Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Anslutning av lågnivå-adapter 9-3 ss

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Sandviken
    Inlägg
    150

    Anslutning av lågnivå-adapter 9-3 ss

    Jag behöver veta enklaste sättet att koppla in en hög- till lågnivåadapter på högtalarkablarna som kommer från dörrhögtalarna. Jag vägrar plocka loss förarstolen.

    Nån som vet?
    9-3 SC 1.9TiD -08

  2. #2
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 912
    Medlem#
    2959
    Du kan ju alltid koppla in dig i dörrarna, men det blir ju ett bök med sladdarna som ska tillbaka från dörrarna till ditt nya slutsteg då. Ut med stolen istället. Tar ju inte ens 5 minuter.

    Mvh Stoffe

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ånge
    Inlägg
    1 284

    Re: Anslutning av lågnivå-adapter 9-3 ss

    Citat Ursprungligen postat av Mattssi
    Jag behöver veta enklaste sättet att koppla in en hög- till lågnivåadapter på högtalarkablarna som kommer från dörrhögtalarna. Jag vägrar plocka loss förarstolen.

    Nån som vet?
    Kablarna går längs tröskeln närmast dörren så det är bara att plocka bort skyddet som sitter där hela vägen fram. Sen har du kablarna alldeles nedanför instrumentpanelen. Ena sidans kablar går där men jag är inte 100 på om båda möts där.
    9-3 SS 2.0t Vector -03
    9-3 SC 2.0t Aero Biopower -09

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Sandviken
    Inlägg
    150

    Re: Anslutning av lågnivå-adapter 9-3 ss

    Citat Ursprungligen postat av wikander
    Kablarna går längs tröskeln närmast dörren så det är bara att plocka bort skyddet som sitter där hela vägen fram. Sen har du kablarna alldeles nedanför instrumentpanelen. Ena sidans kablar går där men jag är inte 100 på om båda möts där.
    Det där skyddet ja. Det sitter ju som ett berg och inte kommar man åt heller. Allting ska vara så svårt när man har tummen mitt i handen

    Kanske får försöka mig på att ta loss stolen då helt enkelt.

    /Mattias
    9-3 SC 1.9TiD -08

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ånge
    Inlägg
    1 284

    Re: Anslutning av lågnivå-adapter 9-3 ss

    Citat Ursprungligen postat av Mattssi
    Citat Ursprungligen postat av wikander
    Kablarna går längs tröskeln närmast dörren så det är bara att plocka bort skyddet som sitter där hela vägen fram. Sen har du kablarna alldeles nedanför instrumentpanelen. Ena sidans kablar går där men jag är inte 100 på om båda möts där.
    Det där skyddet ja. Det sitter ju som ett berg och inte kommar man åt heller. Allting ska vara så svårt när man har tummen mitt i handen

    Kanske får försöka mig på att ta loss stolen då helt enkelt.

    /Mattias
    Vad jag kommer ihåg så satt det inte något speciellt på min bil. Men det kan ha varit så att jag fick börja med att ta bort delen som sitter upp mot b-stolpen.

    Jag drog en kabel från anslutningarna under stolen (utan att ta bort stolen) och en lite längre fram ifrån.
    9-3 SS 2.0t Vector -03
    9-3 SC 2.0t Aero Biopower -09

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Sandviken
    Inlägg
    150
    Citat Ursprungligen postat av Stoffe #2959
    Du kan ju alltid koppla in dig i dörrarna, men det blir ju ett bök med sladdarna som ska tillbaka från dörrarna till ditt nya slutsteg då. Ut med stolen istället. Tar ju inte ens 5 minuter.

    Mvh Stoffe
    Tack för peppningen. Jag tog loss stolen idag, var inte så svårt. Bultarna satt steeenhårt men det gick.

    Nu har jag en gång för alla besegrat Saaben och har ett ljud jag kan vara skapligt nöjd med. Tog ju bara ett halvår
    9-3 SC 1.9TiD -08

  7. #7
    Steg 3 Stoffe #2959s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Markaryd, Southern Sweden
    Inlägg
    3 912
    Medlem#
    2959
    Citat Ursprungligen postat av Mattssi
    Citat Ursprungligen postat av Stoffe #2959
    Du kan ju alltid koppla in dig i dörrarna, men det blir ju ett bök med sladdarna som ska tillbaka från dörrarna till ditt nya slutsteg då. Ut med stolen istället. Tar ju inte ens 5 minuter.

    Mvh Stoffe
    Tack för peppningen. Jag tog loss stolen idag, var inte så svårt. Bultarna satt steeenhårt men det gick.

    Nu har jag en gång för alla besegrat Saaben och har ett ljud jag kan vara skapligt nöjd med. Tog ju bara ett halvår
    Haha, jo jag vet. Kände det lika hopplöst när jag började på mitt stereobygge. Var också skeptisk till att lossa stolen, men vågade till slut och det blev kalasbra. Är verkligen grymt nöjd med ljudet i min bil nu. Helt underbart om man jämför med original.

Liknande ämnen

  1. Backes lågnivå adapter
    Av Dawoos i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 19:59
  2. baslåda till AS3. högnivå/lågnivå adapter?
    Av thor3n900 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-11, 14:56
  3. Lågnivå adapter AS2
    Av Canackas i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-06-01, 19:13
  4. Vilken adapter till lågnivå för 9-5 as2
    Av Quicksilver i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-08-30, 12:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •