Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: streamer (toning) vid rödljus, tips råd idéer m.m??

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    95

    streamer (toning) vid rödljus, tips råd idéer m.m??

    Har sökt lite men antingen är jag lite trög i söknignen idag eller nått

    Men jag undrar vad ni som monterat streamer(rätt namn?) eller mer förklarat som toning ovankant på vindrutan använder??

    tycker det är grymt snyggt med en toning i ovankant på vindrutan men jag har problem idag med se rödljusen när jag står längst fram då får böja mig fram verenda gång då de inte finns ett rödljus ett stycke fram.
    Vad rekomenderar ni mig om jag ska tona rutorna och ha ovankanten tonad?? eller ska jag ge fysiken i tona fram? en klistermärke är nog inte tänka på... tips ideér erfarenheter synpunkter mottages varmt!
    9-3 1,9TiD -07

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Svedala
    Inlägg
    157
    http://www.garaget.org/?car=4473&image=189012
    Så här hade jag det förut! Helt vanlig toning som man ser bra igenom! Blir dessutom ganska mysigt i bilen om man då har sidorutorna fram tonade också!
    Jonas Jeppsson
    Cooper S -02
    Saab 9³ Aero -01 -Såld-

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    756
    tänk bara på att inte gå för långt ner då varken polis eller sbp lär gilla det.
    9000 cd - 90 ---> såld... 9000 cse ltt -94 ---> krockad... 9000 cse v6 - 95 -----> Såld... Saab 9-3 Cab -99 ---> Såld..... Kör ---> Saab 9-5 2.3t -03 :

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    95
    Jag funderat på en smal remsa då solen lätt bländar en nu när den börjat visat sig.. men orolig jag inte ska se trafikljusen.. får böja mig jämt och ständigt.. jobbigt.. taket är i vägen.. får tål nog funderas på det där... har ingen toning alls på bilen heller för den delen.. men anser saaben för svår för mig tona.. och dyrt för bilen att lägga ut på jobb..

    men en smal remsa fram i ljus toning hjälper det fram??
    såg ut vara lite för mycket långt ner på den där garagelänken enligt min uppfattning då min synsikt kommer garanterat gå genom den och inte under...
    9-3 1,9TiD -07

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Bålsta
    Inlägg
    424
    Citat Ursprungligen postat av jonte_j
    http://www.garaget.org/?car=4473&image=189012
    Så här hade jag det förut! Helt vanlig toning som man ser bra igenom! Blir dessutom ganska mysigt i bilen om man då har sidorutorna fram tonade också!
    Typ så skulle jag vilja ha. Försökte ge mig på det i somras, men det blev bara skräp. Är ingen höjdare på att tona, de blev bara trassel.

    Är det föresten monterat på insidan?

    Mvh Patrik
    Saab 9-5 -07 2.0t BSR Steg2
    Peugeot 107 -07 1.0
    #6132

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Eslöv
    Inlägg
    510
    Själv kör jag med en 100% ogenomskinlig svart streamer som dessutom går ganska långt ner. Och i början var det ganska jobbigt vid trafikljusen, men man lärde sig ganska snabbt att stanna en billängd innan strecket i stället för att köra ända fram. Då slipper man bocka sig ner. Sen kan man ju även titta genom sidorutan på bilen när man kommer tillräckligt långt fram. Fördelen är ju i och för sig om man gillar en körställning där man sitter så långt ner på golvet som möjligt också.

    Mvh. Släggan
    (Hört på STCS-träff) Att köra Audis fyrkrafsare året om är som att gå med flytväst hela året för att kunna fiska kräftor i augusti...
    1a Bilen: http://www.garaget.org/show.php?car=1943
    2a Bilen: http://www.garaget.org/show.php?car=1942

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    95
    hmm stanna en billängd framför.. försökte det idag.. blev tutad som en galning.. hmm.. sedan har jag stolen längst ner.. och lutar bakåt som en raggare säger brossan.. tror jag har för lång överkropp... och för korta ben.. får nog skaffa genomsläppt.. men hur gör man den dag man ska ha klubbstreamen.. den e bara text eller??
    9-3 1,9TiD -07

Liknande ämnen

  1. Hjälp/tips/idéer önskas - slang som lossnar!
    Av Henri i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-19, 23:42
  2. Ljudbyggen i Saab 9-5, tips och ideer mottages!
    Av Pumba i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-12-27, 17:00
  3. Gripendekal på sidan bak - tips, idéer och bilder sökes
    Av Marcus89 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-07, 11:19
  4. lacka Airflowpakewt till og900 tips och idéer
    Av Saaben i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-01, 23:28
  5. Toning eller inte toning på og900?
    Av silence i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-06-07, 20:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •