Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Larmdosan har lagt av. Hur gå vidare? (Kortad version)

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    458

    Larmdosan har lagt av. Hur gå vidare? (Kortad version)

    Hej!

    Bilen är en Saab 9000 cse -96 (har både startspärr och larm)

    Igår när jag skulle åka hem fungerade inte fjärren. Om jag låste upp bilen med nyckeln gick larmet när jag öppnade dörren. (centrallåset fungerade när jag låste upp med nyckeln)

    Jag bytte batterier men dosan gav fortfarande ingen signal, varken på bilen eller saabs lilla mätare.

    Nyckeln har strulat lite förut när jag skall låsa upp och jag fått trycka flera gånger. Ibland har den bara blinkat utan att låsa upp.

    JAg har kollat alla säkringar, alla var hela dock så satt det en 20A istället för en 15A till centrallåset.

    Jag har bara en nyckel till bilen och Vad jag har förstått utav läsning på forumet så måste man byta styrdon om man inte har en andra nyckel att kopiera signalen från vilket blir mycket dyrt.

    Om det nu blir värsta möjliga och det visar sig att jag måste köpa ett nytt styrdon samt 2 nycklar med dosa och inkoppling vad kan detta kalaset gå på? Undrar också om man måste göra det på saab eller om det finns billigare sätt att göra det, och eventuellt använda begagnade grejer?

    SKulle det kunna gå att laga larmdosan som gått av om det t.ex. är något glapp eller liknande?

    Undrar också om det finns något sätt att undkomma att byta styrdon om jag inte får tag på den andra nyckeln genom att t.ex. koppla ur larmet och startspärren eller om bilen är superstöldsäker och är helt låst? Funderade också på om det nödvändigtivs måste vara nyckeln som är trasig och inte kan vara t.ex. mottagaren eller så. Kanske inte så troligt i och med att nyckeln inte ger någon signal.

    Hoppas att någon kan hjälpa mig

    mvh /Johan

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    458
    skulle vara jättetacksam om någon varit med om något liknande och kunde berätta hur ni löste det

Liknande ämnen

  1. Helljuset har lagt av, söker tips på vidare felsökning !
    Av Bengt-M i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 23:11
  2. Locket på larmdosan fäster inte!
    Av Foued25 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-06, 05:30
  3. larmdosan krånglar vad kan va fel bagageluckan funkar fint
    Av Kristoffer T / 1653 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-15, 21:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •