Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf

Att min inte är gul över allt är för att dra ner kostnaden.. Monte Carlo Gul fanns inte att välja till 9000 någonsin. Det var en luxemburgare som beställde min och fick som sagt betala 25.000 Franc extra..
Tyvärr så är det nog dyrare att först lacka alla ytor som inte skall vara gula för att sedan maskera och lacka i gult än att lacka hela bilen direkt.
Finns inte utrymme för det heller i produktionsprocessen..

Möjligen skulle den kunna vara omlackad på KMX efter att den rullat av linan, annars är det inte helt ovanligt att div. importörer uppfyllde kunders önskas
och fixade en "originallackering" i någon knepig kulör innan leverans till kund.
(Bl.a. så var det någon kärring med gott om stålar som återförsäljaren såg till att hennes ng900 levererades i en blå kulör som hon prompt ville ha)

Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf
har till ock med pratat med folk i måleriet på saab som jobbade under 9000s tid och dom har sagt att dom aldrig har sett någon/några gul/a 9000 på linan..
Jag har personligen sett de där högerstyrda gula 9000 2.3T när de stod på linan eftersom jag jobbade i fabriken då,
jag säger inte att de där personerna i måleriet som du pratat med ljuger men de måste allt ha lite dåligt minne..




Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf
Det ja vet som saab gjorde var att de gjorde 50 st og900 aero(ej cab) i monte carlo gul. varav 2 st stannade i sverige..
Ok, vilken/vilka årsmodeller skulle det rört sig om?

Mvh TD04