Ja, jag gråter floder nu ungefär... Det som inte får hända har drabbat mig. En kall morgon skulle jag upp och jobba. Jag hämtade i sedvanlig ordning mina medarbetare och far iväg. Saaben går som vanligt fint. Förutom en sak, det är svinigt kallt. Tempen står på knappt halva så jag tycker att motorn ska vara varm åtminstone. Tänker något i stil med "nåja det blir varmt snart".
Men det blev aldrig varmt. I kupen åtminstone. När tempmätarn har snuddat vid det röda ett par gånger stannar jag bilen invid en väg och ber till alla gudar som finns i hela världen.
Mina farhågor besannas med stöd av en fd bilmekare, tillsammans känner vi på kylaren som är kall. Ispropp löd hypotesen och det borde stämma då denna ispropp försvann efter ett tag (fartvinden höll förmodligen den "kvar"). Happ. Bara att ringa chefen efter skjuts och stå och frysa i -18 i en timme.
Stelfrusen utför jag jobbet.
När jag åker hem, och tillbaka till 9000 så tar sig ångest/rädsla/pengaflykt sig en ny innebörd. Bilen startar inte, ens med starthjälp, och återigen blir det till att frysa tills bärgning kommer.
*Ängslig väntan i två veckor*
Nu har min glada vardag blivit ännu mörkare, mekanikern meddelar att motorn läcker väldigt mycket tryck och det kanske inte är värt att laga, toppen kan ha blivit skev, liksom kolvringar och kolvar. Detta är bekräftat av flera mek. och nu lämnar jag ut min sargade själ till er på forumet - vad fasiken ska jag ta mig till?!
Reparera? Köpa ny motor? Värt att laga? Alla tips välkomnas med öppna armar.
Det gäller alltså bilen i signaturen