Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Sänka min Aero

  1. #1

    Sänka min Aero

    Tjena. Tänkte bara höra om det är någon som kan rekomendera vilka fjädrar man ska välja om man vill ha ner sin 9-3 Aero -02 i backen? Har kollat på H&R som sänker 35mm, men eftersom aeron väl redan är sänkt 10mm från fabrik blir sänkningen bara 25mm. Finns det några som sänker mer eller det behövs inte? Tacksam för tips.


    "BSR steg tre är bokat + fina 18 tummare". Fan vad gött med vår!!!!!!!!
    Utan turbo stannar Sverige!
    www.garaget.org/Cosmic_Aero

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    592
    GE fjädrar sänker 40mm men om dom är bra får du läsa om i GE tråden.

    --> http://www.gemotorsport.se/webbutiken.html

  3. #3

    Sänkning

    Jag kollade din länk men till min sänker dom 35mm, jag har ju den "gamla" aeron.

    Någon som har hört något om Cobra Suspension som Dalhems säljer? Dom ska tydligen sänka 40mm, men vet ej om dom passar på min?
    Utan turbo stannar Sverige!
    www.garaget.org/Cosmic_Aero

  4. #4

    H&R

    Har tittat runt här på forumet lite och kommit fram till att det får bli H&R fjädrar med 35mm sänkning, dvs 25mm på aeron. Så till frågan, måste man höja motorn då? Det är ju ingen extrem sänkning, men om ni som kör med H&R vill berätta är jag väldigt tacksam, man vill ju ha pärlan fin nu när nya fälgarna ska på, ACE Cairo 8x18 med 225/40 ska väl inte vara några problem på en 5D?
    Utan turbo stannar Sverige!
    www.garaget.org/Cosmic_Aero

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    592

    Re: H&R

    Citat Ursprungligen postat av Cosmic Aero
    Har tittat runt här på forumet lite och kommit fram till att det får bli H&R fjädrar med 35mm sänkning, dvs 25mm på aeron. Så till frågan, måste man höja motorn då? Det är ju ingen extrem sänkning, men om ni som kör med H&R vill berätta är jag väldigt tacksam, man vill ju ha pärlan fin nu när nya fälgarna ska på, ACE Cairo 8x18 med 225/40 ska väl inte vara några problem på en 5D?
    Det är ju så lätt att höja motorn så det finns ju ingen anldedning att inte göra det, bara att lossa bakre motorfästet höj upp motorn och sätta dit ett par brickor på vadera bult.

    Lite trådar om höjning.
    http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... highlight=

    http://www.speedparts.se/arkiv/anvisnin ... 8,2285.pdf

  6. #6

    Re: H&R

    Citat Ursprungligen postat av Jowlot
    Citat Ursprungligen postat av Cosmic Aero
    Har tittat runt här på forumet lite och kommit fram till att det får bli H&R fjädrar med 35mm sänkning, dvs 25mm på aeron. Så till frågan, måste man höja motorn då? Det är ju ingen extrem sänkning, men om ni som kör med H&R vill berätta är jag väldigt tacksam, man vill ju ha pärlan fin nu när nya fälgarna ska på, ACE Cairo 8x18 med 225/40 ska väl inte vara några problem på en 5D?
    Det är ju så lätt att höja motorn så det finns ju ingen anldedning att inte göra det, bara att lossa bakre motorfästet höj upp motorn och sätta dit ett par brickor på vadera bult.

    Lite trådar om höjning.
    http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... highlight=

    http://www.speedparts.se/arkiv/anvisnin ... 8,2285.pdf



    Har beställt en H&R 35mm fjädersats nu, och undrar bara om distanserna som visas i speedpartslänken ingår i det fjäderpaketet? Vad ska man annars lägga emellan?
    Utan turbo stannar Sverige!
    www.garaget.org/Cosmic_Aero

  7. #7
    Helt original
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    592
    Vanliga brickor M8 funkar bra, storlek runt 12mm diameter. Använd ett par stycken så du får lite höjd. De sålde sånna på SP innan men jag kan inte hitta de, Kanske nån annan kan???

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    293
    man får passa sig när man skall parka med 01/02 aero fall man sänkt den med H&R...fronten kan få sig en rejäl kyss om man kör för långt fram

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Jowlot
    Vanliga brickor M8 funkar bra, storlek runt 12mm diameter. Använd ett par stycken så du får lite höjd. De sålde sånna på SP innan men jag kan inte hitta de, Kanske nån annan kan???
    Men hur många är lagom, vad är för lite resp för mycket brickor?
    Utan turbo stannar Sverige!
    www.garaget.org/Cosmic_Aero

  10. #10
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    1 661
    Citat Ursprungligen postat av Cosmic Aero
    Citat Ursprungligen postat av Jowlot
    Vanliga brickor M8 funkar bra, storlek runt 12mm diameter. Använd ett par stycken så du får lite höjd. De sålde sånna på SP innan men jag kan inte hitta de, Kanske nån annan kan???
    Men hur många är lagom, vad är för lite resp för mycket brickor?
    Tror att rekommendationen ligger på 6mm, någon får gärna kommentera.
    Saab 900 2.3T -97, Jeep Grand Cherokee V8 5.2 -96
    Garaget.org

  11. #11
    Helt original
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    örebro/bonnavischan
    Inlägg
    591
    har du beställt en HR sats så får du med brickor så att du kan höja motorn. de fick jag ivarjefall och jag köpte mina ifrån speedparts.
    mvh peter
    9-3 aero sportcombi. Lite "tunad"
    http://www.garaget.org/Pekkis
    Livet är inte bara en lek det är en dans på rosor också!

Liknande ämnen

  1. Sänka 9-3 Aero 02.
    Av Mr.X i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 17:47
  2. Sänka 9-3 Aero cab - 00 (og9-3 Aero sänkt från fabrik?)
    Av Mr_Gear i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-12, 10:13
  3. sänka en 9-5 aero
    Av Johannes80 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 22:35
  4. sänka min bil (9-3 aero -02)
    Av fejjn i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-04-20, 09:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •