När jag laddar över 0.7 bar så blöddrar den.. lixom.. "hackar" sig fram..
vad jag förstått så, om den inte gått på alla cylindrar skulle de låtit väldigt mycket (?)
vad kan de vara ?.. nått me soppa ?.. nån som haft liknande problem ?
När jag laddar över 0.7 bar så blöddrar den.. lixom.. "hackar" sig fram..
vad jag förstått så, om den inte gått på alla cylindrar skulle de låtit väldigt mycket (?)
vad kan de vara ?.. nått me soppa ?.. nån som haft liknande problem ?
knepigt de där.. kanske kolla komp.?
Kör nu: 900i-88-T16
Äger: 900T16-88 USA import, 900i-88-T16, 99L-78
Går den bra på tomgång? Drar jämt och fint under 0,7? Isåfall så gissar jag Tändningen, det gissar jag alltid på.... Har lärt mig att tändningen är mkt viktig och min bil har gått ungefär sådär när tändningen stått fel. Sen kan det ju vara tändfördelaren som krånglar, membranet i dosan etc så att den inte ställer om tändningen som den ska när laddet ökar.
MEDLEM 7032.
Ursprungligen postat av TurboCab
bytt fördelarlock .. o rotorn.. ska ta på orginaldumpen imorrn o se, kan va att LFM får fel värde o ger för mycke soppa.. så den blöddrar.. men de har funkat
Om det funkat med "dumpen" förut är det bara gå vidare med kablar och stift, kanske tillockmed spole.....Ursprungligen postat av zwich
9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2
Provbyt kablar säger jag med.
Kablar eller tändstift? (tändspole)
Låter som ett stift släcks vid laddtryck......
Hade likadant fel på en av mina gamla OG900S, där var det en tändkabel som isoleringen hade pajjat på så det blev gnista mellan kabeln och topplocket!
Sågs i mörker, ej dagsljus!
Dock hände det igen efter ett batteribyte i bilen, då var det boxen som strykit med
//Mvh Chrille