Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: SID fortsätter lysa, 9-3ss

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    448

    SID fortsätter lysa, 9-3ss

    När jag startade bilen idag så stod det "Telefon" i SID'en samt att stereon inte går igång. Slår av tändningen för att "starta om", men när jag slår av tändningen står det fortfarande telefon i SID'en, även när jag tar ut nyckeln och låser bilen. När jag startar bilen igen så kör den systemkontrollen och sedan ser det ut som vanligt igen. Men varje gång jag stänger av så står det "Telefon" i SID'en.
    Tänkte först att HF-boxen väll hängt sig på något sätt och ryckte ur den, men likt förbaskat så står det fortfarande "telefon" i SID'en.


    Någon som varit med om liknande, eller som har någon klurig lösning på problemet? Inte allt för kul för batteriet att stå o ladda ur sådär...
    9-5 SC Aero och 9-5 SS SE 2,3t

  2. #2
    Om det står Telefon i SID-en typ en timma efter att du låst bilen så riskerar du förstås dra ur batteriet. Men om det inte gör det så borde det inte vara någon fara.

    Testa att rycka säkringen för radiosystemet (kolla handboken) och sätt i den igen efter en halv minut. Står det fortfarande Telefon då efter du kört klart?

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    448
    Citat Ursprungligen postat av montebianco
    Om det står Telefon i SID-en typ en timma efter att du låst bilen så riskerar du förstås dra ur batteriet. Men om det inte gör det så borde det inte vara någon fara.

    Testa att rycka säkringen för radiosystemet (kolla handboken) och sätt i den igen efter en halv minut. Står det fortfarande Telefon då efter du kört klart?
    Genialt!
    Om inte annat så slipper jag tömma batteriet.
    9-5 SC Aero och 9-5 SS SE 2,3t

Liknande ämnen

  1. Lampor bak fortsätter lysa trots att bilen stängs av?
    Av glxblt i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-14, 12:40
  2. [LÖST] Check engine lampa fortsätter lysa?
    Av BERNI i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-13, 20:41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •