Det snackas väldigt lite om att förbättra vattenkylningen med diverse olika effektuttag här är den värkligen tillräcklig, eller är det för bökigt att få till något bra
Det snackas väldigt lite om att förbättra vattenkylningen med diverse olika effektuttag här är den värkligen tillräcklig, eller är det för bökigt att få till något bra
Apex- saab & wankelskruvare
Saab 9000 CD busbil / 95 Aero+E85 bruksbil / Mazda RX-7 sportbil
Uppenbarligen tillräcklig eftersom det inte skrivs något om det.
Det är vad jag tror iaf.
#5607 | 9-3ss 2.0t 2008
Mjaa här en en tråd i ämnet:
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... sc&start=0
Det har väl varit prat om att vid våldsam trimning har motorns inbyggda avkylningssystem så att säga "hamnat utanför mappen".
Då pratar vi 450-500 hk, hedniska laddtryck och andra avgudaplågor. Att original kylsystem då får bekymmer är kanske inget konstigt.
Men eftersom de flesta undviker att ställa opp i Indianapolis 500 brukar kortare tjurrusningar inte innebära att (åtminstone) T5-puffror kastar in handduken bara för att det blev lite varmt.
/J
Opel Vectra OPC 2007, motor från Saab Södertälje
Tack för länken hur har jag missat 5 sidor i ämnet
Apex- saab & wankelskruvare
Saab 9000 CD busbil / 95 Aero+E85 bruksbil / Mazda RX-7 sportbil