Sidan 4 av 55 FörstaFörsta ... 234561454 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 1085

Ämne: Saab 9000 Aero T-Gul

  1. #61
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 726
    [quote=Mr_Lööf]
    Citat Ursprungligen postat av TD04
    Citat Ursprungligen postat av "Mr_Lööf":ngem3hyy
    hehe. kan ju tillägga att det var inte ja som svetsade. jag målade å kittade istället.
    Den ser ju ut att sitta fast iaf och det är väl det viktigaste.

    Mvh TD04
    Japp och att det håller tätt. Så nu har jag inge domkraftfäste vänsterfram. [/quote:ngem3hyy]

    hur löser du då om du behöver palla upp hela bilen?
    Kör: 9000 Aero -91

  2. #62
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 115
    Medlem#
    6234
    [quote=the_Mattsson][quote="Mr_Lööf":2szrh66k]
    Citat Ursprungligen postat av TD04
    Citat Ursprungligen postat av "Mr_Lööf":2szrh66k
    hehe. kan ju tillägga att det var inte ja som svetsade. jag målade å kittade istället.
    Den ser ju ut att sitta fast iaf och det är väl det viktigaste.

    Mvh TD04
    Japp och att det håller tätt. Så nu har jag inge domkraftfäste vänsterfram. [/quote:2szrh66k]

    hur löser du då om du behöver palla upp hela bilen?[/quote:2szrh66k]

    Enkelt. Lyfter bara i subframen Har ja alltid gjort sedan några år tillbaka.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  3. #63
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 115
    Medlem#
    6234
    En liten uppdate igen.

    Förarstolen är i igen. Men måste ut igen då ja glömde montera en gummiplugg i tröskeln under mattan.

    Igår så vart det att montera nya lagerstöd på schemat. Trodde att båda sidorna var rötna men det visade sig bara vara vänstersidan som lagerstöden var rötna. Blev ju inte direkt ledsen av det.

    Sen hällde ja i lite vatten i expantionskärlet å hivade i batteriet och teststartade bilen. Gick igång med engång. Trots att den har stått stilla i över 1 år nu.

    Sicket gött ljud 3" systemet ger. Så suget att få klart bilen är mega stort nu. Får åka till ANA och köpa mig bromsrör och bromsslang.

    mvh//Mr_Lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  4. #64
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 115
    Medlem#
    6234
    Ja då har man grejat lite med bilen igen. Nu så har ett bromsrör kommit på plats. Började i tisdags men tog stop pga att ja inte kom åt ena muttern på tankbandet. Men fick lånat ett specialverktyg av en arbetskamrat så löste det sig.

    Så nu sitter det nya på plats. Och har fått ett skyddslager med rostskyddsmassa. Så nu ska den väl hålla ett tag till.

    Här kommer lite bilder på verktyget.


    En förlängd hylsa för att lossa mutter


    För att underlätta demonteringen så kör man rent gängorna med ett gängsnitt. Gick hur smidigt som helst att lossa muttern.

    Nu skall ja bara lufta bromsarna. Sedan gå över bilen så det inte är någoting som kan ge 2:a på besiktningen. Sen är det bara att beställa tid för besiktning.

    Nästa grej som står på "Att göra/ha listan" är att skaffa mig ett par 15" som ja skall sätta på r-däck. Sen blir de att se över ekonomin om det räcker till en hjälm att ha när man kör på bana. Men de är inget jätteviktigt att köpa nu. Kan låna bror mins hjälm och nackkrage så länge.

    mvh//Mr_Lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  5. #65
    Sugmotor
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    39
    Ska bli kul att se den gule ute igen snart

  6. #66
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 115
    Medlem#
    6234
    Ja då har man idag ställt på bilen och beställt besiktningstid. Fick en tid den 9.e maj.

    Igår så vart man ute å slipade, målade och smörjade in bromsoken. Hade ingen annat än vit hamarlack så de blev vita ok.

    Så nu återstår det som ja trodde att ja skulle ha hunnit med igår. Luftning av bromssystemet. Men det får vi ta senare då ja såg att ja är tvungen att byta luftningsnippeln på vänster bak ok också. *suck*

    Men köpte mig ett par race bromsbelägg till frambromsarna.
    Nu skall det nog gå att stoppa järnet på bana sen.







    Första gången ja har köpt och sett race ready bromsbelägg. Får se hur de går med sånna på. Då man är van med att behöva slita in nya belägg.

    Men det var allt för denna gången.

    mvh//Mr_Lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  7. #67
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 115
    Medlem#
    6234
    Nu är bilens bromssystem luftat. Så nu skall ja ha nya klämmor till avgassystemet. Sen så är den klar för att köras. Får dock vänta tills besiktningen den 9:e Maj.
    Men kan ju köra till och från verkstaden

    Men nu känns det gött att den är klar. Kommer bilder snart på hur den ser ut när den är tvättad och klar för Svensk Bilprovning.

    mvh//Mr_Lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  8. #68
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2008
    Ort
    Åby, Växjö
    Inlägg
    43
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf
    Men köpte mig ett par race bromsbelägg till frambromsarna.
    Nu skall det nog gå att stoppa järnet på bana sen.
    Passar Performance Friction-beläggen utan modifiering? Till vissa bilar får man ju fila och ha sig för att få dit dem.
    Fin bil förresten.
    BMW 318ti Compact (bus/banbil) -95 Volvo 855 T5 2.0 (steg 1) -95

  9. #69
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 115
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av DaF1e
    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf
    Men köpte mig ett par race bromsbelägg till frambromsarna.
    Nu skall det nog gå att stoppa järnet på bana sen.
    Passar Performance Friction-beläggen utan modifiering? Till vissa bilar får man ju fila och ha sig för att få dit dem.
    Fin bil förresten.
    har inte monterat dom än. Men enligt han som ja köpte dom av så måste ja fila lite på dom. Återkommer när ja har monterat dom.

    Just nu är den inte superfin. Finns några skönhetsfläckar på den. Men det får ja ta sen när de har blivit lite varmare ut. Kan ju inte lacka skärmkanten nu då det är för kallt för de ute i garaget. Men tack ändå.
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  10. #70
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 115
    Medlem#
    6234
    Ja då var bilen ute på gatorna igen. Skall köra lite nu så bromsarna blir bättre. Sen så att motorn får röra på sig lite skadar ju inte.

    Blev jävlig glad över att bilen blev klar ikväll. Nu längtar ja efter att få köra den till besiktning å få det överstökat.

    Här kommer lite bilder på hur den ser ut innan den landade på marken. Hann inte ta några bilder när den var ute. Skall ta några imorgon.





    Notera de fina vita bromsoken

    Här kommer en bild på hur den ser ut bakom tröskelkåpan.



    Det var allt för idag.

    mvh//Mr_Lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  11. #71
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 146
    Medlem#
    7182
    Montecarlogul är verkligen en underbar färg, ovanlig och läcker!

    Jag vågar inte tänka på hur dina bromsok kommer att se ut efter ett par inbromsningar... De ser nästan ut att vara blästrade och olackade, men de kanske är grundmålade? För jag antar att det blir någon annan färg på oken sen?

    MVH

  12. #72
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 115
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av joH900
    Montecarlogul är verkligen en underbar färg, ovanlig och läcker!

    Jag vågar inte tänka på hur dina bromsok kommer att se ut efter ett par inbromsningar... De ser nästan ut att vara blästrade och olackade, men de kanske är grundmålade? För jag antar att det blir någon annan färg på oken sen?

    MVH
    Tackar. Ja den är underbar. Just nu så är den mer underbar då ja har tvättat den nu efter jobbet. Skall ut snart å fixa till slutröret som är vääälidigt smutsigt.

    Just nu så är oken oblästrade. Bara borstade med stålborste och lackade med vit hammarlack. Det är bara för att de inte skall rosta mer som sagt.

    Kommer säkert en annan färg senare.

    mvh//Mr_Lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  13. #73
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 115
    Medlem#
    6234
    UPDATE

    Idag så har ja bytt automatlådsoljan och filtret. Såg inte så illa ut, men nu är det bytt iaf. Skadar ju inte om man så säger. Annars så har de inte hänt något speciellt men bilen.

    Men här kommer lite bilder på bilen när den var nytvättad igår.







    Längtar tills besiktningen nu. Kan det inte bli den 9.e maj nu typ.

    mvh//Mr_Lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  14. #74
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 146
    Medlem#
    7182
    Underbart! Saab borde ha haft tillverkat en begränsad upplaga bestående av två exemplar av CS Aero i montecarlogult, så att jag kunde få mig en också....

    MVH

  15. #75
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 115
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av joH900
    Underbart! Saab borde ha haft tillverkat en begränsad upplaga bestående av två exemplar av CS Aero i montecarlogult, så att jag kunde få mig en också....

    MVH
    hehe. Du är väl inte avis eller så nu?

    Men nu har jag besiktat den i måndags och den gick igenom med blankt papper som ja inte trodde att den skulle göra.

    Så nu är ja lycklig å kör som bara den med bilen. Skall byta ut WG-tryckklockan då den är rostig och fel inställd. Är ju inte direkt bra att köra runt med ett grundladd på 1 bar på standard progam Detta uppkomm när jag fick på JT 3". Så mitt max ladd är 1,5 bar. Men som sagt är det troligtvis någon hobbymekare som har varit å skruvat på stånga.

    Skall försöka få på de andra bromsbeläggen innan Kullen då ja skall köra lite granna hehe. Har fått fixat ett par beg brombelägg att ha som mall för att se vart och hur mö ja behöver slipa på race beläggen.

    Men återkommer när det är gjort.

    mvh//Mr_Lööf
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  16. #76
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 964
    Medlem#
    Dolt
    Får säga grattis till blanka pappret redan nu. (Står något om 9:e maj tidigare.) Ser fram emot att få jaga dig och alla andra på Kinnekulle när beläggen är monterade.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  17. #77
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 115
    Medlem#
    6234
    Citat Ursprungligen postat av mioh
    Får säga grattis till blanka pappret redan nu. (Står något om 9:e maj tidigare.) Ser fram emot att få jaga dig och alla andra på Kinnekulle när beläggen är monterade.
    Jo var tänkt den 9:e maj för besiktning men fick en tidigare. hehe. Då får du jaga mig på familjekörningen
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  18. #78
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2008
    Ort
    Kalmar trakter
    Inlägg
    221
    Citat Ursprungligen postat av joH900
    Underbart! Saab borde ha haft tillverkat en begränsad upplaga bestående av två exemplar av CS Aero i montecarlogult, så att jag kunde få mig en också....

    MVH
    SAAB 9000 cse 98 225 hp org
    SAAB 9-5 aero 04 Maptun Bio power

  19. #79
    STCS Styrelse,
    Sekreterare
    Mr_Lööfs avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    5 115
    Medlem#
    6234

    Re:

    Ja nu kan jag inte hålla mig längre..

    Får göra en lite update om mina planer för bilen.

    Nu har jag äntligen fått tummen ur å köpa mig en verkstadslyft så ja kan lyfta ur motorn. Men först så skall aut-vxl ur. Sen så skall det hitta ner en man-vxl.

    En sådan låda är hittad och skall lämnas iväg för renovering och lite förstärkning + en diffbroms skall i. Blev en 2.0T -96 låda då jag vill ha en neutral utväxling till bankörningen. Sen så har den en centrerad diff vilket är bra mycket bättre än 1994-95`s lådor inte har. Så när lådan är borta så skall ja ge mig på motorn med att byta lagren, kedjor mm

    Chassit skall få sig en omgång också. Bilstein Sprint + H&R fjädrar(40mm sänkning). Skall se om de blir PF-bussningar eller orginal bussningar. Men har bestämt mig för att lämna iväg en bakaxel jag har liggandes till Trollhättans Metallsprutning för blästring och rostskyddad. Så som Schwarts har gjort med sin.

    Motoreffekten blir 225hk org tills jag har lärt mig att köra på bana. SEN blir det effekthöjning.

    Frågor på detta?
    Min bil på garaget.org
    Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
    NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

  20. #80
    Steg 1
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 726

    Re: Re:

    Citat Ursprungligen postat av Mr_Lööf
    Ja nu kan jag inte hålla mig längre..

    Får göra en lite update om mina planer för bilen.

    Nu har jag äntligen fått tummen ur å köpa mig en verkstadslyft så ja kan lyfta ur motorn. Men först så skall aut-vxl ur. Sen så skall det hitta ner en man-vxl.

    En sådan låda är hittad och skall lämnas iväg för renovering och lite förstärkning + en diffbroms skall i. Blev en 2.0T -96 låda då jag vill ha en neutral utväxling till bankörningen. Sen så har den en centrerad diff vilket är bra mycket bättre än 1994-95`s lådor inte har. Så när lådan är borta så skall ja ge mig på motorn med att byta lagren, kedjor mm

    Chassit skall få sig en omgång också. Bilstein Sprint + H&R fjädrar(40mm sänkning). Skall se om de blir PF-bussningar eller orginal bussningar. Men har bestämt mig för att lämna iväg en bakaxel jag har liggandes till Trollhättans Metallsprutning för blästring och rostskyddad. Så som Schwarts har gjort med sin.

    Motoreffekten blir 225hk org tills jag har lärt mig att köra på bana. SEN blir det effekthöjning.

    Frågor på detta?
    Vart/Vem renoverar växellådan? jörgen i erikstad? Eller kanske samma ställe där jag mina lådor billigt mycket billigt ?(tårta som betalningsmedel räknas fan som billigt)
    Kör: 9000 Aero -91

Liknande ämnen

  1. Airbagslampa lyser efter laddning av batteri. Saab 9-5 -05.
    Av Mr Aero i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-04-21, 23:15
  2. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2005-08-29, 19:46
  3. Laddning 9-3 Aero
    Av jowin i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2005-07-01, 11:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •