Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Larm tjuter bara till när jag ska låsa 9000.

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    30

    Larm tjuter bara till när jag ska låsa 9000.

    Har en 9000 -91 med fabriksmonterat Carguard larm. Vet inte exakt modell på det. Iaf så funkade det hyfsat förr, enda problemet då var att det satte igång av sig självt efter några timmar. Så jag slutade använda det ett tag... tänkte bara att det var batteriet som var dåligt och satte igång det.

    Igår bytte jag iaf batteri och när jag satte i det nya batteriet tjöt det som bara den från och till. Sen när jag försökte larma med dosan tutade det bara till en gång och inget mer hände.

    Idéer tips och tricks eftersökes... vet inte var jag ska börja ens...

    Tack på förhand!

    Hej på er förresten, ny medlem
    Saab 9000 2.3i-16 CDE -93
    Saab 9-5 SE 2.3t -98

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Hallandsåsen Sverige
    Inlägg
    3 681
    försök hitta vilken modell det är, bör finnas en lapp, antingen i facket mellan säten fram, i handskfack, instruktionsbok, servicebok eller vagnspärm. Alternativt står det på etiketter på fönster/dörrar under huv.

    Om du hittar nåt dvs.
    Sen är det bara att googla på det CarGuard XXXX (X för larmmodell) så bör
    du hitta instruktionsbok. Eller så klickar du här ---> CarGuard Larmtyper

    Troligen är det nån kontakt, antingen dörr, huv eller baklucka som inte är bruten (kontakterna sluts mot jord när dörr öppnas och bryts således när dörr motsv. är öppen)
    9-3 SC Aero M6 -06
    Gamla bilen: Steg"1" 9000Aero. 16000mil med trim, 32000 totalt. Pensionerad.
    Hojen: Aprilia 1127 Tuono F Egenbyggd sugmotortrimning. Pensionerad.
    Projektet: Riktiga bilar drar mer än 2,5Liter Skulle varit klar för länge sen

  3. #3
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 159
    Medlem#
    2555
    Går det att stänga av med nyckel t.e.x i handskfacket?
    Isåfall vet jag vilket larm det är.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    30
    Ok det var inte någon av de dosorna, jag har väl säkerligen någon utbytesdosa eller nåt, vet dock att jag hade några papper om larmet i handskfacket får gå och titta upp det.

    Vart och hur känner jag igen en av de här kontakterna då om jag skulle gå igenom det?

    RZ: Nej...


    Tack för all hjälp än så länge, känns som att jag kanske kan lösa det här nu.

    Problemet är att det vart inbrott i bilen, så alla cylindrar är kass. Tänkte jag kunde få larmet att fungera tills jag får för mig att byta ut alla cylindrar.
    Saab 9000 2.3i-16 CDE -93
    Saab 9-5 SE 2.3t -98

Liknande ämnen

  1. varför det bara att låsa ibland?
    Av Jonas_b i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-10-08, 22:22

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •