Sidan 10 av 10 FörstaFörsta ... 8910
Resultat 181 till 199 av 199

Ämne: GE Motorsports Sänkningssats!

  1. #181
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Vetlanda
    Inlägg
    288

    Re: GE Motorsports Sänkningssats!

    Ingen av er som kört på bana eller jämfört hårdheten på fjädrarna? Vore kul och veta hur dom står sig mot Eibach och H&R nämligen.

  2. #182
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    298

    Re: GE Motorsports Sänkningssats!

    Vilka bussningar rekomenderas att byta i bakvagnen om man ändå skall dra dit en chassie sats från GE??

    A-bussningen är väl den jkag tänker på först, det blir nog powerflex!

  3. #183
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Örebro/Fellingsbro
    Inlägg
    937

    Re: GE Motorsports Sänkningssats!

    Har funderingar på antingen ge motorsports sänkfjädrar eller h&r fjädrarna från speedparts.
    Nån som kör med ge fjädrarna på og93 aero och kan visa hur det blev?
    Vill inte att den ska bli lägre bak än fram.

  4. #184
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trestad
    Inlägg
    2 967

    Re: GE Motorsports Sänkningssats!

    Är det någon som kör med satsen som sänker 40mm till en 9-5 Aero SC -04? Blir det bra? Stötigt?

    Jocke
    Saab 9-5 Aero SC -04
    Saab 9000 Classic 2.0t -98
    Saab 99 16v turbo -82
    Kawasaki GPz900 -84, Kawasaki VN1500 -95,
    BMW 525d Touring 2012

  5. #185
    Helt original
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Kolbäck
    Inlägg
    653

    Re: GE Motorsports Sänkningssats!

    Citat Ursprungligen postat av VonPluring
    Har funderingar på antingen ge motorsports sänkfjädrar eller h&r fjädrarna från speedparts.
    Nån som kör med ge fjädrarna på og93 aero och kan visa hur det blev?
    Vill inte att den ska bli lägre bak än fram.
    Tjena!
    Jag kör väghållningskit från ge som sänker 40/40... dock så typ när man precis har kört med bilen så ser den bra ut fram och bak, men när den stått någon minut så ser det ut som att den har rest sig bak och blivit lite högre... kankse måste köra in grejerna lite då jag inte hunnit åka mer än ett par mil! men den är defenetivt inte lägre bak iaf!

    Mvh Pontus
    Saab 9-3 Aero Coupe -01 "Refined"
    Saab 9-5 2.0t SC -02
    http://www.garaget.org/Pontaaa

  6. #186
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Någonstans i Svea Rike
    Inlägg
    736
    Medlem#
    7284

    Re: GE Motorsports Sänkningssats!

    Citat Ursprungligen postat av Lindgren_021
    Vilka bussningar rekomenderas att byta i bakvagnen om man ändå skall dra dit en chassie sats från GE??

    A-bussningen är väl den jkag tänker på först, det blir nog powerflex!
    låter som ett mycket bra förslag, kör själv med GE:s sporsats + att jag bytte A bussningarna i i våras, det vart stor skillnad. Glöm inte att göra en fyrhjulinställning efter bytet bara

    // Victor
    SAAB 9-5 -01,
    Min sida om SAAB 9-5

  7. #187
    Steg 2 rcys avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Södra Bomhus (Gävle)
    Inlägg
    2 401
    Medlem#
    6935

    Re: GE Motorsports Sänkningssats!

    Har kört med 3900:- satsen på min 9-5 kombi 00'a drygt ett år nu, och det funkar helt ok. Sjysst stuk på bilen, inte "baktung" som kombin lätt blir.
    Hade gärna fått vara hårdare, känns aningen svampig, märker ingen skillnad alls mot original faktiskt. Vet inte hur den hårdare satsen är, men kan tänka mig att den är bättre.
    Dock mycket nöjd med grejerna, funkar kanon för en bruksbil och klart prisvärt.
    Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
    Saab 9-5 2.3t -00
    Saab 9-5 2.3t -99

  8. #188
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    75

    Re: GE Motorsports Sänkningssats!

    Jag kör med GE:s sänknings sats 45/35 bart riktigt bra så men jag tycker att det borde var lite mer sänkt fram... jag kör med 17 tum nu... är det någon som har lite större fälgar/däck på och med samma sats?? som har bild

  9. #189
    Individuell mappning kIM0hs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    7 059
    Medlem#
    6220

    Re: GE Motorsports Sänkningssats!

    Citat Ursprungligen postat av TheBlackBullit
    Jag kör med GE:s sänknings sats 45/35 bart riktigt bra så men jag tycker att det borde var lite mer sänkt fram... jag kör med 17 tum nu... är det någon som har lite större fälgar/däck på och med samma sats?? som har bild
    Min signatur.

    Nu vet ja inte hur pass bra kvalitet det är på de nyare och hårdare dämparna från GE men de svarta är bara skit, nu efter 5000mil så är dom klippt slut plus att den ena bak fuktar lite dvs läckage.

    Mvh
    Opel Astra J OPC 2012
    What did u run 200-300? A bit over 6sek. Why so slow?

  10. #190

    Re: GE Motorsports Sänkningssats!

    Beställde själv en GEm 40mm sänk sats till min 93 01 aero nyss.

    En fråga till er som vet.

    Denna "platta" som speedparts har för det bakre motorfästet, är denna ett måste ?

    Mvh
    9-3 Aero 2001

  11. #191
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Örebro/Fellingsbro
    Inlägg
    937

    Re: GE Motorsports Sänkningssats!

    Citat Ursprungligen postat av Aero-Pata
    Beställde själv en GEm 40mm sänk sats till min 93 01 aero nyss.

    En fråga till er som vet.

    Denna "platta" som speedparts har för det bakre motorfästet, är denna ett måste ?

    Mvh
    Lägg gärna upp bilder sen när du monterat.
    Vad jag vet så är inte plattan ett måste, kan väl dock vara bra om det blir mycket vibrationer från drivaxlarna.
    Har ge fjädrar på min ng900 och har haft det väldigt länge utan att det uppstått några vibrationer, har ingen platta på den.

  12. #192

    Re: GE Motorsports Sänkningssats!

    Citat Ursprungligen postat av VonPluring
    Citat Ursprungligen postat av Aero-Pata
    Beställde själv en GEm 40mm sänk sats till min 93 01 aero nyss.

    En fråga till er som vet.

    Denna "platta" som speedparts har för det bakre motorfästet, är denna ett måste ?

    Mvh
    Lägg gärna upp bilder sen när du monterat.
    Vad jag vet så är inte plattan ett måste, kan väl dock vara bra om det blir mycket vibrationer från drivaxlarna.
    Har ge fjädrar på min ng900 och har haft det väldigt länge utan att det uppstått några vibrationer, har ingen platta på den.

    Absolut, bilder kommer direkt när det är monterat och klart, borde väl få hem det i början på nästa vecka, så lär nog montera dagen efter det, sen är det ju framvagns inställning som måste göras -.- och en provtur och se om man behöver plattan eller ej.
    9-3 Aero 2001

  13. #193
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Örebro/Fellingsbro
    Inlägg
    937

    Re: GE Motorsports Sänkningssats!

    Citat Ursprungligen postat av Aero-Pata
    Citat Ursprungligen postat av VonPluring

    Lägg gärna upp bilder sen när du monterat.
    Vad jag vet så är inte plattan ett måste, kan väl dock vara bra om det blir mycket vibrationer från drivaxlarna.
    Har ge fjädrar på min ng900 och har haft det väldigt länge utan att det uppstått några vibrationer, har ingen platta på den.

    Absolut, bilder kommer direkt när det är monterat och klart, borde väl få hem det i början på nästa vecka, så lär nog montera dagen efter det, sen är det ju framvagns inställning som måste göras -.- och en provtur och se om man behöver plattan eller ej.
    Framvagnsinställningen bör du nog vänta med ca 100 mil iaf innan du gör den.
    Vet inte exakt varför men man ska väl "slita" in grejerna lite så de sätter sej till rätta.
    Finns mer info om det här på forumet.
    Har fortfarande inte gjort det på tjejens ng900 fast det gått ungefär 1 år

  14. #194

    Re: GE Motorsports Sänkningssats!

    Tack för tipset, får nog vänta några mil då, men vore synd o vänta för länge när jag har sprillans Pirelli 19" däck på bilen :P
    9-3 Aero 2001

  15. #195
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trestad
    Inlägg
    2 967

    Re: GE Motorsports Sänkningssats!

    Citat Ursprungligen postat av Mr Aero
    Är det någon som kör med satsen som sänker 40mm till en 9-5 Aero SC -04? Blir det bra? Stötigt?

    Jocke
    Ingen som har detta på sin Aero?

    Jocke
    Saab 9-5 Aero SC -04
    Saab 9000 Classic 2.0t -98
    Saab 99 16v turbo -82
    Kawasaki GPz900 -84, Kawasaki VN1500 -95,
    BMW 525d Touring 2012

  16. #196
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    151

    Re:

    Citat Ursprungligen postat av Victor W
    Här kommer bilderna jag lovade, ska försöka fixa lite bätter imorgon

    Men jag är nöjd med 40mm sänkningen, den ser inte baktung ut. Hade hoppats på att den skulle bli lite lägre, men det sätter sig kanske när man kört ett tag. det var inte svårt att montera, men jag passade ju på att byta skivor o belägg + renovera oken oxå. Så det vart lite bökigare




    Ser ju hur bra ut som helst! En sån får det bli!
    Saab 9-5 2,3t BioPower Vector Anniversary 60 SC-07
    Saab 9-3 Aero TTiD SC -09
    http://www.garaget.org/WhiteAeroGriffin

  17. #197
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 110
    Medlem#
    1941

    Re: GE Motorsports Sänkningssats!

    [quote=Mr Aero]
    Citat Ursprungligen postat av "Mr Aero":w00n4iz8
    Är det någon som kör med satsen som sänker 40mm till en 9-5 Aero SC -04? Blir det bra? Stötigt?

    Jocke
    Ingen som har detta på sin Aero?

    Jocke[/quote:w00n4iz8]
    Jag har GEs G&M fjädrar som skall sänka "40mm" monterade på min kombi ihop med Konis Sport stötdämpare.

  18. #198
    Steg 2+ Glader9991s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    2 947

    Re: GE Motorsports Sänkningssats!

    9-5 sedan 1999. Bruksbil, dvs. körs på skogsvägar ibland, lastas fullt ibland.
    Vad ska man ha?
    Den som sänker 40mm, eller den som sänker 45mm fram/35 mm bak?
    Eller ska man köpa något annat märke? Tips tack.

  19. #199

    Re: GE Motorsports Sänkningssats!

    Vet inte hur GE:s fjädrar är, men jag säljer själv samma dämpare som honom (de svarta) till fler bilar än bara SAAB, och de är ju inte mer än i så fall marginellt hårdare än original. Detta eftersom de ju är tänkta att ersätta originaldämparen rakt av, precis som vilken standarddämpare som helst.

    Har man stdchassit på bilen så blir det ju något hårdare med GE:s sats, eftersom 179491 motsvarar Aerodämpare/sportpaket i hårdhet.

    Dock, dessa dämpare är inte skit som någon innan skrev (även om ju en sådan bedömning är subjektiv och fullt rätt om man nu tycker detta ). De är ISO certifierade, och har faktiskt garanti utan milbegränsning från tillverkarens sida. Sedan vad återförsäljarna väljer att ha är en annan femma. De sitter även originalmonterade på flertalet bilmärken världen över.

    När dämparna tar slut i förtid (efter 5000 mil) så är det oftast något annat kringliggande fel som är orsaken, framförallt på 9-5:ornas bakvagn som är otroligt känslig/vek/dålig. Välj själv vad som passar bäst.
    Inte ens originaldämparna från SACHS håller mer än 5-6-7000 mil även om man sätter dit nya standard "A"-bussningar utan det krävs hårdare doningar som t.ex Koni, PF bussningar och korrekt hjulinställning för ökad hållbarhet.

    Svärfar som ägde min bil innan mig (9-5 Aero) körde slut på två omgångar originalgrejer på knappt 14000 mil. Bytt av SAAB, och förhoppningsvis korrekt utfört. När jag bytte delarna nu igen efter 14000 mil var alla bussningar i bakvagnen sopslut, liksom dämparna. Jag har nu satt dit svarta dämpare (Lip / GE) och Eibachfjädrar + nya PF bussningar och original.
    Bilen är som ny, men jag har svårt att tro att bakvagnen håller så mkt längre än 6-7000 mil ändå. Samtidigt, kostar dämparna runt 500-lappen styck så är väl inte det hela världen.

    mvh
    Jesper
    Saab 9-5 1998 2.0t , 11700 mil - gubbkörd.

Liknande ämnen

  1. Hårdhet på GE motorsports chassisats
    Av Woody i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-08, 10:37
  2. Ge Motorsports husvagnkit till 9-5?
    Av chrill3 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 13:34
  3. GE motorsports bromskitt
    Av Mr_Andersson i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-04-15, 02:15
  4. Bra/dåliga erfarenheter av GE motorsports väghållningssatser
    Av Cheffen i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-30, 10:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •