Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Tidigare ägare ?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2003
    Inlägg
    280

    Tidigare ägare ?

    Jag är intresserad av en 9-3 SS på firma och enl firma har den gått som demobil och sedan bara hos en kund.
    Men när jag tittar på historiken på vägverket så har den haft 5 ägare och de 3 sista har varit Nordea Finans, Norde Finans och sedan nu bilfirman den står på.

    Varför står Nordea som ägare och varför står det listat två ggr med samma org nr?

    Någon som vet =

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1 318

    Re: Tidigare ägare ?

    Citat Ursprungligen postat av mrspl
    Jag är intresserad av en 9-3 SS på firma och enl firma har den gått som demobil och sedan bara hos en kund.
    Men när jag tittar på historiken på vägverket så har den haft 5 ägare och de 3 sista har varit Nordea Finans, Norde Finans och sedan nu bilfirman den står på.

    Varför står Nordea som ägare och varför står det listat två ggr med samma org nr?

    Någon som vet =
    Det har varit leasing eller avbetalning/lån på den genom Nordea, Norde finans. Kolla upp noga så det inte är nån restskuld på den, borde ifs. vara fixat om den står på en bilfirma men kolla detta framförallt om Nordea fortfarande står som ägare och inte firman. Listat två gånger med samma org nr? Tjae.. en firma kan ju ändra bank/ söka andra betalningsvilkor osv. och då kan det säkert ändras. Låter som du verkligen bör kolla så allt är ok innan köp. Är det en stor eller liten firma?
    -99 9-5 2,3. Ta me´ dit å hem igen.
    Jänkare & Roddar i garaget.
    http://www.garaget.org/hotrodder

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jun 2003
    Inlägg
    280
    Jag trodde att även om det var leasing eller avbetalning/lån så stod personen som ägare och sedan så står dit på vägverket att det är leasing eller kreditförbehåll med återtaganderätt tom xx-xx-xx

    Det är en Saabåterförsäljare som ingår i en större koncern. Bilcenter i mälardalen.

Liknande ämnen

  1. Tidigare ägare av TGN689 saab 9-3 sport ed 2.0T?
    Av Lucasw i forum Efterlysning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-03-09, 00:32
  2. Tidigare ägare
    Av FaeN i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 11:20
  3. Hur kollar man tidigare ägare?
    Av drutten666 i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-05-18, 08:22
  4. Tidigare ägare av bilen
    Av occe i forum Allmänt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-01-12, 19:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •