Tackar. Har faktiskt en helt ny läderdamask liggandes. Knoppen som sitter på är rätt så ny den med. Så det är bara att byta damasken. heheUrsprungligen postat av WELiN
Men tack endå för upplysningen.
Tackar. Har faktiskt en helt ny läderdamask liggandes. Knoppen som sitter på är rätt så ny den med. Så det är bara att byta damasken. heheUrsprungligen postat av WELiN
Men tack endå för upplysningen.
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Ursprungligen postat av Mr_Lööf
Blir bra det!
Gillar färgen din riktigt starkt, kanske skulle lacka om min?
Ses i sommar!
Ш E L i П - 9-3 2.0t
Hehe. Ja den passar bra på 9000. Nä gillar din svarta 9000 så behåll den färgen.Ursprungligen postat av WELiN
Japp ses på kullen!
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Ja nu var det ett tag sen jag uppdaterade. Men igår så var jag ute och skulle sätta dit lagerbocken som är till manuella lådan. Men givetvis så skall det krångla. Såg först inte att en styrpinne satt kvar i motorblocket. Men efter att jag har tagit bort den och motorfästet som sitter på lagerbocken så fick jag dit den. Men sen så såg jag att hålbilden för motorfästet och hålen i subframen där motorfästet sitter, inte stämde överens. Då fick jag nog och började måla den "nye" bakaxeln. Blev grön hammarlack
Men innan detta så såg jag att jag hade fått tag i en lagerbock som hade den lilla medbringaren. Så jag fick spränga dessa jag hade och montera i den stora medbringaren i den manuella lagerbocken.
Men idag så har jag fått dit motorfästet. Så nu efter maten så skall jag ut och skruva fast det och sätt dit mellanaxeln och skyddet till mellanaxlen.
Här kommer lite bilder från igår plus ifrån någon annan dag jag var ute och satte dit kopplingen.
Lamell och tryckplatta på plats.
1:a bilden: Lagerbocken som satt i bilen. 2:a bilden: En mauell och en automat lagerbock + en 2.0 och 2.3 medbringare. 3.e bilden: Allt redo för att monteras.
Så det är på väg att komma ihop igen. Sen i veckan så kom min leverans av Bilstein stötisar. Tackar MrTurbo för leveransen.
Men får lägga på ett jävla massa kol så jag blir klar med den snart.
Men det var allt för stunden.
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Ja då är man tillbaka här igen. Blev inte så värst mycket gjort men fick iaf dit mellanaxel och skyddet till den. Målade bakaxeln en andra gång. Sen så målade jag krängaren och länkarmarna idag också. Så dom har jag ett lager kvar att måla.
Så nu skall bultarna som håller tryckplatten kontroll drags. Sen upp med lådan bulta fast den.
När den är på plats så kan ja börja tänka på insidan av bilen. Är ju halvt nedplockad. Sen så måste man ju ha en kopplingspedal också. Brukar underlätta att koppla ur säger dom som vet.hehe
Lite fler bilder då.
Så nu skall man beställa lite bussningar till bakvagnen från Speedparts. Så man vet att de är fräscha. hehe. Sen får jag beställa även till framvagnen också. Fast där blir det powerflex som jag skall modda lite till det bättre. hehe
That´s all for to night foks.
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
På vilket sätt ska du modda bussningarna till det bättre? Nyfiken...
/W
9000 Aero -96
Hehe. Jasså det är du. Skall göra stålhylsan som gå igenom gummit lite tjockare. Så att jag får använda en press för att få i den. Då sitter dom inte löst. Men detta kommer att bli senare.Ursprungligen postat av Wallborg
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Ursprungligen postat av Mr_Lööf
Riktigt fint med zinkad & blästrad bakaxel m.m. Det skulle nog sitta fint med en sådan behandling på min med!
Ursprungligen postat av LHjelm
Ja det är ju inte så dyrt heller. 500spänn fick jag betala för att få den blästrad och zinkad. Så jag tycker att du skall göra det på din.
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Och när man ändå håller på, varför inte ta subframen och lite annat gött i framvagnen
Hur går det annars, händer det något ?
Idag så har jag fått i drivaxeln på högersida. Så den sidan är klar nu. Skall leta reda på skyddsplåten som skall sitta mellan vxl och motorn så skall jag ta motorlyften och koppla på vxl och smeka dit den. Se hur jag lyckas med det. Så denna veckan blir det ingen träning. Det blir att meka för hela slanten. Skall nu ta och beställa bussningar till fram och bakvagnen.Ursprungligen postat av LHjelm
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
okeokej låter som det går bra! Ta mellanaxeln från automaten om du inte redan gjort de. bara ett tips tror den är 4 mm grövre om jag inte minns fel.Ursprungligen postat av Mr_Lööf
Har ingen annan mellan axel än automatens Planen för idag är att börja pressa lite bussningar i bakaxeln plus att måla ett andra lager på bakre krängaren och länkarmar.Ursprungligen postat av LHjelm
Sen så får ja kolla med SDCC om dom har den skyddsplåten som saknas. Sen får jag ligga på knä ute en dag också, och plocka pedaler och kopplingscylinder från en donatorbil. Så det finns allt att göra.
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Ursprungligen postat av Mr_Lööf
Låter bra det med mellan axeln, dumt nog var att när jag konverterade min till manuell så visste jag inte bättre och tog en vanlig.
angående pedalstället, så vart inte de de roligaste jag gjort, dem sitter så dumt. ända upp vid infästningen av ratten :S det tog ett tag, men det var det värt
Låter inge kul. Men Skam för den som ger sig. hehe Skall ut imorgon å greja med käraste igen. Har varit på jobbet lite längre än vanligt idag. Sen så letas det för fullt efter skyddsplåten. Är ju inte jätteakut men är ju bra att den finns där.Ursprungligen postat av LHjelm
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Gött, håll oss uppdaterade här! Väldigt kul att följa en GUL aero
Kul att höra att någon uppskattar denna tråd. Känner mig laddad nu så här på morgonkvisten. Får se vad man får gjort senare idag.Ursprungligen postat av LHjelm
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
UPDATE!!
Ja då fick man alla bussningar idag. Så varför vänta med att börja byta. Så med en gång så åkte jag till garaget och började riva lite. Kollade först så att jag hade fått allt. Sen visste jag inte vart jag skulle börja. Men det blev växellåds bussningen som jag började med. Sen så tänkte jag att jag kan ju ta krängarlänkarna, de är ju inte så svåra att lossa. Tji fick jag. Fick ju slå loss dom med huggmejsel och handslägga. Ena sidan fick jag tag till gasolen, men nu är dom borta så nu kan man börja måla krängaren.
Var ute sent idag. Var lite seg efter maten idag. hehe Men det blev några timmar åt detta. Men blev inget gjort av det jag tänkte göra. Men det kommer en dag imorgon med.
Här kommer det 2 bilder från kvällens mek.
Går ju sakta men framåt nu.
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
UPDATE!!
Ja nu har man varit slö igen. Men har hjälpt bror med hans 95:a polerat lite på den. Har halva bilen kvar att polera. Men idag så har det blivit lite gjort i garaget. Bland annat skaffat fram delar så att man inte står stilla för det. Men kunde inte fixa allt ändå. Men det som jag lyckades skrapa ihop idag var: kopplingspedal, bromspedal, kopplingscylinder och fästet för kontakterna till farthållaren.
Sen så fick jag äntligen dit kopplingsröret som går igenom torpeden till slavcylindern. Har inte hittat hålet förut. Men idag så efter 5 min så var röret på plats. Sen så monterade jag på den bakrebussningen på svängarmen på vänstersida. Har som sagt förberett lite för att montera dit växellådan idag.
Nu verkar det inte vara så långt borta med en uppstart, men allt kan hända. Så jag ropar inte hej än, innan jag är över ån.
Lite bilder som vanligt:
Var nog dags att byta dom, tror jag.
Ahh nya friska och förbättrade.
Ja en på plats då. Andra sidan kvar, dvs höger.
Lite grejer från donatorbilen. Kopplingspedal, bromspedal, kopplingscylinder.
Nu skall jag göra en inköpslista. Skall förbi ANA en sväng för att se vad dom har utav den listan hehe. Skall ut sen imorgon och lyfta i lådan. Det är iaf planen. Det får vi se om den håller eller inte.
Sen så i veckan så ringde jag till bilprovningen och frågade vad som behövdes vid regbesiktningen. Det enda var ett miljöintyg från Saab Automobile AB. Sen så om jag hittade ett ställe som är godkända att väga bilar så skulle jag ha med det pappret också till regningen.
Men men det var allt för idag.
//Mr_Lööf
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Kolla och jämför med din gamla växellådsbussning, JAG påstår att hålen original inte sitter i centrum som på den nya bussningen.
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.