Tjenare!
Någon som har nått tips på drag till 9-3 2.0T -00 som man slipper såga i bakspoilern? Alla tips välkommnas, visa gärna bilder
Mvh Erik
Tjenare!
Någon som har nått tips på drag till 9-3 2.0T -00 som man slipper såga i bakspoilern? Alla tips välkommnas, visa gärna bilder
Mvh Erik
Finns tyvärr ingaUrsprungligen postat av Kelso
Hinner inte med allt.....
Finns en löstagbar.
Som vi har på våran.
Å där har dom inte behövt såga något.
Får dess verre inte vara drag på den av någon anledning.
9-5 Aero Kombi 00a
Bra på särskrivning
okej, var kan man finna dessa? Smidigt att montera när man väl ska använda det eller?
Mvh Erik
Vet inte vart man får tag på domUrsprungligen postat av Kelso
Satt på när vi köpte bilen.
Men kan kolla i morgon om jag kan hitta vad det är för fabrikat på den.
Ja den är smidig bara att sticka in å sedan dra åt en stor mutter så är de klart.
Mvh
9-5 Aero Kombi 00a
Bra på särskrivning
Så varit ute å kikat lite nu.
Detta vad va jag hittade
Westealia-Automotive Gmbh & co
saab 9-3 324019
Om det kan vara till någon hjälp.
9-5 Aero Kombi 00a
Bra på särskrivning
Lånar tråden lite med.
Någon som vet varför man inte får ha drag på 9-3 viggen?
I sverige?
Mvh/
9-5 Aero Kombi 00a
Bra på särskrivning
Saab har inte typgodkänt Viggen med drag, så det är tyvärr tvärstopp om man vill ha det..
1988 9000 turbo: En magentabrun räddningshistoria
1993 900 TurboS cab - Rullande renovering utan projekttråd
2022 Mini Cooper SE - Pendlarbil med sladd
Ok. Vet inte varför dom inte har gjort det?Ursprungligen postat av znorc
9-5 Aero Kombi 00a
Bra på särskrivning
Jag tror att det bara har med ekonomi att göra.Ursprungligen postat av viggenmicke
Har ingen aning hur mycket det kostar att inregistrera in en ny bilmodell, men det kostar nog många tusenlappar i alla fall. Och vill man sen sätta på en dragkrok på den så måste man inregistrera in den på nytt.
Jag tror inte att det har något med mekaniken att göra i bilen, utan bara att det är för liten marknad för att det ska vara värt medkostnaden för biltillverkaren.
Det är samma sak med Fords ST modeller och Audis RS modeller, dem är inte heller inregistrerade med dragkrok. Vet inte hur det är med Audis vanliga S modeller.
Men en bil som är inregistrerad med dragkrok är og9-3 Cabriolet. Min dåvarande granne hade en sån och den var jag grymt avundsjuk på. Såg så underbart larvigt ut att dra ett hästsläp efter en cab.
hehe jo det är klart.
Men hade varit fint på semestern om man drog husvagn eller så
Ok då är det bara en ekonomisk fråga då.
Tänkte om det va något som va anorlunda på dom så det inte
gick att ha drag av någon anledning.
Men är det inte samma regler i tyskland för drag?
9-5 Aero Kombi 00a
Bra på särskrivning
Det måste det ju vara. Det är ju själva idén med helbilsgodkända bilar, att samma regler gäller inom hela EU.
Är det inte så att man bara har skruvat dit en dragkrok på bilen, och sen struntat i att registrera in bilen med det?
Jo det är möjligt.
Ska kolla om det står något i några papper om det i morgon
9-5 Aero Kombi 00a
Bra på särskrivning
Fanns typ tre i sverige som sålde den kroken. Fick bara tag på en och de ville ha mellan 2500:- och 2900:- ink. moms, visste inte det exakta priset. Däremot kabelkittet kostade 600+ moms Fast man kan ju köpa annat kit för 150:- ink.
Mvh Erik
Vilka då?Ursprungligen postat av Kelso
M.v.h. Andreas
Vw id.3 Life
9-5 Griffin "Aero Biopower Hirsch" -09
Autotillbehör..
Tackar, du har inte telefonnr. eller adressen till deras hemsida?Ursprungligen postat av Kelso
M.v.h. Andreas
Vw id.3 Life
9-5 Griffin "Aero Biopower Hirsch" -09
Jodå! http://www.matab.se/ och tel 040-317900 till huvudkontoret. Var dock en månads väntetid på kroken sa dom.
Mvh Erik
Hur blir det med krok Erik? En person va på mig idag ang monteringen
Mvh
9-3 Viggen Cab, 9-3 TurboX -08, 900 2.3T Slime -95
TackarUrsprungligen postat av Kelso
M.v.h. Andreas
Vw id.3 Life
9-5 Griffin "Aero Biopower Hirsch" -09