Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: CD radio på en ng900

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5

    CD radio på en ng900

    Kan man koppla en radio med Cd spelare från 9-3 '00 på en ng900 med SID3? Också kan man ersätta ng900:s trekantiga ratt med 9-3:s multiratt?

    MVH
    Dimitris

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    844

    Re: CD radio på en ng900

    Citat Ursprungligen postat av Dimi76
    Kan man koppla en radio med Cd spelare från 9-3 '00 på en ng900 med SID3? Också kan man ersätta ng900:s trekantiga ratt med 9-3:s multiratt?

    MVH
    Dimitris
    Det går inte att montera en 9-3 radio i en ng900, de pratar inte samma språk med övriga delar av bilen system. Tror inte att det går att montera ratten heller, är dock inte säker, dock kommer du inte att få någon funktion av rattknapparna då det krävs att de kan prata med de övriga delarna i bilen.
    Kör 9-5 SC -07 2.3t Biopower och NG9-5 -10 TID4

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Lycksele / Umeå
    Inlägg
    1 224
    har du en 900 från 98 så passar ratten men som Toneloc skrev så kommer inget att fungera.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5
    Har inte båda bilar det samma styrsystemet Trionic 5. Självklart kablarna för rattknapparna ska också saknas men om jag kan hitta några...?

  5. #5
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    844
    Citat Ursprungligen postat av Dimi76
    Har inte båda bilar det samma styrsystemet Trionic 5. Självklart kablarna för rattknapparna ska också saknas men om jag kan hitta några...?
    Jo, ng900 turbo har väl trionic 5 men det är ju bara motorstyret, det övriga bussnätet i bilen är inte det samma, därav att en 9-3 stereo inte kan prata med en ng900.
    Kör 9-5 SC -07 2.3t Biopower och NG9-5 -10 TID4

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2005
    Ort
    Karlsborg
    Inlägg
    106
    Hej!

    Som det skrevs innan så kan du byta till en 9-3 ratt om du har en NG900 från 98:a. Annars åker du på att byta hela rattstången, och vad jag förstått efter att ha sökt så kostar det tydligen en slant och det är lite jobb att fixa det.

    Prova att söka, finns lite trådar om det!

    MVH Peter
    "If You Ain't Cav, You Ain't!"
    Ng900 2,0t Min pärla!

  7. #7
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5
    OK. Glöm rattens trasplantation! Det låter för kompliserat....
    Vet nån på vilken box beror på busnätets språk??? Är det 9-3:s nyare SID (utan analog klocka)? Kommer det att funkera om jag byter till 9-3 SID? Enligt EPC alla andra sensorer verkar att vara likadana på bägge modeller.

    Dimitris

  8. #8
    Helt original
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    844
    Citat Ursprungligen postat av Dimi76
    OK. Glöm rattens trasplantation! Det låter för kompliserat....
    Vet nån på vilken box beror på busnätets språk??? Är det 9-3:s nyare SID (utan analog klocka)? Kommer det att funkera om jag byter till 9-3 SID? Enligt EPC alla andra sensorer verkar att vara likadana på bägge modeller.

    Dimitris
    Nej, du lär behöva byta ut hela elnätet i bilen, sensorer och så kan ju vara lika men det sitter ett antal microdatorer i bilen, ett flertal olika, vill du byta till en stereo med cd så får du köpa en eftermaknadsenhet.

    Visst kan du byta ut hela elnätet men frågan är om det är värt det, skulle tippa på att det är både enklare och i slutändan billigare att byta bil.
    Kör 9-5 SC -07 2.3t Biopower och NG9-5 -10 TID4

Liknande ämnen

  1. [Fixad] Radio i ng900 låst/går inte igång
    Av Segfirre i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-07, 00:08
  2. CD och radio funkar inte (AS3 ng900)
    Av wete i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-28, 20:28
  3. og9-3 cd/radio på ng900?
    Av Lerne i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-03-21, 01:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •