Sidan 55 av 55 FörstaFörsta ... 545535455
Resultat 1 081 till 1 085 av 1085

Ämne: Saab 9000 Aero T-Gul

  1. #1081
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Tjing Tjong!

    Ja det har då inte hänt mycket här med bilen. Mer än att den är flyttad så min TurboS kan få lite kärlek.

    Innan den kördes hem så kollade jag upp och efter lite mer kollande så hittade jag den förbaskade bromsljuskontakten (jäkla ställe att sätta den på). Och ja visst var den dålig. Så allt jobb och svordomar var lite onödigt när en sådan kontakt bara ger upp. Men då är man en erfarenhet rikare samt en bromsljuskontakt fattigare i TurboS'n.

    Så nu är bilen hemma vid min bostad och där får den stå i vinter. Så blir att fixa lite torrbollar att ställa i den.

    Men än så är det inte dags för avställning. Men inte långt kvar tills dess iaf.



    Ja det var allt jag hade för denna gången!

    3 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  2. #1082
    Grundladd Martin_Fs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Skara
    Inlägg
    169
    Medlem#
    10566
    Idag fick jag se bilen med egna ögon!
    Fantastiskt snygg!!

  3. #1083
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av Martin_F Visa inlägg
    Idag fick jag se bilen med egna ögon!
    Fantastiskt snygg!!
    Tackar! Var det även du som satte en lapp på bilen?

    Skickat från min GM1903 via Tapatalk
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  4. #1084
    Grundladd Martin_Fs avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Skara
    Inlägg
    169
    Medlem#
    10566
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Tackar! Var det även du som satte en lapp på bilen?

    Skickat från min GM1903 via Tapatalk
    Kan mycket väl vara så, en gul en passande nog

  5. #1085
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 101
    Medlem#
    6234
    Tjoflöjt!

    Ja här har det inte varit så någon aktivitet på länge.

    Men nu så får jag säga vad som har hänt med bilen sen sist jag skrev.

    Har iaf bromsljus nu på bilen. Visade sig att jag var och grejade på fel kontakt...

    Sen ifjol så var jag på en bilträff i stan och då fick halv- och helljusrelätet intern kortslutning så det smälte sönder hållaren för reläet. Så det gick inte att bara byta relä och se glad ut.
    Körde hela fjolåret bara när det var ljust ute så man kunde köra p-ljus och dimljus. Hittade en skrot som hade en säkring och relä hållare som såg ut att va rätt. Dock så blev det aldrig av att jag beställde den. Hade lite dåligt med motivation.
    Men i år så fick jag en spark i arslet som gjorde att jag kollade om hållaren fortfarande fanns kvar, vilket den gjorde! =D
    Beställde den och sen började arbetet med att byta ut den dåliga i bilen. Men de båda hållarna var inte 100% samma så fick bli lite modifikation så de blev rät. Inför arbetet så misstänkte jag att det skulle komma bli lödning och har länge suckat efter en gasdriven lödpenna och gjorde slag i saken och köpte en.









    När det arbetet var gjort så bokade jag en besiktnings tid och åkte med bilen dit. Fick beröm för skicket och en guldstjärna i protokollet. Haha

    Hade även ett annat problem eller ja det finns fler fel. Men ett utav dom var att säkringen för centrallåset och innerbelysningen gick hela tiden. Började leta efter felet. Hade sett några gånger att instegsbelysningen glödde i passagerardörren. Så misstänkte att de måste ha varit där kortslutningen var. Men icke då. Lossade alla dörrkontakter samma visa där, säkringen sköt så fort den monterades.
    Sen fick jag ett infall att ta loss kåpan som är i taket vid backspegeln. När jag fick bort den kåpan så såg jag vart felet var. Ett klantigt misstag men måste ha varit en stressig kväll 2019 med att få ihop bilen inför Elmia.
    Men när jag monterade den nya backspegeln så hade jag fått båda kablarna för innerbelysningen som sitter i backspegeln under foten till backspegeln. Gaahh!!





    Så ur med backspegeln och klippa bort de mosade kablarna och löda ihop dom. Sen provmontera och se om säkringen skjuter. Säkringen höll!!
    Då var det vara att återmontera allt och sen testa och se om centrallåset också funkade. Det funkade också förutom på passagerardörren.. Sen funkade inte heller fönsterhissen i passagerardörren..

    Så ner med dörrklädseln igen på passagerardörren. Centrallåset var så enkelt som att motorn var dålig. När den var bytt så tänkte jag att nu blir de skitjobbig felsökning av fönsterhissen. Brukar ju alltid va de när något fel är lätt löst.
    Men nej felet med elhissen var också ett lätt fel. Ena kontaktstiftet hade bara hoppat ur kontakten. Så tillbaka med den och sen montera tillbaka kontakten lite finare så var allt frid och fröjd igen.






    Så nu har jag bara fel med ACC´n som funkar typ tvärtom. Kyler när det är kallt och blåser varmt när det är varmt. Ett läckande värmepaket som har behövt bytas sedan 2019. :P Och sen har jag ett laddtryck som har gömt sig någonstans. Har bara grundladdtryck just nu..

    Så får se vad det blir för problem jag löser först.

    Men det var alles för denna gången!

    10 användare gillar detta inlägg



Liknande ämnen

  1. Airbagslampa lyser efter laddning av batteri. Saab 9-5 -05.
    Av Mr Aero i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-21, 23:15
  2. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2005-08-29, 19:46
  3. Laddning 9-3 Aero
    Av jowin i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2005-07-01, 11:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •