Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Saab 9-3 aero vs Saab försäkring

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    Sundsvall
    Inlägg
    315

    Saab 9-3 aero vs Saab försäkring

    Tjena, idag tecknade jag helförsäkring på min nya saab, 9-3 aero -01.

    Jag har haft folksam förut och IF, så jag tecknade försäkring genom saabs egen denna gång. T.om 150 kr billigare än Länsförsäkringar.

    Eftersom jag inte hittat några trådar här om just saabs egen försäkring så frågar jag i en tråd. Är dom bra att ha o göra med o så? Går det fort att få problemen lösta?

    Är det sant att dom betalar utlägg för taxi resor till verkstäde och hemmet, samt ev hotell nätter?

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    582
    Jag råkade ut för en påkörning för ett par år sen med förra 9-3-an. En tjej som hade uppmärksamheten nån annanstans än där hon skulle!!
    Förvisso var det hennes försäkringsbolag som stod för fiolerna, men jag hade(och har fortfarande) min försäkrad via Saab. Jag tycker dom skötte sig utan anmärkning. Allt pappersarbete, foton, fax sköttes på verkstan direkt. Blev sedan uppdaterad med info vartefter. Har hyrbil i försäkringen och det gick jävligt smidigt! Fick t.o.m. en 9-5 att köra omkring i en tid! Betalade bara för bensinen om jag inte kommer ihåg fel. Visst... det tog en tid innan dom kunde ta in bilen p.g.a. kö och det tog väl 14 dgr efter inlämnandet innan jag fick tillbaka den... men jag blev nöjd med allt! Är väl en anledning att jag tog samma försäkring på den nya 9-3an med.
    Så mina erfarenheter är goda.

    Men detta var ju som sagt när ett annat bolag stod för kostnaden...

    //Bullit
    En ny bil i garaget... Min 9-3 SC 2.0T Aero
    \\\ It´s better to burn out than fade away... ///

Liknande ämnen

  1. Försäkring Saab 9-5 aero 03´a
    Av Draco i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-11, 22:05
  2. Försäkra Saab - IF vs Saab Försäkring
    Av icbm i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-09-09, 22:39
  3. SAAB FÖRSÄKRING, VS LF
    Av Michael Rasmussen i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-11-17, 03:00

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •