900s -90 (Gamle Svarten)
    Projekttråd på 900klubben.se

    SAAB - Som Alla Andra fast Bättre

  16. #176

    Re: Saab 9-5 TCR Banracer

    Mycke kablar blir det..

    Ser bra ut för övrigt.
    Tack så väldigt mycket


    //Oscar

  17. #177
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 032

    Re: Saab 9-5 TCR Banracer

    Här händer det grejor, ser riktigt organiserat och SNYGGT ut, vilket det aldrig annars brukar göra bland kabelhärvor!
    Ш E L i П - 9-3 2.0t

  18. #178
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    279

    Re: Saab 9-5 TCR Banracer

    [quote=Magnus Aero]

    Vi får väl hoppas då att han inte ska dra all el med EKK då! Har aldrig haft problem med skruvplintar samt RK/FK...[/quote:1gzblap4]



    Nej, det är just RK/MK/FK som klarar sig från dessa vibrationsfenomen.
    Det är EK som är mer känsligt.

    F.ö som elektriker till yrket är jag sjukt imponerar av din "skåp".
    Ser ju minst lika bra ut som vilket proffisionellt motorskåp som helst.
    Och bygget i sig ö.h.t


  19. #179
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 655

    Re: Saab 9-5 TCR Banracer

    håller med ovanstånde om att det ser proffsigt ut, som f.d elektriker och nu tekniker så ser man en hel del kopplingsskåp och ditt ser lika prydligt ut idd.

    grymt bygge och skoj att du lyckas så bra som 20åring!

    MVH//Andreas
    Volvo V60 D4 Awd R-design 2013
    Saab 9-5 kombi 2001 400hk Maptun

  20. #180

    Re: Saab 9-5 TCR Banracer

    Vad roligt att jag lyckets att imponera med elskåpet. Kul med possitiva poster efter man uppdaterat

    Har fått grejer från Realcar, Green cotton luftfilter.

    //Oscar



Liknande ämnen

  1. Nematod's banracer ng 900
    Av nematod i forum Projekt
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2010-04-28, 22:22
  2. Saab og900s blir banracer
    Av tummen87 i forum Projekt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 16:05
  3. 9-3 SS som banracer i Canada
    Av Fredrik / 1941 i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 22:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •