Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Hur fungerar D.T.E.

  1. #1

    Hur fungerar D.T.E.

    Eftersom min bränslemätare verkar vara paj på min 9-3 SS ´03 så tankar jag för tillfället efter tripmätaren + reservdunk i skuffen :-)

    Är lite osäker på om jag kan lita på D.T.E. däremot, mest på grund av att jag är osäker på hur den fungerar. Det verkar dock som om den reagerar på tankmätaren. Dvs när jag har tankat så känner den av att det är full tank och ställer sig på ett värde mellan 600 och 750 km typ. Varför ställer den sig på olika värden? Är det utifrån vad bränsleförbrukningen står på för tillfället?

    Hur fungerar bränsleförbrukningen? Är den också opålitlig när tankmätaren är kaiko.

    Sökte på trasiga bränslemätare här på Forum och hittade massa trådar och teorier om hur man fixar det. Just nu har jag börjat tanka 98 oktan få se hur det hjälper. Nån hade fått fart på sin den vägen och det är ju ett billigt sätt att kolla om inte annat. Nån annan hade fått en mjukvaruuppgradering. Måste man betala för sånt eller står Saab för uppgradering av drivrutiner på samma sätt som sker i datorvärlden?
    Äntligen en gubbracer igen.
    Saab 9-3 SS 2.0T, 2003

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    269
    Kolla instruktionsboken. Jag har för mig att principen för DTE-funktionen står beskriven där.

    /Mange
    För tillfället utan Saab.
    Saknar dock mina tidigare skönheter: 9-3 M1 -99, 9-3 Aero -00, 9-5 2,3t -02, 9-5 2,3t Bio -06, 9-3 1,8t Bio -07.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Halvljus fungerar ej men valselljus fungerar. 9000
    Av berkbs i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-10, 16:34
  2. Hur fungerar D.T.E i SID?
    Av aoup i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-14, 13:48
  3. Hur fungerar BTR?
    Av sundberg84 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-07, 21:54
  4. Hur vet jag att en APC box fungerar
    Av *NymanThn* i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-08-27, 15:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •