Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: el problem ss

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    kalmar
    Inlägg
    110

    el problem ss

    hej hej har problem med min 9-3 sportsedan 03... när jag tar ut nycklen ut tändningslåset så blir det inte något klick som det brukar bli när man tar ut nycklen samt att stereon inte stänger av sig o att dett inte går att låsa bilen på fjärren... nån som vet va det beror på??

  2. #2
    Grundladd
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    Bohus
    Inlägg
    109
    Jag hade samma på min när det va -15 grader ute.. Efter att ha pillat upp den lilla luckan som sitter i tändningslåset funkade det igen.. kolla om det kan vara så.

    Man blir lagom förvånad när man står där med nyckeln i handen och tändningen fortfarande är på

    /D
    9-3SS Vector

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    kalmar
    Inlägg
    110
    jepp får prova det...har haft batterikablen av under natten o skulle se om det blev någon skillnad..men nu går det inte starta bilen...nån spär som gott i?

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    26
    klickar de när du försöker starta bilen?
    93 SS 2.0t Vector 2003-

  5. #5
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Upplands Väsby
    Inlägg
    1 198
    Har du fått nya nycklar till din? Såg ut som de bytt ut tändlåset på tantens för de va så orepigt och fint efteråt.

    Vi fick ju brev efter nåra veckor att de skulle byta bälten och nycklar m.m. Hennes kärra va precis 2 år då. O vi hade haft den i nåra veckor. Samtidigt byttes en del annat också typ skivor o belägg runtom. Kul för oss iaf.
    9-5AEROkombi -02/ 9-3SS 1,8t-03( 9K 2,3T-200 -91SÅLD)

  6. #6
    Steg 1
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    Upplands Väsby
    Inlägg
    1 198
    Har du fått nya nycklar till din? Såg ut som de bytt ut tändlåset på tantens för de va så orepigt och fint efteråt.

    Vi fick ju brev efter nåra veckor att de skulle byta bälten och nycklar m.m. Hennes kärra va precis 2 år då. O vi hade haft den i nåra veckor. Samtidigt byttes en del annat också typ skivor o belägg runtom. Kul för oss iaf.
    9-5AEROkombi -02/ 9-3SS 1,8t-03( 9K 2,3T-200 -91SÅLD)

  7. #7
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    kalmar
    Inlägg
    110
    nopp inget klick när man sätter i nycklen nu....o ja bälten o nycklar är bytta ...

  8. #8
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 176
    Det är typiskt tändningslåsfel. Åk till verkstade och be att få ISM bytt.

  9. #9
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    kalmar
    Inlägg
    110
    det sura är bara att det inte är så lätt att få den till verkstad nu när den inte starta inte så lätt att bogsera när rattlåset är i..hm

  10. #10
    Grundladd
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    448
    Hänt mig också.
    Dock så hoppa den igång om man fortsatte prova starta den, ibland upp emot en sisådär 20 gånger.
    9-5 SC Aero och 9-5 SS SE 2,3t

  11. #11
    Grundladd
    Reg.datum
    mar 2004
    Ort
    kalmar
    Inlägg
    110
    va är ism? mvh

  12. #12
    Steg 1
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 176
    ISM är den tekniska benämningen på tändningslåset. Ignition Switch Module. Enklare att skriva än tändningslås. Lite kortare

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Lås och startproblem NG9-3
    Av Dell-Net i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-02-14, 22:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •