Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Navi strul 9-3SS

  1. #1
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 574
    Medlem#
    4936

    Navi strul 9-3SS

    Min navi har följande egenheter.

    1.
    När damen skall ge en instruktion så höjjer hon först musiken så det blir väldigt högt sen sänks den lite men inte tillräckigt mycket för att man skall hör ainstruktionen. Verkar framförallt inträffa när man höjt sänkt volymen på stereon ett par gånger under färd.

    2.
    Ibland - famföallt i dag - tappar den då och då bort återstående sträcka och tid och vekrar inte riktigt veta var man är. Anslutningsproblem?


    Någon med lösningar på ovanstående??

  2. #2
    Individuell mappning sportsedans avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    7 001
    Medlem#
    4706
    Inga lösningar men har samma problem, speciellt 1 är mkt. störande

  3. #3
    Steg 2
    Reg.datum
    jan 2004
    Ort
    Vettet (Helsingborg)
    Inlägg
    2 121
    Medlem#
    6101
    När min bil var sprillrans ny, så tyckte jag mig uppleva samma saker som ovan beskrivit. Eftersom den var ny, så tänkte jag att jag inte behärskade alla inställningar.

    Mitt infotainment system strulade något ofantligt efter det att min telefon blev eftermonterad. Efter 5:e verkstadsbesöket fungerade dock allt som det var tänkt, och även tanten fungerar och pratar som det är tänkt.
    Verkstan sa att mjukvaran och styrdonen (vilka vet jag inte) var utbytt.

    ...Så ett svar kan ju vara att få mjukvaran, eller styrdonen utbytta...
    Målet med resan är just.....Resan
    9³SC M-08. Gamla bilen http://www.garaget.org/?car=17692

  4. #4
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 928
    Du har väl garantin kvar Pelle?

    Min garanti gick ut idag för övrigt...

  5. #5
    Steg 3 Pelles avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    3 574
    Medlem#
    4936
    Jorå har garanti kvar. Hoppas bara Saab vet vad som är fel och kan göra något åt det.
    Det är faktiskt under alla kritik och pinsamt att en navi för 30 papp har sånna mjukvarufel, oavsett om man kan få det att fungera efter uppgradering eller inte.

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    396
    Jag hade problem med att min navi hängde sig nån gång ibland. Så när jag var in för oljebyte för några veckor sedan så uppgraderade man mjukvaran för "SPS ICM3 VIP & OCP" (enligt spec på följesedeln från verkstaden)

    Efter detta har programvaran kännts mycket snabbare t ex efter att man har skrivit första bokstaven i ett gatunamn så kan man direkt gå på nästa. Utan att behöva vänta. Har heller inte upplevt några problem med hängningar. Vet dock inte om dessa mjukvaror löser dina problem Pelle men det var bara ett tips!!

    //Matte

  7. #7
    Steg 1
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 928
    Citat Ursprungligen postat av matte_linear
    Jag hade problem med att min navi hängde sig nån gång ibland. Så när jag var in för oljebyte för några veckor sedan så uppgraderade man mjukvaran för "SPS ICM3 VIP & OCP" (enligt spec på följesedeln från verkstaden)

    Efter detta har programvaran kännts mycket snabbare t ex efter att man har skrivit första bokstaven i ett gatunamn så kan man direkt gå på nästa. Utan att behöva vänta. Har heller inte upplevt några problem med hängningar. Vet dock inte om dessa mjukvaror löser dina problem Pelle men det var bara ett tips!!

    //Matte
    Det där med fördröjningen mellan bokstäverna är skitirriterande...

    Jag har själv problem med att navin ibland inte känner igen skivan i skuffen och den ska in på garantirep snart så man får väl påtala att hela navin behöver uppgraderas.

  8. #8
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2005
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    234

    Re: Navi strul 9-3SS

    Citat Ursprungligen postat av Pelle
    Min navi har följande egenheter.

    1.
    När damen skall ge en instruktion så höjjer hon först musiken så det blir väldigt högt sen sänks den lite men inte tillräckigt mycket för att man skall hör ainstruktionen. Verkar framförallt inträffa när man höjt sänkt volymen på stereon ett par gånger under färd.

    2.
    Ibland - famföallt i dag - tappar den då och då bort återstående sträcka och tid och vekrar inte riktigt veta var man är. Anslutningsproblem?


    Någon med lösningar på ovanstående??

    Har inte haft problem med något av detta på min vad jag vet. Ska kolla detta mer noggrannare nästa gång jag använder navin.
    Kör: Saab 9-3 SS Vector 2.0T -07
    SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

Liknande ämnen

  1. AUX 9-5 Navi
    Av Petter.w i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2018-08-01, 09:40
  2. 9-3 navi -02..
    Av DanneXx i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-28, 10:32
  3. navi
    Av dr.phil i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-12, 01:19
  4. Navi
    Av Turbomaverik i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-06-02, 15:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •