hehe förstår detta![]()
riktigt nice bygge btwkmr jag ivrigt att följa !
MVH
hehe förstår detta![]()
riktigt nice bygge btwkmr jag ivrigt att följa !
MVH
E.A
om jag fattat rätt så ska du montera motorn i mitten.
från vilken audi kommer lådan?
har den diffspärr?
mycket fint bygge.
mvh martin
Martin Wide
9-3 VIGGEN
Prosjekt som har bra potensiale altså!![]()
Stå på!
OG900 480HK/550nm @ 1,5kg
Ska bli spännande att följa detta bygge... lova att uppdatera ofta & med lika mycket bilder som du har börjat med!
Lycka till![]()
Motorn och växellådan ska monteras där baksäte och bagageutrymmet en gång var, helt riktigt.Ursprungligen postat av Martinwide
Lådan kommer från en Audi 80 V6 2,8i -92. Kommer att hålla för den effekten jag har planerat att börja med. OM det är diffspärr på den låter jag vara osagt, tror bara det fanns på Quattro.
Tack tack!
//Oscar
Ursprungligen postat av Chrisse
Ursprungligen postat av oZZo
Ursprungligen postat av alex_ander3@hotmail.com
Ursprungligen postat av Börne
Tack för responsen!
Ska uppdatera med bilder och film så fort det har hänt något.
//Oscar
Fick min bur tillverkad idag.
Lite bättre bilder och film är att vänta. Burbygget ska påbörjas i slutet av nästa vecka.
//Oscar
trevligt, kommer nog bli bra!
Haha.. han va sketbal med skägget, verkar duktig medvem?
I live my life one gearbox at the time and for that gearbox or less I´m free!!
En sexväxlad+back(sju-växlad) SAAB 9000 TURBO
Se till att fullfölja det här projektet, för det kommer bli kanonballt!![]()
Jonathan Nilsson STCS#4021
Saab 90RWD Projekttråden | Saab 90 RWD på garaget.org
Alfa Romeo 2000 GTV Bertone 1973
Han kunde det där med att bocka rörUrsprungligen postat av M.L
Ingmar på Gunnarsjö svats och smide. www.svetsosmide.se
En av de coolaste bilpersonerna jag har träffat.
//Oscar
Ursprungligen postat av jonka
Nu är det för sent att dra sig ur :P
Har insett hur svårt det är att bygga en bil från grunden, men vad vore livet utan utmaningar?
//Oscar
Hejsan,
oj oj oj, vilket projekt alltsåLycka till, jag kommer kika in o hålla reda på allt som sker här,
mvh
Alex
Buren är nu färdig. Vissa rör är än så länge bara punktade, så lite mer svetsning återstår. Sedan är inte rören som motorn ska monteras i monterade, det ska göras nästa helg.
Här ses staget mellan de bakre hjulhusen och stöttorna till huvudbågen.
Buren är i första hand inte byggd för att öka säkerheten, utan för ersätta vridstyvheten som gick förlorad då jag kapade i karossen.
Tvärstaget mellan a-stolparna är integrerat i buren.
För att vara mitt första burbygge och med tanke på att alla rör ar kapade och notchade med en vinkelslip är jag mycket nöjd med resultatet.
//Oscar
detta blir nog super bra tror jag. var ska du montera kylaren och intercoolern?
mvh martin
Martin Wide
9-3 VIGGEN
tufft, fortsätt hålla oss informerade![]()
Kylarpaketet ska monteras i bagageluckan. Fyra turbinfläktar ska blåsa luft på kylaren och intercoolern. Luften hämtar de under bilen. Luften ska släppas ut genom bagageluckan. Motorn kommer däremot få sin luft från grillen.Ursprungligen postat av Martinwide
//Oscar
Mne om du ska ha motorpaketet i baksätet så blir de väl trångt med kylarpaketet där också.?Ursprungligen postat av Oscar88
Nu vet jag inte hur han tänkt montera dem riktigt, men du har ju inte hela bakluckan ockuperad. Säg att du slår en plåt på snedden (från bakrutan och ner till "tröskeln" till bakluckan så har du plats för kylare och IC.Ursprungligen postat av Robert@
Kan dock vara vettigt att ha en takvinge som drar ner luften över bakluckan trots fläktar.
Jo, visst,,men dels för viktfördelning samt av utrymmesskäl så borde de ju vara vettigare att mont kylpaketen fram.. Men han kanske har någon annan idee.Ursprungligen postat av EXD
Mvh