Är o-ringen som sitter mellan huset på turbon och "kobran" eller vad vi ska kalla röret som kommer från luftfiltret viktig? Alltså att det är 100% tätt?
Har skaffat en utbytes T25 turbo, och på den så är spåret där o-ringen ska sitta lite, lite bredare än den som satt på min bil.. Dessutom sitter det en fyrkantig styrflärp på o-ringen som passar mot turbon. På den nya turbon så finns ingen utfasning för själva flärpen.
Har jagat efter o-ringar men den enda jag får tag på är samma sort som satt på min gamla turbo. Men urfasningen på nya turbon är ju lite bredare än på gamla! Är rädd att det inte blir 100% tätt
Kan man kanske lägga i 2 stycken gamla o-ringar för att få det skapligt tätt?
Är det jätte, jättenoga att det blir tätt där, eller kan det i sämsta fall få läcka lite tro?
Borde ju vara på trycksidan det är viktigt att det är tätt? inte på sugsidan?
Eller kan man kleta i nått medel för att täta?
Hjäääälp!
Bilen det gäller är den i signaturen...
Ha det.