Sidan 31 av 55 FörstaFörsta ... 21293031323341 ... SistaSista
Resultat 601 till 620 av 1085

Ämne: Saab 9000 Aero T-Gul

  1. #601
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 117
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av JonathanW Visa inlägg
    Bra jobbat!
    Kul att det förhoppningsvis börjar närma sig slutet av rosten. Kommer du lämna in bilen för lack eller är du tillräckligt vän med färgsprutan så du lackar själv? Ser framemot den nylagda lacken oavsett
    Blir te att lämna bort det jobbet. Hehe

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  2. #602

  3. #603
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 117
    Medlem#
    6234
    Pga ökat ointresse i tråden så kommer jag inte uppdatera den längre. Kan väl bli när den klar som det kan bli en uppdatering.

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  4. #604
    Steg 1 Positivs avatar
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    1 905
    Medlem#
    12886

    Nei da Johan. Ikke gjør det. Du skal se at responsen øker, jo nærmere vi kommer våren. Da er det håp, om at sløvingene våkner. Vet at det er frustrerende, og legge hundrevis av timer i pussing/oppgradering. Og ikke få, noe særlig response. Etter et innlegg, kan det være flere hundre, som besøker tråden, i løpet av et døgn. Som igjen ikke, gir noen tilbakemelding. Det behøver ikke være, all verden de kommer med. Men at man føler folk, setter pris på det man gjør. Så mengden, av den genuine Saab interesserte, må være avgått med døden.

    Men gi det noe mer tid, før du trekker deg ut, Johan. For hva skal, da jeg gjøre. Foruten deg og Mr.O. hadde det vært helt dødt i min tråd. Personlig synes jeg dette med å legge ut om, hva jeg gjør på bilen, er bare tull. Men vil fortsette med å legge ut bilder, (av egen interesse) og svare på forespørsler.

  5. #605
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Hästevik
    Inlägg
    1 347
    NEJ, du kan ju inte sluta nu!!
    Jag följer varje uppdatering men är riktigt kass på att skriva här i tråden men du får inte sluta.

    /Jonas

  6. #606
    Steg 1 JörgenGranbergs avatar
    Reg.datum
    apr 2016
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    1 117
    Medlem#
    10350
    Hörru. Jag vill fortsätta läsa om framstegen! Vill se dig komma förbi rosten och få börja på de roligare momenten.
    9000 A50 Projekt, 9-5 Vector SC -08, 9-5 Aero SC -03. Tidigare: 9000 Aero -95, 9-5 Aero sedan -03, 9000 CS 2,3T -93,

  7. #607
    Steg 1 whiskeycolas avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    1 623
    Medlem#
    10853
    Jag läser allt och tittar på bilderna. Väldigt informativt rakt igenom. Fortsätt gärna uppdatera!
    Mvh Johan

    93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
    Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC

  8. #608
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    4 013
    Medlem#
    3471
    Tråkigt om det blir så. Detta är en intressant tråd samt informativt om andra vill ge sig på detta i framtiden. Det är ett otroiligt jobb och tid du lägger ned här med denna gula postbil. Lika skönt o le inombords när ngn säljer en 9000 och skriver 99% rostfri.. Jojo man skulle be dem kolla in din tråd för då lär procentsatsen dala rätt kvickt. Tragiskt förvisso. Keep up the good work! Folk tittar och läser mer än vad det skrivs inlägg så är det bara.

    Jag har ett gäng "projekt-album" på garaget. Det är väldigt sällan det kommenteras ngt öht om vad man gör osv. Jag skiter i vilket, jag lägger upp bilder för att jag tycker det är kul samt att det kan hjälpa ngn annan som håller på med liknande projekt. Däremot ser man på "bild-räknaren" att det tittas friskt på bilder och det räcker för mig.

    PÅ SSK finns det två trådar om og900:or som renoveras en 88:a aero och en 92 Italien EP (sådan jag har för övrigt) å de trådarna är magiska att följa, nästan balsam för själen. Din lika väl och det finns fler.
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  9. #609
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 627
    Jag brukar säga att projekttråd är skitbra för ens egen dokumentation.

    Jag följer med stort intresse. bara oftast inget att kommentera..

  10. #610
    Helt original axelssons avatar
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Lkpg
    Inlägg
    603
    Medlem#
    6833
    Det är inte tråden som är ointressant, däremot kan vi trogna läsare och följare visa mer intresse (inklusive mig själv)
    Hoppas på fler intressanta uppdateringar

    Skickat från Honor 9 Tapatalk
    I garaget: og900S -91, og900 -91 TurboS Cabriolet, 9-3SC 1.8t -08
    http://www.garaget.org/shinyhead

  11. #611
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås(utanför)
    Inlägg
    1 484
    Medlem#
    3456
    Kolla din visningsmätare för tråden. Jag känner ibland likadant å gör likadant själv. Dvs läser utan att kommentera. Blir lika sugen och ta tag i min 9000 efter å ha läst din tråd.
    9000 CC AERO -91http://www.garaget.org/?car=279293
    OG 900 T16 Trionic 5.5 Biopower 4Krafs http://www.garaget.org/?car=32658
    Brukis:OG900S T16 Sedan Trionic 5.5///Mackanizedhttp://www.garaget.org/?car=263322

  12. #612
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 117
    Medlem#
    6234
    Tackar för dessa kommentarer! Vill mest säga att det är ej utav uppmärksamhets begär som jag skrev detta utan mer att jag är ute efter pepp.

    Att gå så långt med rostlagningen som jag har gjort är egentligen idioti. Men då behövs det pepp för att hålla ångan uppe.

    Men får se hur jag gör om jag uppdaterar eller ej i fortsättningen.

    Mvh Lööf

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  13. #613
    Steg 1 Schwartzs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    Ale
    Inlägg
    1 679
    Medlem#
    7660
    Upp med motivationen, projekttråden (och jobbet) är väl ändå för din egen skull? Jag kollar oxå igenom de flesta trådarna i projekttråden men kommenterar mest om jag har frågor, funderingar eller synpunkter.

    Tror alla här inne uppskattar att se hur rostlagningen går framåt

    4 användare gillar detta inlägg


    '69 Earlybay
    '74 99 X7 Turbo RWD -indisk gul @ 360whp/480wNm
    '91 900 Turbo
    @schwrtzwrks - Garaget

  14. #614
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 959
    Medlem#
    Dolt
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf Visa inlägg
    Att gå så långt med rostlagningen som jag har gjort är egentligen idioti.
    Inte alls! Snarare det omvända. Det vill säga att vilja göra något, och sedan ta sig tid till att göra det riktigt är imponerande. Entusiasm när den är som bäst!

    Uppdaterar du inte denna tråd lika ofta i fortsättningen som tidigare så är det ok. Detta så länge du ser till att inte låta bli att uppdatera metallplåtarna på den gula i lägre tempo än tidigare.

    Vill du ha pepp? Ser du till att hålla (svets)lågan uppe under vinter och vår nu så kan du få åka med en sväng i min bil utan rost till sommaren om du har vägarna förbi.

    2 användare gillar detta inlägg


    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  15. #615
    Helt original A.Chrs avatar
    Reg.datum
    dec 2012
    Inlägg
    564
    Medlem#
    8876
    Kom igen nu - Inte sluta uppdatera nu när du är så nära att slutföra det enorma jobb som lagts ner på Aeron!

    Jag tror vi är många som vill få följa uppdateringarna som förhoppningsvis ska komma ganska snart, där målet är uppdateringen där bilen till slut får komma ut på vägen igen!
    9000 2.3TwinTurbo -98
    9000 CSE 2.3t -97
    9-3 Aero BioPower TD04HL-19T -05

  16. #616
    Steg 2
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    2 260
    Får instämma.
    Jag är avis på att du kan svetsa och knacka plåt.
    En annan penslar på lite rostskyddfärg och hoppas att de man inte ser försvinner, för så är det väl...

  17. #617
    Helt original wille61s avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    669
    Medlem#
    10483
    Som Broberg säger får man se sin projekttråd som dokumentation, riktigt intressant läsning och schysst kärra. MEN jag börjar bli rätt less på att var och varannan dag läsa något gnäll inlägg om att för få kommenterar i ens projekttråd, om ryggdunkning är huvudsyftet med projekttråden är det bättre att bara lägga ner istället för att dra på sig offerkoftan.

  18. #618
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 117
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av wille61 Visa inlägg
    Som Broberg säger får man se sin projekttråd som dokumentation, riktigt intressant läsning och schysst kärra. MEN jag börjar bli rätt less på att var och varannan dag läsa något gnäll inlägg om att för få kommenterar i ens projekttråd, om ryggdunkning är huvudsyftet med projekttråden är det bättre att bara lägga ner istället för att dra på sig offerkoftan.
    Hade jag nu velat ha en dokumentation över renoveringen så hade jag gjort den i Word. Att jag har en projekttråd är för att visa er andra vad som händer med bilen och få ris och ros.

    Men jag får väl ta mig i kragen och visa att man är en riktig karl. (Läs med ironi)

    Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk

    3 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  19. #619
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2012
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    131
    Medlem#
    9860
    Även jag är en som läser denna tråd med spänning men inte gör så mycket väsen av mig. Jag uppskattar varje uppdatering i denna tråd, du är nog den som är mest noggrann i arbetet och bara det är en inspiration till oss andra! Sen att du visar hur man ska göra underlättar enormt för många. Jag skulle gärna vilja fråga hur du gjorde vissa saker samt kanske ifrågasätta om du verkligen gjort/tänkt rätt, men du förklarar så tydligt samt gör allt "rätt" (om det nu finns rätt sätt att göra saker), så det finns inte så mycket att ifrågasätta
    Denna tråd tillsammans med Jörgens tråd om A50:n är mina klara favoriter på forumet! Keep up the good work!

    1 användare gillar detta inlägg


    Saab 9000 -98 Classic 224 hk med aerostolar och träinredning

  20. #620
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 117
    Medlem#
    6234
    Efter en del tänkande, så har jag kommit fram till att kommer fortsätta uppdatera. Kanske inte lika frekvent men kan ju ändra sig där med.

    Lägger upp lite bilder från i torsdags när man grejade med bilen. Börjar närma mig klar med höger skärmkant. Bara ett ställe kvar nu (en stor bit).
    Sen prövade jag mina PDR (Paintless Dent Repair) verktyg på en värmebuckla på vänster skärmen. Fick ut den bucklan rätt bra ska arbeta lite till så kanske hela bucklan försvinner om jag har tur.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

    9 användare gillar detta inlägg


    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

Liknande ämnen

  1. Airbagslampa lyser efter laddning av batteri. Saab 9-5 -05.
    Av Mr Aero i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-21, 23:15
  2. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2005-08-29, 19:46
  3. Laddning 9-3 Aero
    Av jowin i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2005-07-01, 11:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •