Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: T8 T8

  1. #1

    T8 T8

    tjena tjena, jo jag har skruvat som en jävla dåre nu i vinter med min T8.

    jag tog av grenröret, för då trodde jag packningen var kass på den, ikke jag fick dock se att grenröret som är utav gjutjärn var sprucket, fick det dock svetsat av en kille på mitt jobb. och jag uppdatera min ic lite, jag slängde den A4 formade intercoolern i vägen o slängde dit en 9000 ic.

    Hks ssqv:n är på o allt. men jag starta uppbil fan så låter magnetventilen som en k-pist som nån beskrev det här. när jag varva upp bilen på tomme alltså i garaget. så lät den som en k-pist. ska den göra det? jag hörde med en kille som är en guru för mig om turbo . ahh han sa att magnetventilen reglerar trycket eller nåt sånt shit, och min bil ladda dessutom 0.8 förut nu laddar den inte ens 0.6, jag har dock inte kollat om det är läck nånstans på ic rör o så. men kan magnetventils bytet ha med att det är sänkt ladd?? kan säga att magnet ventilen jag stoppa i är från 9000. men numren o allt stämde överens. dock funkar bilen precis som den ska lite konstigt varför jag har sänkt ladd nu bara :P. den laddar upp mkt bättre nu än förut .


    ursäkta för min otroligt dåliga stil att skriva hoppas det går att läsa .

    aja, ha de chill iaf! // Robin Lindén
    og 900 T8 Sedan modellen

    Borås värsta T8 kommer ut snart.

  2. #2
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 516
    Medlem#
    5622
    Om MV smattrar när bilen står på tomgång så är det ett tecken på att någon komponent i APC-systemet inte är kry.

    Finns en felsökningsguide i FAQ, följ den!

    Mvh
    Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  3. #3
    mjo, men nej. jag beskrev det dära lite fel. när jag gasar upp bilen som nån nämnde förmodligen över 2300 varv så smattrar den. jag bytte med en annan från 9000. funka samma där. tror inte båda är skrot eller? provkörde aldrig med gamla. ska prova att byta nu idag innan jag börjar jobba.
    og 900 T8 Sedan modellen

    Borås värsta T8 kommer ut snart.

  4. #4
    Steg 3 henrikgs avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 516
    Medlem#
    5622
    Citat Ursprungligen postat av ragezor
    mjo, men nej. jag beskrev det dära lite fel. när jag gasar upp bilen som nån nämnde förmodligen över 2300 varv så smattrar den. jag bytte med en annan från 9000. funka samma där. tror inte båda är skrot eller? provkörde aldrig med gamla. ska prova att byta nu idag innan jag börjar jobba.
    Vad har du för GLT?

    /Henrik
    900 Aero -88
    900 Aero -85
    9-3 Aero SS Hirsch -04
    9-3 Aero SC BioPower Hirsch -09

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    3 768
    Hej!

    Lite OT men en snyggare rubrik kan du väll fixa?


    Mvh Jonas
    mvh Jonas

    Gammalt Skåp Audi A4 Avant 2.0 TS Quattro...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •