Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Svårstartad og9-3,

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Linköping/Jönköping
    Inlägg
    70

    Svårstartad og9-3,

    Hade bilen i garaget under cirka en 2 veckor utan att starta den. Sen när jag skulle starta den så märkte jag att startmotorn fick få någon sekund längre än vanligt. Har inte hänt innan. Bilen startar alltid och jag märker inget när jag kör. Det blir varken sämre eller bättre när bilen är varm. Står den på tomgång kan den ibland brumma till och gå ned till cirka 600 rpm för att sedan återhämta sig och rulla normalt igen. Detta händer kanske var 3-5 minut, inte oftare. Är det DI:n som är på väg att ge upp? Bytte alla filter och tändstift vid 11000 mila servicen för cirka 1000 mil/10 månader sen så de borde ju fungera som de ska? Några tips att testa?
    og9-3 cab - Tyvärr såld

  2. #2
    Testar du att stanna i mellan läget med nyckeln så att bränslepumpen får pumpa upp till start tryck? Annars kan det ju vara därför...

    Startade min i garaget förra helgen där den stått i 2 veckor. Fick gå lite längre på startmotorn. Min dyker också lite ibland på tomgången. Dock inte något att bekymmra sig över tror jag.

    Det är nog inget fel på din bil, tänk på att det bara är en saab och man skall vara glad så länge det inte rasslar eller jävlas på något annat sett...hehe
    bmw 525 2002
    9-3 aero 2002 *såld*
    bmw 316i *såld*

Liknande ämnen

  1. Svårstartad 9-5 -01a...
    Av Ghost i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-06-26, 15:40
  2. 2,2 TID Svårstartad
    Av dino i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-20, 14:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •