Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: någon som bytt högtalare i brädan på ng900

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Inlägg
    195

    någon som bytt högtalare i brädan på ng900

    läser att det är väldigt trångt, har nån bytt till något värre som fått plats utan att klippa i platen eller så.. samt får på gallret sen?
    tänkte mig gärna infinity, el rockford.. något lite bättre märke iaf..
    900aero

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Stockholm/ Norrtälje
    Inlägg
    994
    Själv bytte jag mot ett par värre högtalare i orgstorlek. Men envisas du om att använda större så blir det till att kapa i brädan

    Dock måste jag säga att det blev ett jäkla lyft mot orginal, trotts storleken.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2003
    Inlägg
    195
    alltså ja tänkte ju stoppa i värre 3.5" men ryms alla lätt på höjden och djupet, var mera så jag tänkte.. har inte tagit lös mina än så jag har inte sett hur det ser ut, men infinitys verkar ganska smidiga så dom passar nog..
    900aero

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    350
    Jag kör med Infinity reference 3,5" där och det passade utan problem, det enda som var bökigt var att få loss och tillbaka skruvarna det var riktigt tight

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Jagge
    Jag kör med Infinity reference 3,5" där och det passade utan problem, det enda som var bökigt var att få loss och tillbaka skruvarna det var riktigt tight
    Så det är 3,5 " man ska ha om man vill byta emot original och de ska passa utan att behöva såga och kapa ?

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    657
    Medlem#
    5690
    Citat Ursprungligen postat av SuperFaCeR
    Citat Ursprungligen postat av Jagge
    Jag kör med Infinity reference 3,5" där och det passade utan problem, det enda som var bökigt var att få loss och tillbaka skruvarna det var riktigt tight
    Så det är 3,5 " man ska ha om man vill byta emot original och de ska passa utan att behöva såga och kapa ?
    ja
    Marcus Lind

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    95
    lite sent men jag köpte ett kit med en diskant och en 6,5" och stoppa diskanten bredvid hålet i brädan med dubbeltejp och satte på gallre över. fungerar väldigt bra och ger bra ljud tycker jag. Funderade på skaffa 3,5" men struntade i det och skaffade kit ist. Men i nästa funderas det starkt på skaffa diskant och 3,5" där med 3vägs filter.
    9-3 1,9TiD -07

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2004
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    657
    Medlem#
    5690
    Citat Ursprungligen postat av cgo
    lite sent men jag köpte ett kit med en diskant och en 6,5" och stoppa diskanten bredvid hålet i brädan med dubbeltejp och satte på gallre över. fungerar väldigt bra och ger bra ljud tycker jag. Funderade på skaffa 3,5" men struntade i det och skaffade kit ist. Men i nästa funderas det starkt på skaffa diskant och 3,5" där med 3vägs filter.
    Usch...diskanten ska monteras NÄRA mellanregistret i ett 2vägs kit...
    Marcus Lind

  9. #9
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    95
    hmm jag tycker jag får väldigt bra ljudbild trots jag har en del i dörren och en del på instrumentbrädan. inte optimalt med fungerar för mig iaf vad jag tycker. opel vectra a har så orginal vad jag förstått.
    men visst önskar jag 3vägs men det är senare bekymmer. fick mycket bättre ljud än de 3,5 tummarna orginal som jag hade i instrument brädan.
    9-3 1,9TiD -07

Liknande ämnen

  1. hur djupa högtalare i brädan 900?
    Av pitejohan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 10:40
  2. Någon som bytt AC-kompressor 9-3 ss?
    Av Pebben i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 23:51
  3. hur stora element i brädan på ng900?
    Av kvistarn i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-15, 01:17
  4. någon som bytt dörrpanel mellan og9-3 och ng900?
    Av Bajjen i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-04-08, 14:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •