Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Fast montering av mobil GPS i 9-5

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    2

    Fast montering av mobil GPS i 9-5

    Hejsan...

    Går i GPS-köpartankar och håller just nu på att försöka gallra i utbudet så att det bara är några stycken det står mellan sen när det är dags...

    Jag vill ha en mobil gps som är enkel att både fästa i bilen och få ur... Den ska ha en fast monterad dockningsstation där laddkabel och TMC-antenn är anslutna (så man slipper sitta och fibbla med en massa trådar), och den ska inte vara av sugkoppsvariant i vindrutan...

    Någon som har en liknande lösning i sin 9-5 (årsmodell 99) och kan ge några bra tips, eller är det någon som råkar sitta på lämplig kunskap...

    Är ganska inrutad på Garmins 660 för tillfället... Den har ingen lösning som bygger på en stationär dockningsstaion på det vis jag önskar mig, men med lite fingerfärdighet och en telefonhållare så är det löst... Finns det fler modeller som kan vara lämpliga...

    Lite kräsen med både funktionalitet och kvalitet, men så är jag en lycklig och bekväm saabägare också...

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    21 298
    Flyttar till Ljud och elektricitet.

    Mvh

    KK
    Saablös efter att nu ha avslutat Projekt Skattesmitaren v. 2.0, en 9-3 SC BioPower Aero med Steg 5+. Bruksar numera vit BMW X3, busar runt i gul Mini Cooper S Cab och sätter skräck i V8-åkarna i skärgården med en svart 304 hk Yamaha SHO.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    268
    Hej!

    Kan rekommendera TomTom 6 (för Smartphones som SE P990, Nokia E61 mfl).

    Jag kör TT6 i min SE P990i. Telefonen sitter i hållaren och GPS-pucken (Globalsat BT-33 ligger i förvaringsfacket i mittkonsolen. Funkar perfekt, och jag slipper stora prylar som sitter i vägen.

    /Mange
    För tillfället utan Saab.
    Saknar dock mina tidigare skönheter: 9-3 M1 -99, 9-3 Aero -00, 9-5 2,3t -02, 9-5 2,3t Bio -06, 9-3 1,8t Bio -07.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    2
    Tack för tips...

    Har kollat lite på lösningen... Känner mig dock inte helt bekväm med telefonerna (har kikat på fler modeller än de som nämndes), så jag har tittat på en liten pocket-PC istället... Men vet inte... Det lutar åt att det blir en renodlad GPS istället med lite hemmasnickeri och kabeldragningar bakom instrumentpanelen...

    Hur har ni andra gjort...?

    Kan tycka att det är lite dåligt av Saab att inte ta fram vettiga hållare... Ni som får Förmånligt hem i brevlådan såg säkert att de hade ett specialerbjudande på navigon... Till ett sånt kampanjpaket efterlyser jag även en hållare som är anpassad för de olika saabmodellerna som finns så man kan få en snygg och proffsig lösning i sin bil, och inte budgetvarianten med sugkoppar i rutan...

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    803
    Hejsan!

    Jag har en MIO 269+ Jag har monterat den på en telefonhållare som kläms fast i mitte friskluftsinsläpp. Kablarna har jag gömt bakom panelen och gjort hål i en knapp så att det som behövs sticker fram.

    Sitter bra att läsa av samt inte en massa lösa sladdar dinglandes..

    Hoppas denna beskrivning hjälper dej.

    Mvh Patrik
    Kör 9-3 Aero SC V6 wiiieee http://www.garaget.org/?car=157483
    " I didn´t mean to kill anybody. I just shoot him in the head. Him dying was between him and God" Citat av R.L Burnside

Liknande ämnen

  1. Råd för begagnad mobil
    Av Songs_for_the_deaf i forum Off Topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-31, 14:33
  2. Mobil 1
    Av glassguran i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 19:16
  3. Montering av Handdator/mobil i bilen
    Av picks2 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-06-01, 10:22
  4. Mobil synt S ?
    Av Blue Spirit i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-20, 14:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •