Sidan 6 av 55 FörstaFörsta ... 4567816 ... SistaSista
Resultat 101 till 120 av 1085

Ämne: Saab 9000 Aero T-Gul

  1. #101
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 103
    Medlem#
    6234

    Re: Saab 9000 Guns N´Roses Aero - Banpreppning

    Citat Ursprungligen postat av WELiN
    Trevligt att det går framåt!

    En ny växelspaks-damask på det hade gjort sig!

    Jag har en ny läderdamask inkl spak o knopp liggande


    MVH
    Tackar. Har faktiskt en helt ny läderdamask liggandes. Knoppen som sitter på är rätt så ny den med. Så det är bara att byta damasken. hehe
    Men tack endå för upplysningen.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  2. #102
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 023

    Re: Saab 9000 Guns N´Roses Aero - Banpreppning

    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf
    Citat Ursprungligen postat av WELiN
    Trevligt att det går framåt!

    En ny växelspaks-damask på det hade gjort sig!

    Jag har en ny läderdamask inkl spak o knopp liggande


    MVH
    Tackar. Har faktiskt en helt ny läderdamask liggandes. Knoppen som sitter på är rätt så ny den med. Så det är bara att byta damasken. hehe
    Men tack endå för upplysningen.

    Blir bra det!


    Gillar färgen din riktigt starkt, kanske skulle lacka om min?


    Ses i sommar!
    Ш E L i П - 9-3 2.0t

  3. #103
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 103
    Medlem#
    6234

    Re: Saab 9000 Guns N´Roses Aero - Banpreppning

    Citat Ursprungligen postat av WELiN


    Blir bra det!


    Gillar färgen din riktigt starkt, kanske skulle lacka om min?


    Ses i sommar!
    Hehe. Ja den passar bra på 9000. Nä gillar din svarta 9000 så behåll den färgen.
    Japp ses på kullen!
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  4. #104
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 103
    Medlem#
    6234

    Re: Saab 9000 Guns N´Roses Aero - Banpreppning

    Ja nu var det ett tag sen jag uppdaterade. Men igår så var jag ute och skulle sätta dit lagerbocken som är till manuella lådan. Men givetvis så skall det krångla. Såg först inte att en styrpinne satt kvar i motorblocket. Men efter att jag har tagit bort den och motorfästet som sitter på lagerbocken så fick jag dit den. Men sen så såg jag att hålbilden för motorfästet och hålen i subframen där motorfästet sitter, inte stämde överens. Då fick jag nog och började måla den "nye" bakaxeln. Blev grön hammarlack

    Men innan detta så såg jag att jag hade fått tag i en lagerbock som hade den lilla medbringaren. Så jag fick spränga dessa jag hade och montera i den stora medbringaren i den manuella lagerbocken.

    Men idag så har jag fått dit motorfästet. Så nu efter maten så skall jag ut och skruva fast det och sätt dit mellanaxeln och skyddet till mellanaxlen.

    Här kommer lite bilder från igår plus ifrån någon annan dag jag var ute och satte dit kopplingen.


    Lamell och tryckplatta på plats.


    1:a bilden: Lagerbocken som satt i bilen. 2:a bilden: En mauell och en automat lagerbock + en 2.0 och 2.3 medbringare. 3.e bilden: Allt redo för att monteras.

    Så det är på väg att komma ihop igen. Sen i veckan så kom min leverans av Bilstein stötisar. Tackar MrTurbo för leveransen.

    Men får lägga på ett jävla massa kol så jag blir klar med den snart.

    Men det var allt för stunden.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  5. #105
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 103
    Medlem#
    6234

    Re: Saab 9000 Guns N´Roses Aero - Banpreppning

    Ja då är man tillbaka här igen. Blev inte så värst mycket gjort men fick iaf dit mellanaxel och skyddet till den. Målade bakaxeln en andra gång. Sen så målade jag krängaren och länkarmarna idag också. Så dom har jag ett lager kvar att måla.

    Så nu skall bultarna som håller tryckplatten kontroll drags. Sen upp med lådan bulta fast den.

    När den är på plats så kan ja börja tänka på insidan av bilen. Är ju halvt nedplockad. Sen så måste man ju ha en kopplingspedal också. Brukar underlätta att koppla ur säger dom som vet.hehe

    Lite fler bilder då.



    Så nu skall man beställa lite bussningar till bakvagnen från Speedparts. Så man vet att de är fräscha. hehe. Sen får jag beställa även till framvagnen också. Fast där blir det powerflex som jag skall modda lite till det bättre. hehe

    That´s all for to night foks.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  6. #106
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    278

    Re: Saab 9000 Guns N´Roses Aero - Banpreppning

    På vilket sätt ska du modda bussningarna till det bättre? Nyfiken...

    /W
    9000 Aero -96

  7. #107
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 103
    Medlem#
    6234

    Re: Saab 9000 Guns N´Roses Aero - Banpreppning

    Citat Ursprungligen postat av Wallborg
    På vilket sätt ska du modda bussningarna till det bättre? Nyfiken...

    /W
    Hehe. Jasså det är du. Skall göra stålhylsan som gå igenom gummit lite tjockare. Så att jag får använda en press för att få i den. Då sitter dom inte löst. Men detta kommer att bli senare.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  8. #108
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vargön
    Inlägg
    198

    Re: Saab 9000 Guns N´Roses Aero - Banpreppning

    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf
    Ja då är man tillbaka här igen. Blev inte så värst mycket gjort men fick iaf dit mellanaxel och skyddet till den. Målade bakaxeln en andra gång. Sen så målade jag krängaren och länkarmarna idag också. Så dom har jag ett lager kvar att måla.

    Så nu skall bultarna som håller tryckplatten kontroll drags. Sen upp med lådan bulta fast den.

    När den är på plats så kan ja börja tänka på insidan av bilen. Är ju halvt nedplockad. Sen så måste man ju ha en kopplingspedal också. Brukar underlätta att koppla ur säger dom som vet.hehe

    Lite fler bilder då.



    Så nu skall man beställa lite bussningar till bakvagnen från Speedparts. Så man vet att de är fräscha. hehe. Sen får jag beställa även till framvagnen också. Fast där blir det powerflex som jag skall modda lite till det bättre. hehe

    That´s all for to night foks.

    Riktigt fint med zinkad & blästrad bakaxel m.m. Det skulle nog sitta fint med en sådan behandling på min med!
    ______________________________________
    9000 Classic Design Exclusive 2,3T Trollspeed
    #7268

  9. #109
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 103
    Medlem#
    6234

    Re: Saab 9000 Guns N´Roses Aero - Banpreppning

    Citat Ursprungligen postat av LHjelm


    Riktigt fint med zinkad & blästrad bakaxel m.m. Det skulle nog sitta fint med en sådan behandling på min med!

    Ja det är ju inte så dyrt heller. 500spänn fick jag betala för att få den blästrad och zinkad. Så jag tycker att du skall göra det på din.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  10. #110
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vargön
    Inlägg
    198

    Re: Saab 9000 Guns N´Roses Aero - Banpreppning

    Och när man ändå håller på, varför inte ta subframen och lite annat gött i framvagnen

    Hur går det annars, händer det något ?
    ______________________________________
    9000 Classic Design Exclusive 2,3T Trollspeed
    #7268

  11. #111
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 103
    Medlem#
    6234

    Re: Saab 9000 Guns N´Roses Aero - Banpreppning

    Citat Ursprungligen postat av LHjelm
    Och när man ändå håller på, varför inte ta subframen och lite annat gött i framvagnen

    Hur går det annars, händer det något ?
    Idag så har jag fått i drivaxeln på högersida. Så den sidan är klar nu. Skall leta reda på skyddsplåten som skall sitta mellan vxl och motorn så skall jag ta motorlyften och koppla på vxl och smeka dit den. Se hur jag lyckas med det. Så denna veckan blir det ingen träning. Det blir att meka för hela slanten. Skall nu ta och beställa bussningar till fram och bakvagnen.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  12. #112
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vargön
    Inlägg
    198

    Re: Saab 9000 Guns N´Roses Aero - Banpreppning

    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf
    Citat Ursprungligen postat av LHjelm
    Och när man ändå håller på, varför inte ta subframen och lite annat gött i framvagnen

    Hur går det annars, händer det något ?
    Idag så har jag fått i drivaxeln på högersida. Så den sidan är klar nu. Skall leta reda på skyddsplåten som skall sitta mellan vxl och motorn så skall jag ta motorlyften och koppla på vxl och smeka dit den. Se hur jag lyckas med det. Så denna veckan blir det ingen träning. Det blir att meka för hela slanten. Skall nu ta och beställa bussningar till fram och bakvagnen.
    okeokej låter som det går bra! Ta mellanaxeln från automaten om du inte redan gjort de. bara ett tips tror den är 4 mm grövre om jag inte minns fel.
    ______________________________________
    9000 Classic Design Exclusive 2,3T Trollspeed
    #7268

  13. #113
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 103
    Medlem#
    6234

    Re: Saab 9000 Guns N´Roses Aero - Banpreppning

    Citat Ursprungligen postat av LHjelm

    okeokej låter som det går bra! Ta mellanaxeln från automaten om du inte redan gjort de. bara ett tips tror den är 4 mm grövre om jag inte minns fel.
    Har ingen annan mellan axel än automatens Planen för idag är att börja pressa lite bussningar i bakaxeln plus att måla ett andra lager på bakre krängaren och länkarmar.

    Sen så får ja kolla med SDCC om dom har den skyddsplåten som saknas. Sen får jag ligga på knä ute en dag också, och plocka pedaler och kopplingscylinder från en donatorbil. Så det finns allt att göra.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  14. #114
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vargön
    Inlägg
    198

    Re: Saab 9000 Guns N´Roses Aero - Banpreppning

    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf
    Citat Ursprungligen postat av LHjelm

    okeokej låter som det går bra! Ta mellanaxeln från automaten om du inte redan gjort de. bara ett tips tror den är 4 mm grövre om jag inte minns fel.
    Har ingen annan mellan axel än automatens Planen för idag är att börja pressa lite bussningar i bakaxeln plus att måla ett andra lager på bakre krängaren och länkarmar.

    Sen så får ja kolla med SDCC om dom har den skyddsplåten som saknas. Sen får jag ligga på knä ute en dag också, och plocka pedaler och kopplingscylinder från en donatorbil. Så det finns allt att göra.

    Låter bra det med mellan axeln, dumt nog var att när jag konverterade min till manuell så visste jag inte bättre och tog en vanlig.
    angående pedalstället, så vart inte de de roligaste jag gjort, dem sitter så dumt. ända upp vid infästningen av ratten :S det tog ett tag, men det var det värt
    ______________________________________
    9000 Classic Design Exclusive 2,3T Trollspeed
    #7268

  15. #115
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 103
    Medlem#
    6234

    Re: Saab 9000 Guns N´Roses Aero - Banpreppning

    Citat Ursprungligen postat av LHjelm


    Låter bra det med mellan axeln, dumt nog var att när jag konverterade min till manuell så visste jag inte bättre och tog en vanlig.
    angående pedalstället, så vart inte de de roligaste jag gjort, dem sitter så dumt. ända upp vid infästningen av ratten :S det tog ett tag, men det var det värt
    Låter inge kul. Men Skam för den som ger sig. hehe Skall ut imorgon å greja med käraste igen. Har varit på jobbet lite längre än vanligt idag. Sen så letas det för fullt efter skyddsplåten. Är ju inte jätteakut men är ju bra att den finns där.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  16. #116
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Vargön
    Inlägg
    198

    Re: Saab 9000 Guns N´Roses Aero - Banpreppning

    Gött, håll oss uppdaterade här! Väldigt kul att följa en GUL aero
    ______________________________________
    9000 Classic Design Exclusive 2,3T Trollspeed
    #7268

  17. #117
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 103
    Medlem#
    6234

    Re: Saab 9000 Guns N´Roses Aero - Banpreppning

    Citat Ursprungligen postat av LHjelm
    Gött, håll oss uppdaterade här! Väldigt kul att följa en GUL aero
    Kul att höra att någon uppskattar denna tråd. Känner mig laddad nu så här på morgonkvisten. Får se vad man får gjort senare idag.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  18. #118
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 103
    Medlem#
    6234

    Re: Saab 9000 Guns N´Roses Aero - Banpreppning

    UPDATE!!

    Ja då fick man alla bussningar idag. Så varför vänta med att börja byta. Så med en gång så åkte jag till garaget och började riva lite. Kollade först så att jag hade fått allt. Sen visste jag inte vart jag skulle börja. Men det blev växellåds bussningen som jag började med. Sen så tänkte jag att jag kan ju ta krängarlänkarna, de är ju inte så svåra att lossa. Tji fick jag. Fick ju slå loss dom med huggmejsel och handslägga. Ena sidan fick jag tag till gasolen, men nu är dom borta så nu kan man börja måla krängaren.

    Var ute sent idag. Var lite seg efter maten idag. hehe Men det blev några timmar åt detta. Men blev inget gjort av det jag tänkte göra. Men det kommer en dag imorgon med.

    Här kommer det 2 bilder från kvällens mek.





    Går ju sakta men framåt nu.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  19. #119
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 103
    Medlem#
    6234

    Re: Saab 9000 Guns N´Roses Aero - Banpreppning

    UPDATE!!

    Ja nu har man varit slö igen. Men har hjälpt bror med hans 95:a polerat lite på den. Har halva bilen kvar att polera. Men idag så har det blivit lite gjort i garaget. Bland annat skaffat fram delar så att man inte står stilla för det. Men kunde inte fixa allt ändå. Men det som jag lyckades skrapa ihop idag var: kopplingspedal, bromspedal, kopplingscylinder och fästet för kontakterna till farthållaren.

    Sen så fick jag äntligen dit kopplingsröret som går igenom torpeden till slavcylindern. Har inte hittat hålet förut. Men idag så efter 5 min så var röret på plats. Sen så monterade jag på den bakrebussningen på svängarmen på vänstersida. Har som sagt förberett lite för att montera dit växellådan idag.

    Nu verkar det inte vara så långt borta med en uppstart, men allt kan hända. Så jag ropar inte hej än, innan jag är över ån.

    Lite bilder som vanligt:


    Var nog dags att byta dom, tror jag.


    Ahh nya friska och förbättrade.


    Ja en på plats då. Andra sidan kvar, dvs höger.


    Lite grejer från donatorbilen. Kopplingspedal, bromspedal, kopplingscylinder.

    Nu skall jag göra en inköpslista. Skall förbi ANA en sväng för att se vad dom har utav den listan hehe. Skall ut sen imorgon och lyfta i lådan. Det är iaf planen. Det får vi se om den håller eller inte.

    Sen så i veckan så ringde jag till bilprovningen och frågade vad som behövdes vid regbesiktningen. Det enda var ett miljöintyg från Saab Automobile AB. Sen så om jag hittade ett ställe som är godkända att väga bilar så skulle jag ha med det pappret också till regningen.

    Men men det var allt för idag.

    //Mr_Lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  20. #120
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 097
    Medlem#
    2555

    Re: Saab 9000 Guns N´Roses Aero - Banpreppning

    Kolla och jämför med din gamla växellådsbussning, JAG påstår att hålen original inte sitter i centrum som på den nya bussningen.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

Liknande ämnen

  1. Airbagslampa lyser efter laddning av batteri. Saab 9-5 -05.
    Av Mr Aero i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-21, 23:15
  2. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2005-08-29, 19:46
  3. Laddning 9-3 Aero
    Av jowin i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2005-07-01, 11:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •