Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Eftermontera Xenon 9-3 2005

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2003
    Inlägg
    8

    Eftermontera Xenon 9-3 2005

    Hejsan,

    Vid köp av min "nya" bil så var lovad att det skulle finnas xenon installerat i den.
    Vilket det inte fanns.
    Har dock lyckats få säljaren att inse att det är deras ansvar att informera mig rätt om detta, så det tar på sig ansvaret att installera det.
    MEN. Jag har pratat med en säljare. Han vet ju inte om det går att utföra detta. Ska prata med verkstaden i morgon, men vill ha lite kött på benen innan jag gör det.

    Förmodar att arbetet inte är helt lätt...
    Går det att göra?
    Eftermontera xenon till en 9-3 SS 2005?

    Mvh

    Stefan

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    756
    Det kommer inte att gå, då du inte får ändra nått på din bil, utan att regbeskikta den igen, tyvärr
    9000 cd - 90 ---> såld... 9000 cse ltt -94 ---> krockad... 9000 cse v6 - 95 -----> Såld... Saab 9-3 Cab -99 ---> Såld..... Kör ---> Saab 9-5 2.3t -03 :

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    269
    Min förra 9-5 levererades med vanliga strålkastare trots att jag beställde den med xenon. När jag, låt oss kalla det, reklamerade den (jag vägrade helt enkelt att ta ut den) undersökte SAAB-handlaren vad det skulle kosta att byta lyktorna till xenon. De gjorde uppskattningen att det skulle gå lös på ca 30.000 kronor Därför valde de att istället lägga en ny expressbeställning av bil med "endast" 5 veckors leveranstid...

    Om Din handlare väljer att byta ut utan kostnad för Dig är det bara att gratulera. Innebär det en ny regbesiktning är det ju hans problem och inte Ditt

    /Mange
    För tillfället utan Saab.
    Saknar dock mina tidigare skönheter: 9-3 M1 -99, 9-3 Aero -00, 9-5 2,3t -02, 9-5 2,3t Bio -06, 9-3 1,8t Bio -07.

  4. #4
    Steg 3 Marcus Js avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    3 722
    Medlem#
    3346
    Citat Ursprungligen postat av Berget
    Det kommer inte att gå, då du inte får ändra nått på din bil, utan att regbeskikta den igen, tyvärr
    Jodå, man får ändra en hel del utan att reg.besikta. Xenonljus är inga problem om du bara ser till att montera E-godkända grejer med aut. höjdjustering.
    All makt åt Thengil!

  5. #5
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    5 690
    min bekant råkade ut för samma sak.. dom eftermonterade xenon på hans 9-3 SS -04....
    -|- When powerful enough just isn't powerful enough! -|-
    Saab 9³ Coupé Trionic 5 "TwinPipe" Nordic Uhr AB Extreme +510hk 100-150km/h = 2,95s
    Veteranaren: BMW 525 E12 -75

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1 318
    Citat Ursprungligen postat av Stew
    Hejsan,

    Vid köp av min "nya" bil så var lovad att det skulle finnas xenon installerat i den.
    Vilket det inte fanns.
    Har dock lyckats få säljaren att inse att det är deras ansvar att informera mig rätt om detta, så det tar på sig ansvaret att installera det.
    MEN. Jag har pratat med en säljare. Han vet ju inte om det går att utföra detta. Ska prata med verkstaden i morgon, men vill ha lite kött på benen innan jag gör det.

    Förmodar att arbetet inte är helt lätt...
    Går det att göra?
    Eftermontera xenon till en 9-3 SS 2005?

    Mvh

    Stefan
    Det som står i köpekontraktet gäller sen hur firman gör för att reglera detta är inte ditt probs. Eftermontera går givetvis men blir dyyyyyyrt! inte heller ditt probs..


    Citat Ursprungligen postat av Berget
    Det kommer inte att gå, då du inte får ändra nått på din bil, utan att regbeskikta den igen, tyvärr
    Ja och vart ligger problemet? En ev. regbesiktning är ju firmans probs och inte trådskaparen. Det gäller ju en spittans och det är mer en regel än undantag att firmor får besa in allt från dragkrokar till annan utrustning på nya bilar. Sen sköter givetvis Saab detta intern dom bygger ju för jösses bilarna så nog fixar dom in en 9-3/9-5 med eftermonterat xenonljus.

    Edit: Läste nogrannare nu och den är tydligen inte helt ny.. Well, det spelar ingen roll firman fixar en reggning även på beg. och inbytesbilar om en kund vill ha tex. en krok monterad på en beg. bil som står i hallen.
    -99 9-5 2,3. Ta me´ dit å hem igen.
    Jänkare & Roddar i garaget.
    http://www.garaget.org/hotrodder

Liknande ämnen

  1. Eftermontera orginal xenon 9-5 -02
    Av Kelso i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-01-05, 15:53
  2. Eftermontera fotbelysning 9-5 SC Linear 2005?
    Av raceman i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-11-15, 22:20
  3. Eftermontera orginal navigator 9-5 -05
    Av ub_b i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-08-06, 11:52
  4. Eftermontera nivåreglering, Xenon 9-5 02-05
    Av root i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-08-26, 19:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •