Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Ac´n Uppförde sig konstigt men fortsatte sedan?

  1. #1

    Ac´n Uppförde sig konstigt men fortsatte sedan?

    Först och främst bilen är en saab 9-3 aero 2001a.

    Startade bilen i morse och skrapade rutorna under tiden den puttrade.
    Allt som vanligt. Drog igång full fart på fläkten på varmaste efter en stund och åkte iväg.
    Varmt och skönt men efter en cirka 5-10 minuter på vägen så stängs den av och displayen visar en stor nolla och den lyser starkare än vanligt(i varje fall inbillade jag mig det).
    Fick lite halvpanik och försökte stänga av den men ingen knapp funkade och tänkte stanna men då helt plötsligt så slog den om och vart som vanlig på auto.
    Allt funkar nu som det ska undrar bara vad som kan ha hänt?
    Är det nått som bara kan hända? Eller är det nått som måste byta? för den har ju funkat utmärkt tills just denna incident?
    Gillar den kankse inte att man kör för fullt med varmaste en längre stund eller nått??


    **********EDIT **********

    Om det nu har nån betydelse så när detta hände så bromsade jag in från cirka 80 till 20-30 pga lastbil som fastnat eller nått, bromsade dock inte kraftigt.



    Tacksam för svar hoppas ni förstår hur jag menar


    //danne

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    830
    Låter bara som den kalibrerat om sig pga av för låg inspänning (och visade 0 fel), börjar batteriet bli gammalt/dåligt laddat? Är ju inte helt omöjligt att generatorladdet slackade lite vid inbromsningen.
    /Anders
    V70 II Dieseltraktor 205hk/450nm "Duger att frakta barnvagnen i"
    Fd. Saab 9-5 2.0T & Saab 9000 CSE 2.3T

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    336
    Jag har samma strul på min. Drar jag upp tempen till 26grader när kör iväg så efter en stund så lyser displayn upp och visar först en 0:a och sen 22. Sen blir den som vanligt igen. Ska vara nått med programvaran vad jag fattat som. Men vrider jag inte upp tempen till mer än 24grader så upp kommer aldrig felet. Ganska märkligt men men.
    CosmoBlå 9-3 Aero -01

  4. #4
    Okej jag fick bara en 0a inget mer...

    men men skriver om det händer igen.

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    336
    Citat Ursprungligen postat av DanneJ87
    Okej jag fick bara en 0a inget mer...

    men men skriver om det händer igen.
    Har för mig att jag oxå bara fick 0 ibland. Men oftast var det 0 och sedan 22 har jag för mig. Sen kom jag på att 26 grader var bara jävligt varmt och att det inte blev varmare fortfare ändå. Så jag håller på till 24grader. Ganska lagom en kall vinterdag när man är på väg till jobbet.
    CosmoBlå 9-3 Aero -01

  6. #6
    Idag fick jag 22 och sen - under när jag körde på ac displayen.Höll 80 som vanligt när den slog om till först 0 och sen 22 och - under. Hade 25-26 grader.(verkar ha o göra med när man har varmt på?
    Kan det ha att göra med att batteriet börjar ge upp? eller verkar väll vara så som ni säger att den inte gillar 26 grader?




    mvh danne

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Växjö
    Inlägg
    336
    Batteriet tror jag inte på. Händer ju bara när bilen är igång och då laddar ju generatorn. Jag har inte fått nått strul med min AC panel sen jag började hålla mig till 24grader och under.
    CosmoBlå 9-3 Aero -01

Liknande ämnen

  1. Varför fortsatte Saab anv Garrett 1752?
    Av maaaakn i forum Allmänt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2012-12-13, 04:43
  2. [LÖST] Skillnad bakruta og900 vs 99 Sedan
    Av mazurka i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-31, 20:28
  3. Passar SS Sedan -08 bakkjol på SS Sedan -03?
    Av tornros i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-22, 09:16
  4. Svar: 50
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 21:46
  5. Hur bra är AS3 i 9-5 Sedan?
    Av CokeMan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2004-12-13, 13:37

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •