Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 29

Ämne: Kyla i handsfacket? OG9-5

  1. #1
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Inlägg
    1 480

    Kyla i handsfacket? OG9-5

    Hur vet man om man har det?
    Jag har Pilotpaketet, men tror inte att det ingår där.
    F.d 9-5 Aero -00 och 99 Turbo -78

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Inlägg
    521

    Re: Kyla i handsfacket?

    Alla 9-5 med ACC har väl det..?
    Senast redigerat av Moderator den 2021-07-12 klockan 11:46. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
    Sommaråker 9-3 2.0t cab '98.

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Inlägg
    1 480

    Re: Kyla i handsfacket?

    Hoppas du har rätt. Jag har ingen aning själv, vet bara att det skall finnas att tillgå.
    Senast redigerat av Moderator den 2021-07-12 klockan 11:46. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
    F.d 9-5 Aero -00 och 99 Turbo -78

  4. #4
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 406
    Finns en lucka i handsfacket på alla 9-5 med acc som man öppnar om man vill ha det kylt.
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Inlägg
    1 480
    Hur stort är det innanför luckan och var sitter den?
    Senast redigerat av Moderator den 2021-07-12 klockan 11:47. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
    F.d 9-5 Aero -00 och 99 Turbo -78

  6. #6
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norderåsen
    Inlägg
    3 669
    I handskfacket på vänster sida sitter en liten lucka, hur stort, ja du får kanske in lillfingret...

  7. #7
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 406
    Till räckligt stor för att kyla handsfacket.
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Inlägg
    1 480
    Aha. Jag trodde det var ett separat fack med en lucka där man kunde lägga typ en chokladbit eller i bästa fall en läsk.
    Nu är jag med.

    Fan vad nöjd jag är att det är standard...hade kunnat pröjsa för den detaljen.
    F.d 9-5 Aero -00 och 99 Turbo -78

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    182
    De e fint som fan de....lagom me två bärs sisådär...hade själv de på väg till Tylösand...smaka gott när man kom fram....
    Cosmicblå går bäst...

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2004
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    252
    Till Tylösand har man ölen i handen...........................när man cyklar
    | Kör: SAAB 9-3 Aero '01 | Åker: Volvo 965 '95

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    182
    Stockholm Tylösand är ju en bit...du kan ju glädja dig ser ja... .Verkligen fint där, ska dit i år igen.
    Cosmicblå går bäst...

  12. #12
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    536
    Citat Ursprungligen postat av Flåklypa
    Aha. Jag trodde det var ett separat fack med en lucka där man kunde lägga typ en chokladbit eller i bästa fall en läsk.
    Nu är jag med.

    Fan vad nöjd jag är att det är standard...hade kunnat pröjsa för den detaljen.
    Hade samma problem som du med att lista ut "om jag hade det eller inte" först, låter ju som flashigt extra utstyr. Oväntat, men ack så genialt, att det är standard.

    lösningen är ju snor simpel, litet extra rör från ac'n i princip, det är allt...

    Ahh, tylösand ja... har nog en obetald fodran hos en camping där från den tiden då man inte visste bättre, är nog preskriberat nu dock... suck va gammal man börjar bli

  13. #13
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    23
    Hej

    Jag har en 9-5 årsmodell -02 med ACC
    Det verkar som mitt kylda handskfack inte fungerar, för när jag drar locket åt sidan så kommer det ingen luft från hålet. Måste man ha ACC:n inställd på ett speciellt vis??

  14. #14
    Steg 3
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 123
    Kanske är så att kylluften till handsfack enbart kommer om ac-kompressorn är igång, vilket den knappast är med dom ynka plusgrader vi har ute nu.

    mvh
    Senast redigerat av Moderator den 2021-07-12 klockan 11:48. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras

  15. #15
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Kumla..
    Inlägg
    1 235
    Citat Ursprungligen postat av Flåklypa
    Aha. Jag trodde det var ett separat fack med en lucka där man kunde lägga typ en chokladbit eller i bästa fall en läsk.
    Du kan nog pilla in en liten bit choklad ska du se..
    Saab 99 Turbo -78 (Projekttråd)
    Saab 9-3 2.0t -99
    Volvo V50 2.0D -07

  16. #16
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    23
    hur blir det om man t ex slänger in en cola, kommer den vara kall som att den legat i kylen??

  17. #17
    Nej, det har iallafall jag inte lyckas med än .. Det blir väl snarare så att den håller kylan ?
    Senast redigerat av Moderator den 2021-07-12 klockan 11:48. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
    Andreas Johansson
    To crash with a Volvo is extremely safe - If you're in a Saab!

  18. #18
    Steg 2
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    2 108
    Hej,

    Alla 9-5 med ACC har "kyla" i handskfacket, dvs samma luft som kommer till kupen, den klara inte av att "kyla" värst bra, men håller nedkylda saker svala.

    Mvh
    Johan

    ps. öl och andra drycker förvaras i bakluckan där man har kylväskan ds.
    9-3X Hirsch www.garaget.org/?car=268780
    9-5 Aero xwd Biopower Hirsch m/11www.garaget.org/?car=365428

  19. #19
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2006
    Inlägg
    23
    om man har luckan öppen, känner man något luftdrag då?

  20. #20
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2021
    Inlägg
    4
    Medlem#
    -

    AC i handskfacket? OG9-5

    Idag tog vi tag i att byta kupéfilter i våra 9-5, fruns -08 min -04, och när jag kollade upp om det fanns något särskilt att hålla koll på blev jag fundersam när flera videoklipp nämnde att man skulle koppla loss slangen från handskfacket?
    Lite forskande senare så visade det sig att på många, kanske alla, 9-5 sitter en liten slang direkt kopplad på ACn som blåser kallt in i handskfacket!

    Eftersom jag även har A8 så är jag givetvis bekant med kyla i handskfacket men i det fallet handlar det verkligen om ett kylskåp, det här är lite av en snikvariant men som säkert kan funka bra.
    Det roliga var att när jag plockat ihop alltihop på min och vi höll på med fruns så sa hon att det satt en knapp i hennes fack, vilket visade sig vara en liten lucka man kan stänga till om man inte vill ha det kallt längre.

    Bara hoppas på att det blir hur varmt som helst under den kommande semestern så man kan lägga in ett par drickor i handskfacket och se hur bra det funkar.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Demontera listen på handsfacket NG9-3
    Av brinolph i forum Allmänt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-09, 15:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •