Hej
Nån som råkar ha bilder på en sån manick?
Mvh Marko
Hej
Nån som råkar ha bilder på en sån manick?
Mvh Marko
900 T8 -88a E85, MegaSquirt + EDIS. Bruksbil: Turbokonverterad Ford 1987.
I garaget: Mekar långlopps Volvo 360, justerar turbotryck på Forden. T8 i ide.
Senaste uppdatering: 100131
De var ingen dålig pjäs de där
Vet inte om de är rätt mackapär de där - får kolla vidare
Nån som har nåt annat vettigt tips på just "tryckdämpare" - fick tips på just K-jetronic iom att den skulle "bottna" vid 5 bar vilket kanske är lämpligt.
Mvh Marko
Det är säkert den där du menar. Den sitter på tilloppssidan och tryckutjämnar samt håller trycket uppe efter avstängning för lättare kallstarter.Ursprungligen postat av Marko 1880
Kanske finns de i mindre version på nån annan bil. Lite klumpiga är de, kan ju sättas bak vid tanken dock och inte vara särskilt mycket ivägen.
/David
EDIT: På bilden ser den stor som ett hus ut! Men det är nog kameraperspektivet som gör det. Tjocka delen är nog ca 8 cm i diameter och den smalare ca 6 kanske. 14 cm lång på ett ungefär.
900 T8 -88a E85, MegaSquirt + EDIS. Bruksbil: Turbokonverterad Ford 1987.
I garaget: Mekar långlopps Volvo 360, justerar turbotryck på Forden. T8 i ide.
Senaste uppdatering: 100131
Hur grova är anslutningarna?
Du har inte lust att plocka isär den o fota lite?
Mvh Marko
Den sitter på en bil som är såld, jag tror inte de blir så glada om jag plockar sönder denUrsprungligen postat av Marko 1880
Anslutningarna är för slang som är 6 mm invändigt tror jag. Men de går att skruva loss och ersätta med grövre om man hittar med rätt gänga vill säga.
/David
900 T8 -88a E85, MegaSquirt + EDIS. Bruksbil: Turbokonverterad Ford 1987.
I garaget: Mekar långlopps Volvo 360, justerar turbotryck på Forden. T8 i ide.
Senaste uppdatering: 100131
Går soppan från pumpen VIA den där? Dvs in<--->ut genom dess anslutningar?
Marko--> vad ska du med en sådan till?
M.V.H.
9000CSE 2,3T -93 407hk http://www.garaget.org/?car=78616
9000CD 2,3i -94 185hk http://www.garaget.org/?car=119306
900i 2dr 2,0 -89 128hk http://www.garaget.org/?car=230410
Japp! Det gör den. Matningsledningen från pumen in i ena hålet och ut till motorn genom det andra.Ursprungligen postat av Andreas Plars
/David
900 T8 -88a E85, MegaSquirt + EDIS. Bruksbil: Turbokonverterad Ford 1987.
I garaget: Mekar långlopps Volvo 360, justerar turbotryck på Forden. T8 i ide.
Senaste uppdatering: 100131
Jag har för mig att jag har en sån ny liggandes, kan kolla upp det till helgen..Ursprungligen postat av Marko 1880
9-5 Aero -02
900 RWD - evighets projektet
Fick tipset att se över fuelrail+övrigt för att få ett stabilare bränsletryck vid olika varvtal och DC på spridarna.Ursprungligen postat av Andreas Plars
Dvs göra risken mindre att en cylinder får mer/mindre bränsle.
Mvh Marko
[quote=900 Power]Jag har för mig att jag har en sån ny liggandes, kan kolla upp det till helgen..[/quote:2dqhwzx5]Ursprungligen postat av "Marko 1880":2dqhwzx5
Du har inga andra typer från några nyare bilar?
Mvh Marko
[quote=Marko 1880][quote="900 Power":fahgx492]Jag har för mig att jag har en sån ny liggandes, kan kolla upp det till helgen..[/quote:fahgx492]Ursprungligen postat av "Marko 1880":fahgx492
Du har inga andra typer från några nyare bilar?
Mvh Marko[/quote:fahgx492]
Nyare är väl synd att säga, men hade någon typ av tryckutjämnare på min gamla BMW 528i med L-jetronic, den är betydligt mindre och har slanganslutning..
Hittar jag den kan jag väl skänka den till bättre behövande om den nu skulle funka
9-5 Aero -02
900 RWD - evighets projektet
Kanske bättre att du behåller den självUrsprungligen postat av 900 Power
En "orginal Saab fuelrail med regulator" ska tydligen börja få småproblem redan med en enda 650cc spridare.
Vid test med ~2000rpm och 30% duty fladdrar bränsletrycket mellan 2-4bar med 20hz.
Det blir tydligen nån form av stående vågor i railen som gör att de kan k*ka ur.
Gör man sedan som jag med mitt bränslesystem så är man förmodligen ute på rejält djupt vatten
Mvh Marko