Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: SAAB3 lågnivåadapter manual/installation

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Lomma
    Inlägg
    443

    SAAB3 lågnivåadapter manual/installation

    Köpte en SAAB3 från Backe begagnad så jag fick inte bruks till hur den skulle kopplas in. Efter mycket bry förstod jag att original ison skulle sågas itu men det var ett helvete att få rätt på inkopplingen i radiokorgen i slutänden. Därför undrar jag om det är någon som har anvisningarna från Backe så jag kan se vad det var som gick fel och kanske rätta till det jag gjort fel.
    9-5 SC 2,3t -00 automat nu med aux-in
    9-5 SC 2,3 BioPower -08 automat

  2. #2
    Steg 1
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Östersund
    Inlägg
    1 318

    Re: SAAB3 lågnivåadapter manual/installation

    Citat Ursprungligen postat av JohanW
    Köpte en SAAB3 från Backe begagnad så jag fick inte bruks till hur den skulle kopplas in. Efter mycket bry förstod jag att original ison skulle sågas itu men det var ett helvete att få rätt på inkopplingen i radiokorgen i slutänden. Därför undrar jag om det är någon som har anvisningarna från Backe så jag kan se vad det var som gick fel och kanske rätta till det jag gjort fel.
    Här finns allt du behöver veta:
    http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio.shtml
    -99 9-5 2,3. Ta me´ dit å hem igen.
    Jänkare & Roddar i garaget.
    http://www.garaget.org/hotrodder

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Lomma
    Inlägg
    443

    Re: SAAB3 lågnivåadapter manual/installation

    Citat Ursprungligen postat av Hotrodder
    Citat Ursprungligen postat av JohanW
    Köpte en SAAB3 från Backe begagnad så jag fick inte bruks till hur den skulle kopplas in. Efter mycket bry förstod jag att original ison skulle sågas itu men det var ett helvete att få rätt på inkopplingen i radiokorgen i slutänden. Därför undrar jag om det är någon som har anvisningarna från Backe så jag kan se vad det var som gick fel och kanske rätta till det jag gjort fel.
    Här finns allt du behöver veta:
    http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio.shtml
    Den sidan kan jag snart utantill. Jag har allt fungerande bara att jag skulle vilja veta hur lösning var för ISOn. Som det var nu fick jag plocka ut hela radiokorgen och meka som f-n för att få ihop det och nästa gång jag plockar loss radion kommer allt lossna.
    9-5 SC 2,3t -00 automat nu med aux-in
    9-5 SC 2,3 BioPower -08 automat

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    115
    Jag har gjort samma sak.

    Man sågar isär ISOn precis som du säger, och skarvar sedan på backes adapter på mitt-delen av den tredelade ISO´n.

    På den kontakt på Backes adapter som ansluts till huvudenheten finns det ju en liten flärp som skall hålla den hyffsat på plats i själva korgen. Dock fungerar den flärpen sådär, men om man petar i backe-ISO-delen i huvudenheten innan man trycker enheten på plats så funkar det bra för mig. De två gamla brukar sitta på plats i krogen, trots att det är itusågade. När jag sen tog ut enheten igen följde de två "gamla" ISO-delarna med, medan backe-adapter-delen oftast åker ur. Men det gör ju inget, det är bara att pilla in den igen när man ska tillbaka med kalaset.

    Men visst är det lite trångt där bakom. Och radiokorgen måste jag också ta ut varje gång.
    SAAB 9-5 Aero 300 hk
    AS2 + Kicker 3,5" + MDS GP2 + MDS 6x9"
    MDS 10" bas + steg

Liknande ämnen

  1. Lågnivåadapter 9-5 -08
    Av Pumba i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-09-12, 01:40
  2. SAAB3 - felkonstruerad?
    Av AndreasC i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-07-08, 23:59
  3. Hög/lågnivåadapter
    Av Edde i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-30, 21:41
  4. AS2 Backes Saab3
    Av Gotlanningen i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-11-18, 17:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •