Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: växellådsfrågor ng900

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2004
    Inlägg
    386

    växellådsfrågor ng900

    har varit o kollat på en 900s -95 som det inte går så bra att få i backen på. Det går att få i backen om man håller ner spaken annars så åker den ur.

    enl. säljaren så har ett motorfäste gått sönder så växel staget har krökt sig, 4:an kändes ochså lustig, men den hoppade inte ur iallfall.

    Någon som vet om detta är vanligt? tror ni säljaren talar sanning eller är det bara säljarsnack?

    Om det kan vara så att det är krökt, någon som vet om det är svårt att rikta eller byta ut stagen?

    I värsta fall är det ju byte av växellådan som gäller, är det mycket jobb med det på 900ng? vad kan en beg låda tänkas kosta?

    Vad jag fattat på div. annonser så är det ganska så vanligt att backen ger upp på dessa bilar, eller har jag fel?

    Det blev lite frågor.. har aldrig skruvat med en 900ng så jag har ingen erfarenhet av detta..
    9000 CDE 2.3 Turbo -93
    9000 Aero -95

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    372
    Medlem#
    2114

    Re: växellådsfrågor ng900

    Citat Ursprungligen postat av hall112
    har varit o kollat på en 900s -95 som det inte går så bra att få i backen på. Det går att få i backen om man håller ner spaken annars så åker den ur.

    enl. säljaren så har ett motorfäste gått sönder så växel staget har krökt sig, 4:an kändes ochså lustig, men den hoppade inte ur iallfall.

    Någon som vet om detta är vanligt? tror ni säljaren talar sanning eller är det bara säljarsnack?

    Om det kan vara så att det är krökt, någon som vet om det är svårt att rikta eller byta ut stagen?

    I värsta fall är det ju byte av växellådan som gäller, är det mycket jobb med det på 900ng? vad kan en beg låda tänkas kosta?

    Vad jag fattat på div. annonser så är det ganska så vanligt att backen ger upp på dessa bilar, eller har jag fel?

    Det blev lite frågor.. har aldrig skruvat med en 900ng så jag har ingen erfarenhet av detta..
    Att byta låda på en ng900/og9-3 är ganska enkelt, köpe en Haynes Reparationshandbok, där står ordningen i punktform och är lätt att följa.

    Räkna med 3500:- för en låda.
    //Magnus
    SAAB 900 SE 2,0 Turbo Maptun (viggen wannabee)

Liknande ämnen

  1. T16 i 99:a, växellådsfrågor
    Av rallyelwood i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-29, 19:32
  2. Växellådsfrågor 9-3 Aero -01
    Av Jansen i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 12:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •