Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Blöddrande og900 över 0.7 bar

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Inlägg
    102

    Blöddrande og900 över 0.7 bar

    När jag laddar över 0.7 bar så blöddrar den.. lixom.. "hackar" sig fram..

    vad jag förstått så, om den inte gått på alla cylindrar skulle de låtit väldigt mycket (?)

    vad kan de vara ?.. nått me soppa ?.. nån som haft liknande problem ?

  2. #2
    Helt original
    Reg.datum
    jul 2003
    Ort
    Rimbo
    Inlägg
    548
    knepigt de där.. kanske kolla komp.?
    Kör nu: 900i-88-T16
    Äger: 900T16-88 USA import, 900i-88-T16, 99L-78

  3. #3
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Västsverige
    Inlägg
    1 938
    Går den bra på tomgång? Drar jämt och fint under 0,7? Isåfall så gissar jag Tändningen, det gissar jag alltid på.... Har lärt mig att tändningen är mkt viktig och min bil har gått ungefär sådär när tändningen stått fel. Sen kan det ju vara tändfördelaren som krånglar, membranet i dosan etc så att den inte ställer om tändningen som den ska när laddet ökar.
    MEDLEM 7032.

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Inlägg
    102
    Citat Ursprungligen postat av TurboCab
    Går den bra på tomgång? Drar jämt och fint under 0,7? Isåfall så gissar jag Tändningen, det gissar jag alltid på.... Har lärt mig att tändningen är mkt viktig och min bil har gått ungefär sådär när tändningen stått fel. Sen kan det ju vara tändfördelaren som krånglar, membranet i dosan etc så att den inte ställer om tändningen som den ska när laddet ökar.

    bytt fördelarlock .. o rotorn.. ska ta på orginaldumpen imorrn o se, kan va att LFM får fel värde o ger för mycke soppa.. så den blöddrar.. men de har funkat

  5. #5
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    3 003
    Medlem#
    5849
    Citat Ursprungligen postat av zwich
    Citat Ursprungligen postat av TurboCab
    Går den bra på tomgång? Drar jämt och fint under 0,7? Isåfall så gissar jag Tändningen, det gissar jag alltid på.... Har lärt mig att tändningen är mkt viktig och min bil har gått ungefär sådär när tändningen stått fel. Sen kan det ju vara tändfördelaren som krånglar, membranet i dosan etc så att den inte ställer om tändningen som den ska när laddet ökar.

    bytt fördelarlock .. o rotorn.. ska ta på orginaldumpen imorrn o se, kan va att LFM får fel värde o ger för mycke soppa.. så den blöddrar.. men de har funkat
    Om det funkat med "dumpen" förut är det bara gå vidare med kablar och stift, kanske tillockmed spole.....
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    1 295
    Provbyt kablar säger jag med.

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Västerås
    Inlägg
    161
    Kablar eller tändstift? (tändspole)

    Låter som ett stift släcks vid laddtryck......
    Hade likadant fel på en av mina gamla OG900S, där var det en tändkabel som isoleringen hade pajjat på så det blev gnista mellan kabeln och topplocket!

    Sågs i mörker, ej dagsljus!

    Dock hände det igen efter ett batteribyte i bilen, då var det boxen som strykit med
    //Mvh Chrille

Liknande ämnen

  1. Gör og900 intercooler någon nytta på og900 LTT?
    Av beepbeep i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 20:41
  2. [LÖST] Passar og900 stolar från -93 i en og900 från -88?
    Av Saaben i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-31, 17:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •