Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Tryckslangarna NG900

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    57

    Tryckslangarna NG900

    Har tänkt fixa nya och det kanske behövs bättre tryckslangar. Nu till frågan klarar orginalslangarna turbotrycket bra? Eller ska man köpa slangsattsen som Maptun säljer? Hur har ni andra gjort som trimat kommer väl att hamna på ca:300hk skulle jag tro.

    Länk till slangarna jag menar.
    http://www.maptun.com/webshop/shop.php? ... tegori=641
    Full gas spar tid!
    STCS #6078

  2. #2
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 755
    Hej !

    Originalslangarna är väl inte den svaga länken, så det är inget direkt fel på dem. MEN, skall du ösa på såpass med effekt så SKALL (lova nu) skaffa en rejälare LLK. O då kommer kruxet, dina gamla slangar, om det är NG900 standardslangar så passar de inte.
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    57
    jo jag har en aluminium intercooler från speedparts så det är inga problem. men slangarna som sitter där nu ser inge frächa ut så jag vet inte riktigt vad jag ska skaffa för slangar ska man fara på saab å köpa orginalslangar till 9-3 aeron eller?











    +
    Full gas spar tid!
    STCS #6078

  4. #4
    Steg 6
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    6 755
    Hej !

    Hmmm, ser de bara otäcka ut eller är de verkligen kassa?
    Utred o verkställ lämplig åtgärd därefter!
    Vilka slangar du skall köpa kan jag inte svara på, det är nog en balansgång mellan pris o prestanda. MapTuns slangar är 3-lagrade, vilket normalt borde ge viss säkerhetsmarginal. (har sett "billiga" silikonslangar som hade endast ett glest lager o blev som ballonger när laddtrycket steg)
    B235R, B234R+, 318-3, S4, A35, 51J, 2G40, 4/3, G50, FM100, Meteor Mk 4B/2, B80 Mk 5 P, ЗВЕЗДА M50 F6-L + lite till....

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •