Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: 9-3SC Tid avgas.

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sthlm/K-ängen
    Inlägg
    252

    9-3SC Tid avgas.

    Hur funkar det med tex. Ferrita på en Tid? Låter det som en Volvo Bm eller låter det okej? Passar orginal Aero avgassytemet på en Tid eller är dem olika?

    Mvh
    Volvon ska bli en Saab

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 153
    Jag lyssnade på en 9-3SC Tid med ferrita avgassystem, med dubbla utblås, typ V6Aero, och den lät nästan inte alls mer än original. Absolut inget VolvoBM-brölande.

    Om Aerosystemet passar kan jag inte svara på, men det troliga är att det inte gör det eftersom katten/p.filtret sitter på ett helt annat ställe än på en bensinare. Skulle vara om man använde systemet EFTER den främre ljuddämparen i så fall. Men som sagt.... jag är osäker.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sthlm/K-ängen
    Inlägg
    252
    Citat Ursprungligen postat av Danjell
    Jag lyssnade på en 9-3SC Tid med ferrita avgassystem, med dubbla utblås, typ V6Aero, och den lät nästan inte alls mer än original. Absolut inget VolvoBM-brölande.

    Om Aerosystemet passar kan jag inte svara på, men det troliga är att det inte gör det eftersom katten/p.filtret sitter på ett helt annat ställe än på en bensinare. Skulle vara om man använde systemet EFTER den främre ljuddämparen i så fall. Men som sagt.... jag är osäker.
    Okej låter bra det, verkar ju inte vara någon som monterat på v6 Aero rör på sin Tid!?

    Tack för bra svar!
    Volvon ska bli en Saab

Liknande ämnen

  1. avgas hus
    Av spawn81 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-02, 23:13
  2. Avgas....
    Av Myggan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-22, 08:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •