Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Sänkning med H&R, < eller >1000 kg axeltryck fram?

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Svedala - Skåne
    Inlägg
    41

    Sänkning med H&R, < eller >1000 kg axeltryck fram?

    Tänkte sänka min 9-3 sportCombi -07 med H&R sänkfjädrar, 30 mm. Nu finns två modeller att tillgå, främre axeltryck <1000 kg samt främre axeltryck >1000 kg. Vilken ska man ha? På Forza bad de mig kolla i motorrummet efter en chassiplåt där axeltrycket ska stå (varierar det från SportCombi till SportCombi???). Hittade tyvärr inte den... Var hittar man den??
    I manualen står det att max axeltryck fram är 1125 kg, men är det denna siffra som man ska följa?? Isf borde det vara samma på ALLA Sc ju...??

    /V. Illrådig

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Svedala - Skåne
    Inlägg
    41
    Ingen??

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Svedala - Skåne
    Inlägg
    41
    Verkligen ingen som har en aning? Finns ju en hel drös här som sänkt sina bilar...

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    2 021
    Det måste ju bero på vilken motor man har. V6:an väger ju mer och ger då ett högre axeltryck...
    Gone country....

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Svedala - Skåne
    Inlägg
    41
    Citat Ursprungligen postat av Snabbe
    Det måste ju bero på vilken motor man har. V6:an väger ju mer och ger då ett högre axeltryck...
    Hmmm... Kan det va så enkelt?

  6. #6
    Steg 6
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    6 361
    Kolla vad totalvikten ligger på din bil.
    När man ska uppnå totalvikten är vikten fördelad 50/50 och har man en totalvikt över 2000 kg ska du ha för över 1000kg axeltryck annars inte!
    Kör nu en 9-5SE 2,3t -01 som kommer att ändras lite innan jag är klar!
    Körde denna innan!

  7. #7
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    5 680
    Citat Ursprungligen postat av Svane
    Citat Ursprungligen postat av Snabbe
    Det måste ju bero på vilken motor man har. V6:an väger ju mer och ger då ett högre axeltryck...
    Hmmm... Kan det va så enkelt?

    Japp, annars skiljer inte axeltrycket nämnvärt....
    -|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
    Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
    Veteranaren: BMW 525 E12 -75

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Svedala - Skåne
    Inlägg
    41
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik.j
    Kolla vad totalvikten ligger på din bil.
    När man ska uppnå totalvikten är vikten fördelad 50/50 och har man en totalvikt över 2000 kg ska du ha för över 1000kg axeltryck annars inte!
    Trådlyft no 1

    Låter rimligt!
    Har undersökt saken närmre och får olika besked på olika ställen... En tysk firma sa att jag skulle ha för >1000 kg, Forza.se menar att jag ska ha fjädersatsen för <1000 kg. På Speedparts säger de att båda passar... Och det gör de väl egentligen om man nu bortser från axeltrycket som är den springande punkten... Just nu e jag dock smått förvirrad måste jag erkänna
    Jaja, jag kommer göra som Fredrik.j säger o utgå från totalvikten o beställa därefter helt enkelt. Vikken soppa...

Liknande ämnen

  1. Söker axeltryck på Ford galaxy
    Av Hyperkub i forum Motor- och trafikrelaterat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-12-06, 22:36
  2. Klonkar fram efter sänkning SAAB 9-3 SS 2.0T
    Av qoud me nutrit me destrui i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-06-01, 22:35
  3. Ni som har sänkning; olika fram och bak?
    Av JAM i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-05-16, 00:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •