Hmmm...
Hade nu innan påsk tänkte köpa en Säkningssats från Ge Mototrsport 35/45 och kasta på, på min 9-5 Sedan.....
Det jag undrar över är hur svårt det är att göra, har sökt lite här på forumet, men alla bara snackar lite om hur det ser ut efter sänkningen, det som intresserar mig är hur jag gör om jag skall göra det själv, har måttliga kunskaper om att skruva...
Klarar av att byta däck själv, sätta i bilstereo, tona rutorna lacka lysen, sätta dit dimljus"ej orginal" bygga extraljusramp osv.... har skruvat bilar typ golf förr i tiden och bytt motor o växellåda o sådant..
kan få hjälp med detta med en som ahr lite kunskaper om bilskruvande, men mina o hans frågor är mest vad vi behöver för verktyg..
är det så att när man byter bak så spänner man upp fjädrarna och sen släpper på bakaxeln?, är det hela man släpper på då?, måste man då ha 4st fjäderspännare? att man måste säkra fjädrarna på båda sidorna bak för att göra detta?
Hur ser det ut fram, min bil står nämligen 30 mil från mig så kan inte kolla, tänkte på hur lätt det är att byta dämpare och fjädrar framme... (skall byta fjädrar och dämpare bak oxå)
Gärna om någon ahr en bild på hur det ser ut och gärna förklarar vilka verktyg man behöver....
Det är en Saab 9-5 Sedan´-99
/// Gotlänningen!