Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Koppla in originallarm, i efterhand!?

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    139

    Koppla in originallarm, i efterhand!?

    Ja, jag har ju då, en av dom få antar jag, en Saab 9-5 -99 utan larm Detta är något som jag grovt saknar och tänker på varje dag, speciellt nu i kylan med snö och is i dörrlåset. Har funderat länge på att köpa ett eftermarknads larm, typ carguard eller liknande. Helst skulle jag vilja ha originallarm, men går det att koppla in det för mig?

    Antar att det gör det, men frågan är ju bara hur invecklat och kostsamt det blir. Vad tror ni, och vad rekomenderar ni? Om ni inte förstått det redan så är det alltså främst fjärrstyrningen jag är ute efter, larmet är ett plus i kanten.

    /Martin
    Saab 9-3 SS 2,0t Vector -04
    Saab 9-5 2.0t Steg:1 R.I.P

  2. #2
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 163
    Medlem#
    8758

    Re: Koppla in originallarm, i efterhand!?

    Citat Ursprungligen postat av Murre R
    Ja, jag har ju då, en av dom få antar jag, en Saab 9-5 -99 utan larm Detta är något som jag grovt saknar och tänker på varje dag, speciellt nu i kylan med snö och is i dörrlåset. Har funderat länge på att köpa ett eftermarknads larm, typ carguard eller liknande. Helst skulle jag vilja ha originallarm, men går det att koppla in det för mig?
    Fjärrstyrning är standard, men alla har inte larm, min t ex. Fick du inte med fjärrarna när du köpte bilen? Det går att köpa nya nycklar med fjärr och initiera om in i efterhand så länge du har åtminstone en riktig nyckel, men det verkar ju läge att kräva in kompletta nycklar av föregående ägare...
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    139

    Re: Koppla in originallarm, i efterhand!?

    [quote=Långmilare]
    Citat Ursprungligen postat av "Murre R":k5kwi9ty
    Ja, jag har ju då, en av dom få antar jag, en Saab 9-5 -99 utan larm Detta är något som jag grovt saknar och tänker på varje dag, speciellt nu i kylan med snö och is i dörrlåset. Har funderat länge på att köpa ett eftermarknads larm, typ carguard eller liknande. Helst skulle jag vilja ha originallarm, men går det att koppla in det för mig?
    Fjärrstyrning är standard, men alla har inte larm, min t ex. Fick du inte med fjärrarna när du köpte bilen? Det går att köpa nya nycklar med fjärr och initiera om in i efterhand så länge du har åtminstone en riktig nyckel, men det verkar ju läge att kräva in kompletta nycklar av föregående ägare...[/quote:k5kwi9ty]

    Oj, det hade jag ingen aning om! Ska genast kontakta förra ägaren, tack för hjälpen! Och som sagt, är det så att fjärren är borta så kan jag alltså knalla in till Saab och fixa nya, för jag har ju trots allt två vanliga nycklar till den.

    Återigen tack!
    Saab 9-3 SS 2,0t Vector -04
    Saab 9-5 2.0t Steg:1 R.I.P

  4. #4
    Individuell mappning
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8 163
    Medlem#
    8758

    Re: Koppla in originallarm, i efterhand!?

    Citat Ursprungligen postat av Murre R
    Oj, det hade jag ingen aning om! Ska genast kontakta förra ägaren, tack för hjälpen! Och som sagt, är det så att fjärren är borta så kan jag alltså knalla in till Saab och fixa nya, för jag har ju trots allt två vanliga nycklar till den.
    Om det nu inte är så att mottagaren i bilen är trasig, det kanske är orsaken till att förre ägaren inte skickade med fjärrarna... Ett samtal med förre ägaren är nog en lämplig första åtgärd.
    9-5 2.3t SC 2005
    9-5 2.3t SC 2000, 60000+ mil
    9000 CSE 2.3T -93
    9000 CSE 2.3t -96

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Montera in elektriska tillbehör i efterhand? OG9-5
    Av StefanL i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-13, 10:39
  2. Eftermontera originallarm 900 ng 95
    Av Ileach i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-05-01, 20:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •